בוט התיקונים (שיחה | תרומות) מ (הסרת הערות/הנחיות מיותרות) |
בוט התיקונים (שיחה | תרומות) מ (עדכון עיצוב - ראו גם) |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
}} | }} | ||
{{תקציר/סיום}} | {{תקציר/סיום}} | ||
+ | {{ראו גם | ||
+ | | [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך]] | ||
+ | | [[בחינות בגרות]] | ||
+ | | [[חינוך]] | ||
+ | | [[נפגעי נפש]] | ||
+ | }} | ||
{{עצם העניין/סיום}} | {{עצם העניין/סיום}} | ||
שורה 48: | שורה 54: | ||
{{זכות/סיום טור ימני}} | {{זכות/סיום טור ימני}} | ||
{{זכות/תחילת טור שמאלי}} | {{זכות/תחילת טור שמאלי}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{זכות/חדשות | {{זכות/חדשות | ||
| 1 = | | 1 = |
גרסה מ־21:31, 1 באפריל 2014
תבנית:זכות/תחילת טור ימני
הקדמה:
תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.
תבנית:זכות/סיום הקדמה
- תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
- ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
- תוספת זמן של 50%
- הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
- התעלמות משגיאות כתיב
- התאמות נוספות הניתנות על פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
- לשון: היבחנות בשאלון המותאם לתלמידים עם לקויות למידה
- אנגלית: שימוש במילונית או מילון ממוחשב
- מתמטיקה: שימוש במחשבון ובדף נוסחאות מורחב
- תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
- נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
- הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.
מי זכאי?
- תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד
תהליך מימוש הזכות
- כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
- הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.
גורמי ממשל
חוקים ותקנות
הרחבות ופרסומים
- האגף לחינוך מיוחד - מסמך למנהלי בתי"ס חנ"מ מיום 05.03.2007: התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים במסגרות החינוך המיוחד
תבנית:זכות/סיום טור ימני תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי
תבנית:זכות/טפסיםתבנית:זכות/סיום טור שמאלי