הקדמה:

יועץ פנסיוני חייב לערוך הסכם בכתב עם לקוח ולמסור לו העתק ממנו, וזאת לפני תחילת הייעוץ הפנסיוני
אם נקבע בהסכם ייעוץ פנסיוני שהמדובר בייעוץ פנסיוני מתמשך, על יעודכנו פרטי הזיהוי והנתונים של הלקוח וכן הצרכים של הלקוח בכל עת שיודיע הלקוח על שינוי בהם, והעתק ממסמך העדכון יימסר ללקוח. אם לא הודיע הלקוח על שינוי בפרטים אלה במשך שנה, ייזום היועץ הפנסיוני את עדכון הפרטים
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

יועץ פנסיוני חייב לערוך הסכם בכתב עם לקוח ולמסור לו העתק ממנו, וזאת לפני תחילת הייעוץ הפנסיוני.

הנושאים שחייבים להיכלל בהסכם

  • הסכם ייעוץ פנסיוני יכלול את הנושאים הדרושים לצורך ההתקשרות, ובין היתר את הנושאים הבאים:
  1. פרטי הזיהוי והנתונים של הלקוח;
  2. הצרכים של הלקוח;
  3. שכר והחזר הוצאות שיחויב בהם הלקוח, דרך חישובם ואופן גבייתם;
  4. קביעה אם המדובר בייעוץ פנסיוני חד-פעמי או מתמשך, ולענין ייעוץ פנסיוני מתמשך – התקופה שבה יינתן הייעוץ הפנסיוני;
  5. קביעה אם כחלק מהייעוץ הפנסיוני ובהמשך לו, יבצע היועץ הפנסיוני בעבור הלקוח עסקה;
  6. קביעה כי הלקוח רשאי לבטל בכל עת את ההתקשרות עם היועץ הפנסיוני;
  7. הוראה כי ידוע ללקוח שחובת הסודיות המוטלת על היועץ הפנסיוני כפופה לחובתו למסור ידיעות על פי כל דין.

נושאים מיוחדים במקרה של הסכם ליעוץ פנסיוני מתמשך

  • במקרים של הסכם למתן ייעוץ פנסיוני מתמשך וביצוע עסקה כחלק ממנו ובהמשך לו, על ההסכם לכלול גם ייפוי כוח המאפשר ליועץ הפנסיוני לקבל כל מידע לגבי הלקוח אשר מצוי בידי הגוף המוסדי שעמו בוצעה העסקה, ואשר נוגע לייעוץ הפנסיוני ולעסקה.

עדכון פרטים בהסכם במקרה של יעוץ פנסיוני מתמשך

  • אם נקבע בהסכם ייעוץ פנסיוני שהמדובר בייעוץ פנסיוני מתמשך, על יעודכנו פרטי הזיהוי והנתונים של הלקוח וכן הצרכים של הלקוח בכל עת שיודיע הלקוח על שינוי בהם, והעתק ממסמך העדכון יימסר ללקוח. אם לא הודיע הלקוח על שינוי בפרטים אלה במשך שנה, ייזום היועץ הפנסיוני את עדכון הפרטים.

מי זכאי?

  • כל חוסך במוצר פנסיוני המשתמש בשירותיו של יועץ פנסיוני.

תהליך מימוש הזכות

  • הזכות ניתנת באופן אוטומטי.

חשוב לדעת

פסקי דין

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים


הרחבות ופרסומים

מקורות