(עדכון מידע ועריכה בהתאם להנחיות לשנת הלימודים תשע"ט)
שורה 24: שורה 24:
 
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
 
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
  
== התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד ==
+
== התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד ==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד}}
+
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}}
  
 
== התאמות נוספות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות ==
 
== התאמות נוספות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות ==

גרסה מ־16:57, 19 בפברואר 2019

הקדמה:

תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות


תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.

התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד

התאמות נוספות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות

  • נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה, ומהווה מקור תמיכה רגשית עבור התלמיד. תפקידיו של איש הצוות:
    • להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה.
    • לסייע לתלמיד להתארגן לקראת המבחן, במהלכו ובהגשתו - ליווי לחדר הבחינה, התארגנות עם הציוד, הסבת תשומת לב התלמיד לזמן שנותר ולהערות המשגיחים.
הערת עריכה
יש חוסר התאמה בין המידע שמופיע במסמך של בסיס הדיווח בעמ' 98-99 לבין מה שמופיע בפורטל הורים. כאן מופיע המידע שבמסמך בסיס הדיווח. מוסתר הטקטס שמופיע בפורטל הורים
הערה מאת הדר יוהס פלד (שיחה) 14:22, 19 בפברואר 2019 (IST)
  • הפסקות מותאמות לצורך התרעננות וצבירת כוחות מחודשים, במסגרת תוספת הזמן הכללית.
  • באנגלית: אם יש צורך, כחלופה לבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם למאפייני הנגשת הכתיבה הייחודיים לתלמיד.
  • לתלמידים עם קשיים רגשיים או גרפו מוטוריים תורחב האפשרות של שימוש במעבד תמלילים (מחשב).

מי זכאי?

  • תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד

תהליך מימוש הזכות


גורמי ממשל

חקיקה ונהלים