שורה 39: שורה 39:
  
 
==תהליך מימוש הזכות==
 
==תהליך מימוש הזכות==
*כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים [[ועדת השמה|לוועדת ההשמה]] מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
+
*כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים [[ועדת השמה|לוועדת ההשמה]] מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
 
*הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו [[תכנית לימודים אישית (תל"א)]], ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.
 
*הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו [[תכנית לימודים אישית (תל"א)]], ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.
  

גרסה מ־10:13, 12 בינואר 2015

הקדמה:

תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.

  • ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
    • תוספת זמן של 50%
    • הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
    • התעלמות משגיאות כתיב
  • התאמות נוספות הניתנות על-פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
  • תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
    • נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
    • הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.

מי זכאי?

  • תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד

תהליך מימוש הזכות

  • כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
  • הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים