מ (בוט: החלפת טקסט אוטומטית (-{{סוג ערך\|(.*?)}}\n{{עצם העניין}} +{{עצם העניין}}{{סוג ערך|\1}}))
(גרסה 3)
שורה 4: שורה 4:
 
|מידע= [[ילדים עם צרכים מיוחדים]] זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי [[חוק חינוך מיוחד]]  
 
|מידע= [[ילדים עם צרכים מיוחדים]] זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי [[חוק חינוך מיוחד]]  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
+
| חשוב  = יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
+
| פיצוי = החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| ממשל  =  <!-- קישור לגורם ממשל אחראי -->  
 
| ממשל  =  <!-- קישור לגורם ממשל אחראי -->  

גרסה מ־10:32, 9 באפריל 2014

הקדמה:

ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי חוק חינוך מיוחד
יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

חוק חינוך מיוחד קובע כי:

  • כל ילד עם מוגבלות שכלית, נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
  • החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
  • על-פי החוק, יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.
  • במסגרות החינוך הרגיל פועלות ועדות שילוב שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים לשילוב במסגרת הרגילה, הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
  • ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים לוועדת השמה. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
  • קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י ועדת שיבוץ.
  • ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים הסעה וליווי, ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים ופרא רפואיים - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.

מי זכאי?

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים