(13 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
  
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = אזרחים ותיקים זכאים להנחה בעמלות הבנקים  
 
| מידע  = אזרחים ותיקים זכאים להנחה בעמלות הבנקים  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
| חשוב  = ההנחה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו על-ידי פקיד בנק ויחושבו כפעולה אחת בערוץ הישיר
+
| חשוב  = ההטבה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו על-ידי פקיד בנק, ויחושבו כמו 4 פעולות בערוץ הישיר (שהעמלה הנגבית עבורן נמוכה בהרבה)
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף, ראו התוספת הראשונה ל[https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/999_885.htm#med0 כללי הבנקאות (שירות ללקוח) (עמלות), תשס"ח-2008]  
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[https://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/ConsumerIssues/Pages/AmalotGeneral.aspx אתר בנק ישראל]
 +
}}
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
 
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  
שורה 21: שורה 21:
 
| [[צרכנות]]
 
| [[צרכנות]]
 
| [[מדריך מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים]]
 
| [[מדריך מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים]]
 +
| [[הרשאה מראש לביצוע פעולות עתידיות בחשבון בנק משותף לאחר מותו של אחד מבעלי החשבון (טופס אריכות ימים, סעיף היוותרות בחיים)|טופס אריכות ימים (סעיף היוותרות בחיים)]]
 
}}
 
}}
  
שורה 26: שורה 27:
  
 
אזרחים ותיקים זכאים לקבל הנחה בעמלות הבנקים.
 
אזרחים ותיקים זכאים לקבל הנחה בעמלות הבנקים.
* ההנחה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו על-ידי פקיד הבנק, שיחושבו כפעולה אחת בערוץ הישיר (עמלה הנגבית על פעולה בערוץ הישיר נמוכה בהרבה מהעמלה הנגבית עבור פעולה שבוצעה על-ידי פקיד בנק).
+
* ההנחה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו על-ידי פקיד הבנק, ויחושבו כמו 4 פעולות בערוץ הישיר (עמלה הנגבית על פעולה בערוץ הישיר נמוכה בהרבה מהעמלה הנגבית עבור פעולה שבוצעה על-ידי פקיד בנק).
 
** פעולה על-ידי פקיד היא כל פעולה הנעשית ישירות מול הפקיד (בבנק או באמצעות מוקד טלפוני), כגון: הפקדה או משיכה של מזומנים, הפקה ומסירת תדפיס לבקשת הלקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פדיון צ'ק, הפקדת צ'ק (לכל קבוצה של עד 20 שיקים), תשלום שובר ופריטת מזומן.
 
** פעולה על-ידי פקיד היא כל פעולה הנעשית ישירות מול הפקיד (בבנק או באמצעות מוקד טלפוני), כגון: הפקדה או משיכה של מזומנים, הפקה ומסירת תדפיס לבקשת הלקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פדיון צ'ק, הפקדת צ'ק (לכל קבוצה של עד 20 שיקים), תשלום שובר ופריטת מזומן.
 
** פעולה בערוץ ישיר היא כל פעולה הנעשית שלא מול פקיד בנק, אלא באמצעות האינטרנט, כספומט, הוראת קבע או הרשאה לחיוב החשבון.
 
** פעולה בערוץ ישיר היא כל פעולה הנעשית שלא מול פקיד בנק, אלא באמצעות האינטרנט, כספומט, הוראת קבע או הרשאה לחיוב החשבון.
שורה 35: שורה 36:
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
* יש להגיע לבנק ולהזדהות כאזרח ותיק באמצעות הצגת תעודת זהות או [[תעודת אזרח ותיק]].  
+
* יש להגיע לבנק ולהזדהות כאזרח ותיק באמצעות הצגת תעודת זהות או [[תעודת אזרח ותיק]] הנושאת את תמונתו.  
 
* הזכאות תחל ב-1 בחודש שלאחר הצגת התעודה.
 
* הזכאות תחל ב-1 בחודש שלאחר הצגת התעודה.
 
* לבירורים ותלונות, ניתן לפנות אל המחלקה לפניות הציבור של הבנק. [http://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/PublicEnquiries/Documents/יחידות%20פניות%20הציבור%20בבנקים%20ובחברות%20כרטיסי%20האשראי.xls לקובץ פרטי יצירת קשר עם המחלקות לפניות הציבור של הבנקים].
 
* לבירורים ותלונות, ניתן לפנות אל המחלקה לפניות הציבור של הבנק. [http://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/PublicEnquiries/Documents/יחידות%20פניות%20הציבור%20בבנקים%20ובחברות%20כרטיסי%20האשראי.xls לקובץ פרטי יצירת קשר עם המחלקות לפניות הציבור של הבנקים].
שורה 42: שורה 43:
 
* החל מ-01.04.2014, הבנקים בישראל חייבים להציע לכל לקוחותיהם מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע מראש עבור מכסה מסוימת של פעולות בחשבון. מומלץ לבדוק את כדאיותם של המסלולים הללו. למידע נוסף ראו [[מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע בחשבון עובר ושב בבנק]].
 
* החל מ-01.04.2014, הבנקים בישראל חייבים להציע לכל לקוחותיהם מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע מראש עבור מכסה מסוימת של פעולות בחשבון. מומלץ לבדוק את כדאיותם של המסלולים הללו. למידע נוסף ראו [[מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע בחשבון עובר ושב בבנק]].
 
* זכות זו אינה חלה בבנק הדואר.
 
* זכות זו אינה חלה בבנק הדואר.
 +
* בעלי חשבון בנק משותף יכולים לחתום על על טופס "אריכות ימים". חתימה על סעיף זה תאפשר לכל אחד מהם בעתיד להמשיך ולבצע פעולות בחשבון, לאחר שאחד מהם נפטר. אם לא נחתם סעיף אריכות ימים לפני מותו של אחד השותפים, לא יוכל השותף שנותר בחיים להמשיך ולפעול בחשבון, והחשבון יוקפא עד למתן צו ירושה או צו קיום צוואה. למידע נוסף ראו [[הרשאה מראש לביצוע פעולות עתידיות בחשבון בנק משותף לאחר מותו של אחד מבעלי החשבון (טופס אריכות ימים, סעיף היוותרות בחיים)|טופס אריכות ימים (סעיף היוותרות בחיים)]].
 +
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
* בנק ישראל
+
* [[בנק ישראל]]
 
* [[המשרד לשוויון חברתי |המשרד לשוויון חברתי (המשרד לאזרחים ותיקים)]]
 
* [[המשרד לשוויון חברתי |המשרד לשוויון חברתי (המשרד לאזרחים ותיקים)]]
 +
{{הטמעת כותרת|זיקנה והזדקנות/גורמי ממשל#רשימת גורמי הממשל בנושא זיקנה - כללי}}
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
שורה 53: שורה 58:
 
* [http://www.boi.org.il/he/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/080721r.aspx הודעת בנק ישראל מיום 21.07.2008] - אזרחים ותיקים ובעלי מוגבלויות יהיו זכאים ל-4 פעולות מול פקיד במחיר של פעולה בערוץ ישיר
 
* [http://www.boi.org.il/he/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/080721r.aspx הודעת בנק ישראל מיום 21.07.2008] - אזרחים ותיקים ובעלי מוגבלויות יהיו זכאים ל-4 פעולות מול פקיד במחיר של פעולה בערוץ ישיר
  
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
+
==Metadata==
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
 
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]

גרסה אחרונה מ־11:33, 26 בספטמבר 2019

הקדמה:

אזרחים ותיקים זכאים להנחה בעמלות הבנקים
ההטבה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו על-ידי פקיד בנק, ויחושבו כמו 4 פעולות בערוץ הישיר (שהעמלה הנגבית עבורן נמוכה בהרבה)
למידע נוסף ראו באתר בנק ישראל


אזרחים ותיקים זכאים לקבל הנחה בעמלות הבנקים.

  • ההנחה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו על-ידי פקיד הבנק, ויחושבו כמו 4 פעולות בערוץ הישיר (עמלה הנגבית על פעולה בערוץ הישיר נמוכה בהרבה מהעמלה הנגבית עבור פעולה שבוצעה על-ידי פקיד בנק).
    • פעולה על-ידי פקיד היא כל פעולה הנעשית ישירות מול הפקיד (בבנק או באמצעות מוקד טלפוני), כגון: הפקדה או משיכה של מזומנים, הפקה ומסירת תדפיס לבקשת הלקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פדיון צ'ק, הפקדת צ'ק (לכל קבוצה של עד 20 שיקים), תשלום שובר ופריטת מזומן.
    • פעולה בערוץ ישיר היא כל פעולה הנעשית שלא מול פקיד בנק, אלא באמצעות האינטרנט, כספומט, הוראת קבע או הרשאה לחיוב החשבון.
  • למידע נוסף על מסלולי העמלות, ראו באתר האוצר שלי.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

חשוב לדעת

  • החל מ-01.04.2014, הבנקים בישראל חייבים להציע לכל לקוחותיהם מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע מראש עבור מכסה מסוימת של פעולות בחשבון. מומלץ לבדוק את כדאיותם של המסלולים הללו. למידע נוסף ראו מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע בחשבון עובר ושב בבנק.
  • זכות זו אינה חלה בבנק הדואר.
  • בעלי חשבון בנק משותף יכולים לחתום על על טופס "אריכות ימים". חתימה על סעיף זה תאפשר לכל אחד מהם בעתיד להמשיך ולבצע פעולות בחשבון, לאחר שאחד מהם נפטר. אם לא נחתם סעיף אריכות ימים לפני מותו של אחד השותפים, לא יוכל השותף שנותר בחיים להמשיך ולפעול בחשבון, והחשבון יוקפא עד למתן צו ירושה או צו קיום צוואה. למידע נוסף ראו טופס אריכות ימים (סעיף היוותרות בחיים).

גורמי ממשל

גורם ממשלתי אתר אינטרנט זכויות ותחומי אחריות
מוקד 8840* - המרכז לפניות הציבור של המשרד לשוויון חברתי אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי הזכויות.
מוקד 6050* - המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל ולמצב הכלכלי
מוקד 9696* - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח - מוקד טלפוני: 118

אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים שונים
משרד הבריאות

קול הבריאות - מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות 5400*

הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל
משרד הבינוי והשיכון - מוקד טלפוני בנושא דיור 5442* אתר משרד הבינוי והשיכון סיוע בדיור ומתן פתרונות דיור לקשישים
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה - טל: 02-6662701 אתר נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הנציבות אמונה על אכיפת כל הקשור בשוויון בעבודה ובטיפול במקרים של אפליה אסורה
רשות האוכלוסין וההגירה - טל' ‎3450* אתר הרשות טיפול בשוהים זרים בישראל, אחריות על מתן היתרים להעסקת עובד זר בסיעוד, ניהול הפיקדון הכספי של עובדים זרים שמעסיקיהם מחויבים להפקיד לפיקדון, ופיקוח על כניסתם ויציאתם של העובדים הזרים בישראל, הוצאת תעודת פטירה ועדכון מרשם האוכלוסין


חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים