מ (אמתי קורן העביר את הדף הגשת תלונה לקו הצדק הפנסיוני באגף שוק ההון במשרד האוצר לשם [[הגשת תלונה לקו הצדק הפנסיוני ברשות שוק ההון, ביטוח וחס...)
(הזזת פסקאות לתוך כותרות על חדשות)
 
(19 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
+
{{עצם העניין}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
| מידע  = כאשר מעסיק או סוכן הביטוח שלו מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" באגף שוק ההון במשרד האוצר
+
| מידע  = כאשר מעסיק או סוכן ביטוח מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ב[[רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון]] במשרד האוצר
| מידע2=  ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס למס. 02-5695352 או למלא [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון] באינטרנט
+
| מידע2=  ניתן להתקשר למוקד {{טלפון|3002*}}, לשלוח פקס ל-{{פקס|02-5695352}} או למלא [https://pe.cma.gov.il/sp/sp טופס תלונה מקוון] באינטרנט
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| חשוב  = מעסיק שמפר את זכויות העובד המפורטות בערך זה עשוי לספוג קנס כספי או להישלח למאסר
 
| חשוב  = מעסיק שמפר את זכויות העובד המפורטות בערך זה עשוי לספוג קנס כספי או להישלח למאסר
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף [http://www.mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx באתר משרד האוצר]
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://www.gov.il/he/Departments/General/redmail קו הצדק הפנסיוני] באתר רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון
 +
 
 +
}}
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
 
 
{{טפסים
 
{{טפסים
| 1 = [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון]
+
| 1 = [https://pe.cma.gov.il/sp/sp טופס תלונה מקוון]
 
| 2 =  
 
| 2 =  
 
| 3 =  
 
| 3 =  
שורה 23: שורה 24:
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
  
אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פועל לאכוף את זכותם של עובדים לבחור חיסכון פנסיוני באופן חופשי. בכוונת האגף למצות את הדין עם מעסיקים או סוכני הביטוח שלהם אשר מפרים את הוראות החוק.
+
[[רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון]] במשרד האוצר פועלת לאכוף את זכותם של עובדים לבחור חיסכון פנסיוני באופן חופשי. בכוונת הרשות למצות את הדין עם מעסיקים או סוכני הביטוח שלהם אשר מפרים את הוראות החוק.
* כאשר מעסיק מפר את אחת מהזכויות הפנסיוניות של העובד, [[#אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים|המפורטות למטה]], ניתן להגיש נגדו תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" באגף שוק ההון במשרד האוצר, אשר יכול לאכוף את זכותו של העובד.
+
* כאשר מעסיק מפר את אחת מהזכויות הפנסיוניות של העובד, [[#אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים|המפורטות למטה]], ניתן להגיש נגדו תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אשר יכול לאכוף את זכותו של העובד.
  
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
שורה 35: שורה 36:
 
==למי ואיך פונים==
 
==למי ואיך פונים==
 
* '''ניתן לפנות אל קו הצדק הפנסיוני במספר דרכים:'''
 
* '''ניתן לפנות אל קו הצדק הפנסיוני במספר דרכים:'''
** שיחת טלפון 3002*
+
** שיחת טלפון {{טלפון|*3002}}
** שליחת פקס למספר: 02-5695352
+
** שליחת פקס למספר: {{פקס|02-5695352}}
** באמצעות מילוי [http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx טופס תלונה מקוון] באינטרנט.
+
** באמצעות מילוי [https://pe.cma.gov.il/sp/sp טופס תלונה מקוון] באינטרנט.
 
* '''יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:'''
 
* '''יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:'''
 
**פרטי המעסיק
 
**פרטי המעסיק
שורה 44: שורה 45:
 
** מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
 
** מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
 
**האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
 
**האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
**פרטי המעורבים ותפקידם
+
**פרטי המעורבים ותפקידם.
  
 
==שלבי ההליך==
 
==שלבי ההליך==
* אגף שוק ההון יבדוק את התלונה ובמידה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.
+
* רשות שוק ההון תבדוק את התלונה ובמקרה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.
<!--==ערעור==
 
האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
 
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
 
* קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
 
* קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
* אם המעסיק מפר '''זכויות אחרות''' הקשורות ל[[ביטוח פנסיוני לעובדים|ביטוח הפנסיוני]], למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי [[צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק|צו ההרחבה]], ניתן להגיש נגדו [[פנייה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה במשרד הכלכלה|תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה במשרד הכלכלה]]. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.
+
* אם המעסיק מפר '''זכויות אחרות''' הקשורות ל[[חובת ביטוח פנסיוני לעובדים|ביטוח הפנסיוני]], למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי [[צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק|צו ההרחבה]], ניתן להגיש נגדו [[פנייה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה|תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה]]. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.
<!--
+
== גורמים מסייעים ==
== פסקי דין ==
+
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 
 
 
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
 
 
 
 
== מקורות ==
 
-->
 
 
 
 
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
 
 
  
  
 +
==Metadata==
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
[[קטגוריה:הליכים]]
+
{{מטא
[[קטגוריה:פנסיה וחיסכון ארוך טווח]]
+
|סוג ערך = הליכים
 +
|תחום תוכן = פנסיה וחיסכון ארוך טווח
 +
}}
 
[[קטגוריה:תעסוקה וזכויות עובדים]]
 
[[קטגוריה:תעסוקה וזכויות עובדים]]
 
[[קטגוריה:ביטוח]]
 
[[קטגוריה:ביטוח]]
 
[[קטגוריה:חינוך פיננסי]]
 
[[קטגוריה:חינוך פיננסי]]
 +
[[AR:تقديم شكوى لخط العدل التقاعدي في سلطة سوق المال، التأمين والتوفير]]

גרסה אחרונה מ־12:48, 13 ביולי 2022

הקדמה:

כאשר מעסיק או סוכן ביטוח מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר
ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס ל-02-5695352 או למלא טופס תלונה מקוון באינטרנט
מעסיק שמפר את זכויות העובד המפורטות בערך זה עשוי לספוג קנס כספי או להישלח למאסר
למידע נוסף ראו קו הצדק הפנסיוני באתר רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פועלת לאכוף את זכותם של עובדים לבחור חיסכון פנסיוני באופן חופשי. בכוונת הרשות למצות את הדין עם מעסיקים או סוכני הביטוח שלהם אשר מפרים את הוראות החוק.

  • כאשר מעסיק מפר את אחת מהזכויות הפנסיוניות של העובד, המפורטות למטה, ניתן להגיש נגדו תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" ברשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אשר יכול לאכוף את זכותו של העובד.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • ניתן להגיש תלונה בכל אחד מהמקרים הבאים:
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים לבחור את החיסכון הפנסיוני (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל) באופן חופשי.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים ליהנות מהטבת דמי ניהול שקיבלת.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, מציבים תנאים להעברת ההפקדות הפנסיוניות, אשר פוגעים בעובדים.
  • רשאי להגיש את התלונה העובד עצמו וכן כל אדם אחר שמעוניין לדווח על הפרת הזכות של עובד אחר.

למי ואיך פונים

  • ניתן לפנות אל קו הצדק הפנסיוני במספר דרכים:
  • יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:
    • פרטי המעסיק
    • פרטי סוכן הביטוח של המעסיק
    • פרטי הפגיעה (למשל, האם המעסיק או סוכן הביטוח שלו סירבו להעביר את ההפקדות לחיסכון הפנסיוני שבחר העובד)
    • מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
    • האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
    • פרטי המעורבים ותפקידם.

שלבי ההליך

  • רשות שוק ההון תבדוק את התלונה ובמקרה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.

חשוב לדעת

  • קו הצדק הפנסיוני עוסק אך ורק בהפרות שהוזכרו לעיל.
  • אם המעסיק מפר זכויות אחרות הקשורות לביטוח הפנסיוני, למשל: לא מעביר כלל תשלומים לביטוח הפנסיוני, או מעביר סכומים הנמוכים מאלה שהוא מחוייב להם לפי צו ההרחבה, ניתן להגיש נגדו תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה. ליחדית האכיפה סמכות להטיל על המעסיק קנס כספי.

גורמים מסייעים