מ (החלפת טקסט – "[[הסעות לתלמידים בחינוך המיוחד" ב־"[[הסעות לתלמידים הלומדים בחינוך המיוחד או משולבים בחינוך הרגיל")
(3 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
|מידע= [[ילדים עם צרכים מיוחדים]] זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי [[חוק חינוך מיוחד]]  
+
|מידע= [[ילדים עם מוגבלות (ילדים עם צרכים מיוחדים)|ילדים עם מוגבלות]] זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי [[חוק חינוך מיוחד]]  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| חשוב  = יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
 
| חשוב  = יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
שורה 9: שורה 9:
 
| ממשל  =  לפרטים נוספים ראו [http://edu.gov.il/hnm/heb/Pages/home-page.aspx פורטל הורים לילדים עם צרכים מיוחדים] באתר משרד החינוך
 
| ממשל  =  לפרטים נוספים ראו [http://edu.gov.il/hnm/heb/Pages/home-page.aspx פורטל הורים לילדים עם צרכים מיוחדים] באתר משרד החינוך
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  
שורה 19: שורה 19:
 
| [[חינוך]]
 
| [[חינוך]]
 
| [[הזכות לחינוך]]
 
| [[הזכות לחינוך]]
| [[ילדים עם צרכים מיוחדים]]
+
| [[ילדים עם מוגבלות (ילדים עם צרכים מיוחדים)|ילדים עם מוגבלות]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
שורה 33: שורה 33:
 
*כל ילד בגיל 3-21, שהוא עם צרכים מיוחדים, כלומר שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד.
 
*כל ילד בגיל 3-21, שהוא עם צרכים מיוחדים, כלומר שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד.
 
* לקות מוגדרת כלקות גופנית, [[מוגבלות שכלית התפתחותית|שכלית]], נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית, קוגניטיבית או שפתית, או לקויות התפתחותיות כוללניות.
 
* לקות מוגדרת כלקות גופנית, [[מוגבלות שכלית התפתחותית|שכלית]], נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית, קוגניטיבית או שפתית, או לקויות התפתחותיות כוללניות.
 +
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==

גרסה מ־13:04, 25 ביולי 2019

הקדמה:

ילדים עם מוגבלות זכאים למסגרת חינוכית מגיל 3 ועד גיל 21 על פי חוק חינוך מיוחד
יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו
החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו
לפרטים נוספים ראו פורטל הורים לילדים עם צרכים מיוחדים באתר משרד החינוך


חוק חינוך מיוחד קובע כי ילד בגילאים 3-21 שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד, זכאי לחינוך מיוחד.

  • החינוך המיוחד יינתן חינם לילד באזור מגוריו או במקום אחר, קרוב ככל האפשר למקום מגוריו.
  • על-פי החוק, יש לתת עדיפות ככל הניתן להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו.
  • במסגרות החינוך הרגיל פועלות ועדות שילוב שתפקידן לקבוע את הזכאות של ילד עם צרכים מיוחדים לשילוב במסגרת הרגילה, הכולל סיוע ותמיכה מיוחדים.
  • ילדים שאינם מתאימים לשילוב, מופנים לוועדת השמה. הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לחינוך מיוחד ואת סוג המסגרת המתאימה: כיתה במוסד לחינוך רגיל, או מוסד לחינוך מיוחד.
  • קביעת המסגרת הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע"י ועדת שיבוץ.
  • ילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים לקבל שירותים נלווים הכוללים הסעה וליווי, ארוחות, עזרים מסייעים, שירותים רפואיים ופרא רפואיים - בהתאם לצרכים של כל תלמיד.

מי זכאי?

  • כל ילד בגיל 3-21, שהוא עם צרכים מיוחדים, כלומר שיש לו לקות משמעותית, שבשלה מוגבלת יכולתו להתנהגות מסתגלת והוא נזקק לחינוך מיוחד.
  • לקות מוגדרת כלקות גופנית, שכלית, נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית, קוגניטיבית או שפתית, או לקויות התפתחותיות כוללניות.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים