שורה 7: | שורה 7: | ||
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים --> | | פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים --> | ||
| שאלה = <!-- דוגמה: שאלה --> | | שאלה = <!-- דוגמה: שאלה --> | ||
− | | ממשל = | + | | ממשל = ראו [http://meyda.education.gov.il/files/MinhalPedagogy/basisdivohtashat.pdf#page=98 מסמך האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך] |
}} | }} | ||
}} | }} |
גרסה מ־12:39, 8 באוגוסט 2019
הקדמה:
תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד
התאמות נוספות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות
- נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה, ומהווה מקור תמיכה רגשית עבור התלמיד. תפקידיו של איש הצוות:
- להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה.
- לסייע לתלמיד להתארגן לקראת המבחן, במהלכו ובהגשתו - ליווי לחדר הבחינה, התארגנות עם הציוד, הסבת תשומת לב התלמיד לזמן שנותר ולהערות המשגיחים.
- הפסקות מותאמות לצורך התרעננות וצבירת כוחות מחודשים, במסגרת תוספת הזמן הכללית.
- באנגלית: אם יש צורך, כחלופה לבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם למאפייני הנגשת הכתיבה הייחודיים לתלמיד.
- לתלמידים עם קשיים רגשיים או גרפו מוטוריים תורחב האפשרות של שימוש במעבד תמלילים (מחשב).
מי זכאי?
- תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד
תהליך מימוש הזכות
- הצוות הרב-מקצועי בבית הספר קובע את ההתאמות הנדרשות לתלמיד תוך התייחסות לצרכיו ולרמת תפקודו על סמך המסמכים האלה:
- מסמכים קבילים שעמדו לרשות ועדת השילוב או ועדת ההשמה/ועדת זכאות ואפיון בעת מתן הזכאות, תכנית חינוכית יחידנית (תח"י) מפורטת או תכנית לימודים אישית (תל"א)
- דו"ח המתאר את תפקודי הלמידה במקצועות בהם ניגש התלמיד למבחני הבגרות באותה שנה. בדו"ח יוצגו המלצות אודות ההתאמות בדרכי ההיבחנות הנחוצות לתלמיד והסבר לגבי השפעתן על הישגי התלמיד.
גורמי ממשל
חקיקה ונהלים
- חוק חינוך מיוחד
- החינוך המיוחד בחטיבה העליונה - שנה"ל תשפ"א באתר המינהל הפדגוגי של משרד החינוך (עמ' 31-27).
הרחבות ופרסומים