מ (תיקון קישורים שבורים)
שורה 5: שורה 5:
 
| מידע2  = ההנחה היא בגובה של 50% מ- 400 קוט"ש בשימוש ביתי בכל חודש
 
| מידע2  = ההנחה היא בגובה של 50% מ- 400 קוט"ש בשימוש ביתי בכל חודש
 
| חשוב  = יש לוודא כי הזכאי להנחה רשום כלקוח בחוזה עם חברת החשמל  
 
| חשוב  = יש לוודא כי הזכאי להנחה רשום כלקוח בחוזה עם חברת החשמל  
| ממשל = למידע נוסף ראו ב[https://www.iec.co.il/HomeClients/Pages/disc.aspx אתר חברת החשמל]
+
| ממשל = למידע נוסף ראו ב[https://www.iec.co.il/homeclients/pages/disc.aspx אתר חברת החשמל]
 
}}
 
}}
 
{{תקציר/סיום}}
 
{{תקציר/סיום}}
שורה 32: שורה 32:
 
* בנוסף, שולח המוסד לכל זכאי הודעה בדבר זכאותו.
 
* בנוסף, שולח המוסד לכל זכאי הודעה בדבר זכאותו.
 
* ההנחה תינתן באופן אוטומטי '''רק למי שיש לגביו התאמה בין הנתונים הרשומים בחברת החשמל לבין הנתונים המתקבלים מהמוסד לביטוח לאומי (מי שרשום כמקבל הגמלה/הקצבה בפועל).''' ההנחה ניתנת על פי השם ומספר תעודת הזהות של הזכאי, כפי שהוא רשום בחוזה עם חברת החשמל.
 
* ההנחה תינתן באופן אוטומטי '''רק למי שיש לגביו התאמה בין הנתונים הרשומים בחברת החשמל לבין הנתונים המתקבלים מהמוסד לביטוח לאומי (מי שרשום כמקבל הגמלה/הקצבה בפועל).''' ההנחה ניתנת על פי השם ומספר תעודת הזהות של הזכאי, כפי שהוא רשום בחוזה עם חברת החשמל.
* מי שעונה על תנאי הזכאות להנחה, אולם ההנחה טרם הופיעה בחשבון החשמל שלו, יתקשר [https://www.iec.co.il/HomeClients/Pages/CustomerService.aspx למוקד השירות הטלפוני '''103'''] ויעדכן אצל נציג השירות את פרטיו - שם ומספר תעודת הזהות, בהתאם למספר החוזה (מספר החוזה מופיע בחשבון החשמל). אם החוזה רשום על שמו של אדם אחר, עליו לבקש כי החוזה יועבר על שמו.
+
* מי שעונה על תנאי הזכאות להנחה, אולם ההנחה טרם הופיעה בחשבון החשמל שלו, יתקשר [https://www.iec.co.il/homeclients/pages/customerservice.aspx למוקד השירות הטלפוני '''103'''] ויעדכן אצל נציג השירות את פרטיו - שם ומספר תעודת הזהות, בהתאם למספר החוזה (מספר החוזה מופיע בחשבון החשמל). אם החוזה רשום על שמו של אדם אחר, עליו לבקש כי החוזה יועבר על שמו.
 
*ניתן לפנות לחברת החשמל גם באמצעות [https://www.iec.co.il/pages/multiformcontact.aspx אתר האינטרנט].
 
*ניתן לפנות לחברת החשמל גם באמצעות [https://www.iec.co.il/pages/multiformcontact.aspx אתר האינטרנט].
  

גרסה מ־17:22, 20 בינואר 2016

הקדמה:

משפחה שבראשה הורה עצמאי עם שלושה ילדים ומעלה המקבלת הבטחת הכנסה או מזונות מהמוסד לביטוח לאומי, זכאית להנחה בתשלום חשבון החשמל
ההנחה היא בגובה של 50% מ- 400 קוט"ש בשימוש ביתי בכל חודש
יש לוודא כי הזכאי להנחה רשום כלקוח בחוזה עם חברת החשמל
למידע נוסף ראו באתר חברת החשמל
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

החל מיום 01.05.2012 הורים עצמאיים לשלושה ילדים לפחות, המקבלים הבטחת הכנסה או מזונות מהמוסד לביטוח לאומי, זכאים להנחה בתשלום חשבון החשמל.

  • ההנחה הניתנת מדי חודש היא בשיעור של 50% עבור צריכה של 400 קילווטים לשעה הראשונים בכל חודש, בתעריף ביתי, בבתים המשמשים למגורים בלבד.
  • היות וחשבון החשמל מגיע פעם בחודשיים, ההנחה תינתן על צריכה של עד 800 קוט"ש בכל חשבון.
  • גובה ההנחה המקסימלי הוא כ-120 ש"ח לחודש וכ-240 ש"ח לחשבון דו-חודשי (נכון לינואר 2014).

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

  • המוסד לביטוח לאומי מעביר מדי חודש לחברת החשמל קובץ מעודכן ובו שמות הזכאים.
  • בנוסף, שולח המוסד לכל זכאי הודעה בדבר זכאותו.
  • ההנחה תינתן באופן אוטומטי רק למי שיש לגביו התאמה בין הנתונים הרשומים בחברת החשמל לבין הנתונים המתקבלים מהמוסד לביטוח לאומי (מי שרשום כמקבל הגמלה/הקצבה בפועל). ההנחה ניתנת על פי השם ומספר תעודת הזהות של הזכאי, כפי שהוא רשום בחוזה עם חברת החשמל.
  • מי שעונה על תנאי הזכאות להנחה, אולם ההנחה טרם הופיעה בחשבון החשמל שלו, יתקשר למוקד השירות הטלפוני 103 ויעדכן אצל נציג השירות את פרטיו - שם ומספר תעודת הזהות, בהתאם למספר החוזה (מספר החוזה מופיע בחשבון החשמל). אם החוזה רשום על שמו של אדם אחר, עליו לבקש כי החוזה יועבר על שמו.
  • ניתן לפנות לחברת החשמל גם באמצעות אתר האינטרנט.

חשוב לדעת

  • סכום ההנחה המקסימלי הוא כ-101 ש"ח לחודש וכ-203 ש"ח לחשבון דו-חודשי (נכון לינואר 2021).
  • מי שעונים על קריטריונים להנחה בחשבון החשמל יותר מפעם אחת, זכאים להנחה אחת בלבד (בשיעור הגבוה מביניהן).
  • ההנחה מופיעה בחשבון החשמל בפירוט הסעיפים המרכיבים את החשבון בסעיף נפרד הנקרא "הנחה לזכאים". הסעיף מציין את סכום ההנחה שהופחת מהחשבון.
  • בגוף החשבון מפורטים אופן חישוב ההנחה, מספר יחידות קוט"ש (כמות החשמל) שעבורן ניתנה ההנחה והתעריף לקוט"ש.
  • חשבון חשמל לדוגמה (לחצו על התמונה להצגת החשבונית המלאה):

הנחה בחשבון החשמל לזכאים - חלק עליון.jpg

טיפ
  • ניתן לבקש מחברת החשמל לקבל את חשבון החשמל אחת לחודש, במקום אחת לחודשיים.
  • כמו כן, מומלץ לברר במוקד 103 של חברת החשמל אם ישנן אפשרויות נוספות להקלה בדרכי התשלום, כגון:
    • אפשרות לפרוע את תשלום חשבון החשמל באמצעות שוברי תשלום
    • ביצוע הסדרי חוב באמצעות מת"מ בפריסות לתקופות ארוכות
    • הקלה בהסדרי חוב לצרכנים בקשיים כלכליים על-ידי ביטול ריביות ועלויות גבייה.



גורמי ממשל

חקיקה ונהלים