(שחזור גרסה קודמת)
מ (החלפת טקסט – " . " ב־". ")
שורה 36: שורה 36:
 
** טלפון: 03-5171100.  
 
** טלפון: 03-5171100.  
 
** "אינסטגרם": "NETZIVUT".
 
** "אינסטגרם": "NETZIVUT".
** מייל: im4u@molsa.gov.il .  
+
** מייל: im4u@molsa.gov.il.  
 
** "פייסבוק": באמצעות '''שליחת הודעה פרטית''' בדף [https://www.facebook.com/netzivutyeladim "נציבות פניות ילדים"].  
 
** "פייסבוק": באמצעות '''שליחת הודעה פרטית''' בדף [https://www.facebook.com/netzivutyeladim "נציבות פניות ילדים"].  
 
**הגעה אישית למשרדי הנציבות: רח' אחד העם 9, קומה 5 (מעליות מערביות), תל-אביב (חשוב להתקשר לפני ההגעה על-מנת לוודא שמישהו יקבל וילווה את הפונה).  
 
**הגעה אישית למשרדי הנציבות: רח' אחד העם 9, קומה 5 (מעליות מערביות), תל-אביב (חשוב להתקשר לפני ההגעה על-מנת לוודא שמישהו יקבל וילווה את הפונה).  

גרסה מ־13:39, 16 בספטמבר 2019

הקדמה:

זכותו של כל ילד ונער עד גיל 18 או צעיר עם מוגבלות עד גיל 21 ששולב במשפחת אומנה, פנימייה או הוסטל להגיש תלונה בכל עניין הנוגע לו לנציבות פניות ילדים ונוער
הפנייה או התלונה יכולה להיות מוגשת על-ידי הילד עצמו, ידיד קרוב שלו, אפוטרופוס לדין או עורך דין שמינה בית המשפט
הפרעה לילד להגיש תלונה, למנוע את הגשתה או לגרום לביטולה היא עבירה פלילית שבצידה עונש מאסר
למידע נוסף ראו סע' 17, 56 ו- 66(ג) בחוק אומנה לילדים, התשע"ו-2016


כל ילד ונער עד גיל 18 או צעיר עם מוגבלות עד גיל 21 ששולב במשפחת אומנה או בכל מסגרת חוץ-ביתית אחרת כגון פנימייה או הוסטל, זכאי לפנות או להגיש תלונה, בכל עניין הנוגע לחיי היום יום שלו, בכל זמן, באופן עצמאי, חופשי ותוך שמירה על פרטיותו.

  • על מנחה האומנה או הצוות המטפל בפנימייה או בהוסטל ליידע את הילד בדבר זכותו להגיש תלונה ואת הדרכים להגשת התלונה.
  • מנגנון הפניה והגשת התלונה חייב להיות נגיש לילד ולהתחשב בשפתו, בגילו, במידת בגרותו ובמגבלותיו, ככל שישנן.
  • ככלל, הטיפול בפניה או בתלונה יעשה בשיתוף עם הילד ובהסכמתו, בחשאיות ותוך שמירה על פרטיותו.
הערת עריכה
הערך עודכן בהתאם למידע שנמצא במייל שהתקבל מאת גב' סימונה שטיינמץ ביום 27.5.18, הנציבה ביחידת נציבות התלונות וכן במייל שהתקבל ממיכל בן משה מהנציבות מיום 25.12-שניהם נשלחו לקיפר
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:33, 28 במאי 2018 (IDT)

מי זכאי?

  • כל ילד ונער עד גיל 18 או צעיר עם מוגבלות עד גיל 21 ששולב במשפחת אומנה או בכל מסגרת חוץ-ביתית אחרת כגון פנימייה או הוסטל.
  • ידיד/חבר של הילד, האפוטרופוס לדין או עורך-הדין שמונה לילד על-ידי בית-משפט.

אופן הפניה או הגשת התלונה

  • ניתן לפנות או להגיש תלונה בכל אחת מהדרכים הבאות:
    • טלפון: מס' 050-6222600.
    • הודעת "ווטסאפ" למספר הטלפון הנ"ל.
    • טלפון: 03-5171100.
    • "אינסטגרם": "NETZIVUT".
    • מייל: im4u@molsa.gov.il.
    • "פייסבוק": באמצעות שליחת הודעה פרטית בדף "נציבות פניות ילדים".
    • הגעה אישית למשרדי הנציבות: רח' אחד העם 9, קומה 5 (מעליות מערביות), תל-אביב (חשוב להתקשר לפני ההגעה על-מנת לוודא שמישהו יקבל וילווה את הפונה).
שימו לב
  • במסגרת חוץ ביתית שאינה אומנה יש להתקין מכשיר טלפון הנגיש לילדים, ממנו ניתן להתקשר, ללא אישור מראש, למספר הטלפון של הממונה על תלונות ילדים.
  • חל איסור על המסגרת להאזין או להקליט את השיחות לממונה על התלונות.

הטיפול בפניות ובתלונות

  • כדי לברר את הפניה או התלונה, הוענקו לנציב פניות ילדים ונוער סמכויות שונות מכח חוק מבקר המדינה, כגון:
    • קבלת התייחסות הגורם עליו הוגשה התלונה, בתוך פרק זמן מסוים שיקבע הנציב.
    • קיום פגישה/שיחה עם המתלונן/הפונה וכן קיום פגישה/שיחה עם מי שהתלונה/הפניה הוגשה עליו או בעניינו.
    • אפשרות לדרוש מכל אדם או גוף למסור מידע או מסמכים העשויים לעזור בבירור הפניה או התלונה (חובה על מי שנדרש למסור מידע או מסמכים למלא את הדרישה).
    • אפשרות להפסיק את בירור הפניה או התלונה. במקרה כזה, הנציב ימסור הודעה על כך לפונה/מתלונן.
  • הנציב, לאחר בירור התלונה, רשאי להמליץ על:
    • נקיטת אמצעים מתאימים נגד הגורם עליו הוגשה התלונה.
    • נקיטת אמצעים נדרשים כדי למנוע פגיעה בילד או בילדים אחרים.
    • נקיטת אמצעים לתיקון הליקויים/הבעיות שנמצאו מבירור התלונה ותוך כמה זמן נדרש לתקן אותן.
  • תוצאות בירור הפניה או התלונה ימסרו לפונה/למתלונן וכן למפקח האומנה או למפקח הפנימייה או ההוסטל, לשם מעקב אחרי תיקון הליקויים/הבעיות.

חשוב לדעת

  • הפרעה לילד להגיש תלונה, למנוע את הגשתה או לגרום לביטולה היא עבירה פלילית שהעונש עליה הוא עד שנת מאסר.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים