מ (העברת תחום התוכן הראשי מקטגוריה לתבנית)
שורה 8: שורה 8:
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף [http://www.mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx באתר משרד האוצר]
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://www.gov.il/he/Departments/General/redmail קו הצדק הפנסיוני] באתר רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון
 +
 
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
| 1 = [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון]
+
| 1 = [https://pe.cma.gov.il/sp/sp טופס תלונה מקוון]
 
| 2 =  
 
| 2 =  
 
| 3 =  
 
| 3 =  
שורה 37: שורה 38:
 
** שיחת טלפון {{טלפון|*3002}}  
 
** שיחת טלפון {{טלפון|*3002}}  
 
** שליחת פקס למספר: {{טלפון|02-5695352}}  
 
** שליחת פקס למספר: {{טלפון|02-5695352}}  
** באמצעות מילוי [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון] באינטרנט.
+
** באמצעות מילוי [https://pe.cma.gov.il/sp/sp טופס תלונה מקוון] באינטרנט.
 
* '''יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:'''
 
* '''יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:'''
 
**פרטי המעסיק
 
**פרטי המעסיק
שורה 44: שורה 45:
 
** מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
 
** מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
 
**האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
 
**האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
**פרטי המעורבים ותפקידם
+
**פרטי המעורבים ותפקידם.
  
 
==שלבי ההליך==
 
==שלבי ההליך==

גרסה מ־16:17, 26 בספטמבר 2021

הקדמה:

כאשר מעסיק או סוכן ביטוח מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר
ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס למס. 02-5695352 או למלא טופס תלונה מקוון באינטרנט
מעסיק שמפר את זכויות העובד המפורטות בערך זה עשוי לספוג קנס כספי או להישלח למאסר
למידע נוסף ראו קו הצדק הפנסיוני באתר רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פועלת לאכוף את זכותם של עובדים לבחור חיסכון פנסיוני באופן חופשי. בכוונת הרשות למצות את הדין עם מעסיקים או סוכני הביטוח שלהם אשר מפרים את הוראות החוק.

  • כאשר מעסיק מפר את אחת מהזכויות הפנסיוניות של העובד, המפורטות למטה, ניתן להגיש נגדו תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אשר יכול לאכוף את זכותו של העובד.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • ניתן להגיש תלונה בכל אחד מהמקרים הבאים:
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים לבחור את החיסכון הפנסיוני (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל) באופן חופשי.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים ליהנות מהטבת דמי ניהול שקיבלת.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, מציבים תנאים להעברת ההפקדות הפנסיוניות, אשר פוגעים בעובדים.
  • רשאי להגיש את התלונה העובד עצמו וכן כל אדם אחר שמעוניין לדווח על הפרת הזכות של עובד אחר.

למי ואיך פונים

  • ניתן לפנות אל קו הצדק הפנסיוני במספר דרכים:
  • יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:
    • פרטי המעסיק
    • פרטי סוכן הביטוח של המעסיק
    • פרטי הפגיעה (למשל, האם המעסיק או סוכן הביטוח שלו סירבו להעביר את ההפקדות לחיסכון הפנסיוני שבחר העובד)
    • מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
    • האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
    • פרטי המעורבים ותפקידם.

שלבי ההליך

  • רשות שוק ההון תבדוק את התלונה ובמקרה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.

חשוב לדעת

  • קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
  • אם המעסיק מפר זכויות אחרות הקשורות לביטוח הפנסיוני, למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי צו ההרחבה, ניתן להגיש נגדו תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.