מ (בוט: החלפת טקסט אוטומטית (-{{סוג ערך\|(.*?)}}\n{{עצם העניין}} +{{עצם העניין}}{{סוג ערך|\1}}))
(גרסה 3)
שורה 7: שורה 7:
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  =  <!-- קישור לגורם ממשל אחראי -->
+
| ממשל  =  ראו [http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2148/81027 מסמך של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך]
 
}}
 
}}
 
{{תקציר/סיום}}
 
{{תקציר/סיום}}
שורה 22: שורה 22:
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
*תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
+
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
 
*ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור '''כלל מקצועות הלימוד''':
 
*ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור '''כלל מקצועות הלימוד''':
 
**תוספת זמן של 50%
 
**תוספת זמן של 50%
שורה 46: שורה 46:
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
 +
*האגף לחינוך מיוחד - מסמך למנהלי בתי"ס חנ"מ מיום 05.03.2007: [http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2148/81027 התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים במסגרות החינוך המיוחד]
 
* [[חוק חינוך מיוחד]]
 
* [[חוק חינוך מיוחד]]
 
+
<!--
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
*האגף לחינוך מיוחד - מסמך למנהלי בתי"ס חנ"מ מיום 05.03.2007: [http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2148/81027 התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים במסגרות החינוך המיוחד]
+
-->
 
 
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
==endarticle==
 
==endarticle==

גרסה מ־17:19, 11 במאי 2014

הקדמה:

תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.

  • ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
    • תוספת זמן של 50%
    • הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
    • התעלמות משגיאות כתיב
  • התאמות נוספות הניתנות על פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
  • תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
    • נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
    • הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.

מי זכאי?

  • תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד

תהליך מימוש הזכות

  • כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
  • הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים