בוט התיקונים (שיחה | תרומות) מ (הגדרת סוג ערך) |
בוט התיקונים (שיחה | תרומות) מ (הסרת תבניות עיצוב ישנות) |
||
שורה 23: | שורה 23: | ||
}} | }} | ||
{{עצם העניין/סיום}} | {{עצם העניין/סיום}} | ||
− | |||
− | |||
*תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם. | *תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם. | ||
*ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור '''כלל מקצועות הלימוד''': | *ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור '''כלל מקצועות הלימוד''': | ||
שורה 57: | שורה 55: | ||
==endarticle== | ==endarticle== | ||
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!--> | כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!--> | ||
− | |||
− | |||
{{זכות/חדשות | {{זכות/חדשות | ||
| 1 = | | 1 = | ||
שורה 64: | שורה 60: | ||
| 3 = | | 3 = | ||
}}<!-- עד 3 ידיעות. כל ידיעה מועברת כפרמטר (ממוספר) נפרד. הפורמט המומלץ הוא תאריך מודגש ולאחריו קישור לידיעה. התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים --> | }}<!-- עד 3 ידיעות. כל ידיעה מועברת כפרמטר (ממוספר) נפרד. הפורמט המומלץ הוא תאריך מודגש ולאחריו קישור לידיעה. התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים --> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית --> | <!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית --> | ||
[[קטגוריה:זכויות]] | [[קטגוריה:זכויות]] |
גרסה מ־00:28, 2 באפריל 2014
הקדמה:
תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.
- תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
- ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
- תוספת זמן של 50%
- הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
- התעלמות משגיאות כתיב
- התאמות נוספות הניתנות על פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
- לשון: היבחנות בשאלון המותאם לתלמידים עם לקויות למידה
- אנגלית: שימוש במילונית או מילון ממוחשב
- מתמטיקה: שימוש במחשבון ובדף נוסחאות מורחב
- תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
- נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
- הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.
מי זכאי?
- תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד
תהליך מימוש הזכות
- כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
- הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.
גורמי ממשל
חוקים ותקנות
הרחבות ופרסומים
- האגף לחינוך מיוחד - מסמך למנהלי בתי"ס חנ"מ מיום 05.03.2007: התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים במסגרות החינוך המיוחד