מ (החלפת טקסט – "נפגעי נפש" ב־"מתמודדי נפש")
(עדכון תבנית:תקציר לפורמט חדש)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
|מידע= תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות  
 
|מידע= תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות  
שורה 9: שורה 9:
 
| ממשל  =  ראו [http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2148/81027 מסמך של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך]
 
| ממשל  =  ראו [http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2148/81027 מסמך של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך]
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  

גרסה מ־22:23, 29 בנובמבר 2018

הקדמה:

תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות


תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.

  • ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
    • תוספת זמן של 50%
    • הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
    • התעלמות משגיאות כתיב
  • התאמות נוספות הניתנות על-פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
  • תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
    • נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
    • הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.

מי זכאי?

  • תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד

תהליך מימוש הזכות

  • כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
  • הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים