שורה 13: שורה 13:
 
* כל ילד עם [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|מוגבלות שכלית]], נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
 
* כל ילד עם [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|מוגבלות שכלית]], נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
 
* החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
 
* החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
* על פי [[חוק חינוך מיוחד|החוק]], יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.  
+
* על-פי [[חוק חינוך מיוחד|החוק]], יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.  
 
* במסגרות החינוך הרגיל פועלות [[ועדת שילוב|ועדות שילוב]] שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|לשילוב במסגרת הרגילה]], הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
 
* במסגרות החינוך הרגיל פועלות [[ועדת שילוב|ועדות שילוב]] שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|לשילוב במסגרת הרגילה]], הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
 
*ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים [[ועדת השמה|לוועדת השמה]]. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
 
*ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים [[ועדת השמה|לוועדת השמה]]. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.

גרסה מ־17:42, 11 בפברואר 2014

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי חוק חינוך מיוחד
תבנית:זכות/סיום הקדמה

חוק חינוך מיוחד קובע כי:

  • כל ילד עם מוגבלות שכלית, נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
  • החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
  • על-פי החוק, יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.
  • במסגרות החינוך הרגיל פועלות ועדות שילוב שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים לשילוב במסגרת הרגילה, הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
  • ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים לוועדת השמה. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
  • קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י ועדת שיבוץ.
  • ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים הסעה וליווי, ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים ופרא רפואיים - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.

מי זכאי?

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים

תבנית:זכות/סיום טור ימני תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי