(רשות ולא אגף)
מ (טיפול בהטמעת כותרת שכוללת שתופסת בטעות גם את תבנית "הצגת מוקדי שירות")
 
(10 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
| מידע  = כאשר מעסיק או סוכן הביטוח שלו מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ב[[רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון]] במשרד האוצר
+
| מידע  = כאשר מעסיק או סוכן ביטוח מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ב[[רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון]] במשרד האוצר
 
| מידע2=  ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס למס. 02-5695352 או למלא [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון] באינטרנט
 
| מידע2=  ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס למס. 02-5695352 או למלא [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון] באינטרנט
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
שורה 10: שורה 10:
 
| ממשל  = למידע נוסף [http://www.mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx באתר משרד האוצר]
 
| ממשל  = למידע נוסף [http://www.mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx באתר משרד האוצר]
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 = [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון]
 
| 1 = [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון]
שורה 47: שורה 47:
  
 
==שלבי ההליך==
 
==שלבי ההליך==
* רשות שוק ההון תבדוק את התלונה ובמידה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.
+
* רשות שוק ההון תבדוק את התלונה ובמקרה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.
 
<!--==ערעור==
 
<!--==ערעור==
 
  האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
 
  האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
 
* קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
 
* קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
* אם המעסיק מפר '''זכויות אחרות''' הקשורות ל[[ביטוח פנסיוני לעובדים|ביטוח הפנסיוני]], למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי [[צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק|צו ההרחבה]], ניתן להגיש נגדו [[פנייה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה במשרד הכלכלה|תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה במשרד הכלכלה]]. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.
+
* אם המעסיק מפר '''זכויות אחרות''' הקשורות ל[[ביטוח פנסיוני לעובדים|ביטוח הפנסיוני]], למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי [[צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק|צו ההרחבה]], ניתן להגיש נגדו [[פנייה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה|תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה]]. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 
<!--
 
<!--
 +
 
== פסקי דין ==
 
== פסקי דין ==
  
שורה 60: שורה 62:
  
  
== מקורות ==
+
== תודות ==
 
-->
 
-->
  
  
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
+
==Metadata==
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
 
 
 
 
 
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
שורה 76: שורה 73:
 
[[קטגוריה:ביטוח]]
 
[[קטגוריה:ביטוח]]
 
[[קטגוריה:חינוך פיננסי]]
 
[[קטגוריה:חינוך פיננסי]]
 +
[[AR:تقديم شكوى لخط العدل التقاعدي في سلطة سوق المال، التأمين والتوفير]]

גרסה אחרונה מ־05:04, 20 בפברואר 2019

הקדמה:

כאשר מעסיק או סוכן ביטוח מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר
ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס למס. 02-5695352 או למלא טופס תלונה מקוון באינטרנט
מעסיק שמפר את זכויות העובד המפורטות בערך זה עשוי לספוג קנס כספי או להישלח למאסר
למידע נוסף באתר משרד האוצר

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פועלת לאכוף את זכותם של עובדים לבחור חיסכון פנסיוני באופן חופשי. בכוונת הרשות למצות את הדין עם מעסיקים או סוכני הביטוח שלהם אשר מפרים את הוראות החוק.

  • כאשר מעסיק מפר את אחת מהזכויות הפנסיוניות של העובד, המפורטות למטה, ניתן להגיש נגדו תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אשר יכול לאכוף את זכותו של העובד.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • ניתן להגיש תלונה בכל אחד מהמקרים הבאים:
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים לבחור את החיסכון הפנסיוני (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל) באופן חופשי.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים ליהנות מהטבת דמי ניהול שקיבלת.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, מציבים תנאים להעברת ההפקדות הפנסיוניות, אשר פוגעים בעובדים.
  • רשאי להגיש את התלונה העובד עצמו וכן כל אדם אחר שמעוניין לדווח על הפרת הזכות של עובד אחר.

למי ואיך פונים

  • ניתן לפנות אל קו הצדק הפנסיוני במספר דרכים:
  • יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:
    • פרטי המעסיק
    • פרטי סוכן הביטוח של המעסיק
    • פרטי הפגיעה (למשל, האם המעסיק או סוכן הביטוח שלו סירבו להעביר את ההפקדות לחיסכון הפנסיוני שבחר העובד)
    • מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
    • האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
    • פרטי המעורבים ותפקידם

שלבי ההליך

  • רשות שוק ההון תבדוק את התלונה ובמקרה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.

חשוב לדעת

  • קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
  • אם המעסיק מפר זכויות אחרות הקשורות לביטוח הפנסיוני, למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי צו ההרחבה, ניתן להגיש נגדו תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.
לא נמצאו מוקדים להצגה
המפה נטענת...