מ
מ
שורה 22: שורה 22:
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
[[חוק חינוך מיוחד]] קובע כי:
+
חוק חינוך מיוחד קובע כי:
 
* כל ילד עם [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|מוגבלות שכלית]], נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
 
* כל ילד עם [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|מוגבלות שכלית]], נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
 
* החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
 
* החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
 
* על-פי [[חוק חינוך מיוחד|החוק]], יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.  
 
* על-פי [[חוק חינוך מיוחד|החוק]], יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.  
 
* במסגרות החינוך הרגיל פועלות [[ועדת שילוב|ועדות שילוב]] שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|לשילוב במסגרת הרגילה]], הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
 
* במסגרות החינוך הרגיל פועלות [[ועדת שילוב|ועדות שילוב]] שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|לשילוב במסגרת הרגילה]], הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
*ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים [[ועדת השמה|לוועדת השמה]]. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
+
* ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים [[ועדת השמה|לוועדת השמה]]. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
 
* קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י [[ועדת שיבוץ לחינוך המיוחד|ועדת שיבוץ]].
 
* קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י [[ועדת שיבוץ לחינוך המיוחד|ועדת שיבוץ]].
 
*ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים [[הסעות וליווי בחינוך המיוחד|הסעה וליווי]], ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים [[טיפולים פרא-רפואיים במסגרות החינוך המיוחד |ופרא רפואיים]] - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.  
 
*ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים [[הסעות וליווי בחינוך המיוחד|הסעה וליווי]], ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים [[טיפולים פרא-רפואיים במסגרות החינוך המיוחד |ופרא רפואיים]] - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.  

גרסה מ־15:33, 24 ביולי 2014

הקדמה:

ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי חוק חינוך מיוחד
יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

חוק חינוך מיוחד קובע כי:

  • כל ילד עם מוגבלות שכלית, נפשית, גופנית או התנהגותית בגילאים 3-21, זכאי לחינוך מיוחד.
  • החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
  • על-פי החוק, יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.
  • במסגרות החינוך הרגיל פועלות ועדות שילוב שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים לשילוב במסגרת הרגילה, הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
  • ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים לוועדת השמה. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
  • קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י ועדת שיבוץ.
  • ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים הסעה וליווי, ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים ופרא רפואיים - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.

מי זכאי?

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים