מ (הגדרת סוג ערך)
מ (הסרת תבניות עיצוב ישנות)
שורה 23: שורה 23:
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{זכות/סיום הקדמה}}
 
 
*תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
 
*תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
 
*ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור '''כלל מקצועות הלימוד''':
 
*ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור '''כלל מקצועות הלימוד''':
שורה 57: שורה 55:
 
==endarticle==
 
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
{{זכות/סיום טור ימני}}
 
{{זכות/תחילת טור שמאלי}}
 
 
{{זכות/חדשות  
 
{{זכות/חדשות  
 
| 1 =  
 
| 1 =  
שורה 64: שורה 60:
 
| 3 =  
 
| 3 =  
 
}}<!-- עד 3 ידיעות. כל ידיעה מועברת כפרמטר (ממוספר) נפרד. הפורמט המומלץ הוא תאריך מודגש ולאחריו קישור לידיעה. התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->  
 
}}<!-- עד 3 ידיעות. כל ידיעה מועברת כפרמטר (ממוספר) נפרד. הפורמט המומלץ הוא תאריך מודגש ולאחריו קישור לידיעה. התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->  
{{זכות/סיום טור שמאלי}}
 
 
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]

גרסה מ־00:28, 2 באפריל 2014

הקדמה:

תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.
  • תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
  • ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
    • תוספת זמן של 50%
    • הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
    • התעלמות משגיאות כתיב
  • התאמות נוספות הניתנות על פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
  • תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
    • נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
    • הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.

מי זכאי?

  • תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד

תהליך מימוש הזכות

  • כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
  • הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים