(הוספת קטגוריה חינוך מיוחד)
(7 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
|מידע= [[ילדים עם צרכים מיוחדים]] זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי [[חוק חינוך מיוחד]]  
+
|מידע= [[ילדים עם מוגבלות (ילדים עם צרכים מיוחדים)|ילדים עם מוגבלות]] זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי [[חוק חינוך מיוחד]]  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| חשוב  = יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
 
| חשוב  = יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
 
| פיצוי = החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
 
| פיצוי = החינוך המיוחד יינתן '''חינם''' לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  =  <!-- קישור לגורם ממשל אחראי -->
+
| ממשל  =  לפרטים נוספים ראו [http://edu.gov.il/hnm/heb/Pages/home-page.aspx פורטל הורים לילדים עם צרכים מיוחדים] באתר משרד החינוך
 +
}}
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
 
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  
שורה 19: שורה 19:
 
| [[חינוך]]
 
| [[חינוך]]
 
| [[הזכות לחינוך]]
 
| [[הזכות לחינוך]]
| [[ילדים עם צרכים מיוחדים]]
+
| [[ילדים עם מוגבלות (ילדים עם צרכים מיוחדים)|ילדים עם מוגבלות]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
שורה 28: שורה 28:
 
* ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים [[ועדת השמה|לוועדת השמה]]. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
 
* ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים [[ועדת השמה|לוועדת השמה]]. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
 
* קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י [[ועדת שיבוץ לחינוך המיוחד|ועדת שיבוץ]].
 
* קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י [[ועדת שיבוץ לחינוך המיוחד|ועדת שיבוץ]].
*ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים [[הסעות לתלמידים בחינוך המיוחד|הסעה וליווי]], ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים [[טיפולים פרא-רפואיים במסגרות החינוך המיוחד |ופרא רפואיים]] - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.  
+
*ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים [[הסעות לתלמידים הלומדים בחינוך המיוחד או משולבים בחינוך הרגיל|הסעה וליווי]], ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים [[טיפולים פרא-רפואיים במסגרות החינוך המיוחד |ופרא רפואיים]] - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.  
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
 
*כל ילד בגיל 3-21, שהוא עם צרכים מיוחדים, כלומר שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד.
 
*כל ילד בגיל 3-21, שהוא עם צרכים מיוחדים, כלומר שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד.
* לקות מוגדרת כלקות גופנית, [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|שכלית]], נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית, קוגניטיבית או שפתית, או לקויות התפתחותיות כוללניות.
+
* לקות מוגדרת כלקות גופנית, [[מוגבלות שכלית התפתחותית|שכלית]], נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית, קוגניטיבית או שפתית, או לקויות התפתחותיות כוללניות.
 +
 
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
שורה 44: שורה 46:
 
-->
 
-->
  
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
+
==Metadata==
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]

גרסה מ־13:04, 25 ביולי 2019

הקדמה:

ילדים עם מוגבלות זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי חוק חינוך מיוחד
יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
לפרטים נוספים ראו פורטל הורים לילדים עם צרכים מיוחדים באתר משרד החינוך


חוק חינוך מיוחד קובע כי ילד בגילאים 3-21 שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד, זכאי לחינוך מיוחד.

  • החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
  • על-פי החוק, יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.
  • במסגרות החינוך הרגיל פועלות ועדות שילוב שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים לשילוב במסגרת הרגילה, הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
  • ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים לוועדת השמה. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
  • קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י ועדת שיבוץ.
  • ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים הסעה וליווי, ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים ופרא רפואיים - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.

מי זכאי?

  • כל ילד בגיל 3-21, שהוא עם צרכים מיוחדים, כלומר שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד.
  • לקות מוגדרת כלקות גופנית, שכלית, נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית, קוגניטיבית או שפתית, או לקויות התפתחותיות כוללניות.
המפה נטענת...

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים