(6 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
|מידע= תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות  
+
|מידע= תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] או [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->  
 
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->  
 
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->  
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  =   ראו [http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2148/81027 מסמך של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך]
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education/assistance-eligibility/adaptations-marticulation-examination פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד] באתר משרד החינוך
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
שורה 22: שורה 22:
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
+
תלמידים לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] או [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות כדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
 
+
== ההתאמות הכלליות הניתנות לתלמידים עם מוגבלות ==
== התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד ==
+
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידי החינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}}
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}}
+
== התאמות נוספות הספציפיות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות ==
 
 
== התאמות נוספות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות ==
 
 
* נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה, ומהווה מקור תמיכה רגשית עבור התלמיד. תפקידיו של איש הצוות:
 
* נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה, ומהווה מקור תמיכה רגשית עבור התלמיד. תפקידיו של איש הצוות:
 
** להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה.
 
** להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה.
שורה 38: שורה 36:
 
* לתלמידים עם קשיים רגשיים או גרפו מוטוריים תורחב האפשרות של שימוש במעבד תמלילים (מחשב).
 
* לתלמידים עם קשיים רגשיים או גרפו מוטוריים תורחב האפשרות של שימוש במעבד תמלילים (מחשב).
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
* תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]]
+
* תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות, בכל אחד מהמקרים הבאים:
 +
** תלמידים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] (בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר של החינוך הרגיל).
 +
** תלמידים [[שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה|המשולבים בכיתות רגילות]].
  
 
==תהליך מימוש הזכות==
 
==תהליך מימוש הזכות==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד#תהליך מימוש הזכות}}
+
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם#תהליך מימוש הזכות}}
  
 
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
שורה 48: שורה 48:
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד#חקיקה ונהלים}}
+
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם#חקיקה ונהלים}}
 +
<!-- == הרחבות ופרסומים ==-->
  
== הרחבות ופרסומים ==
 
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על הרצף האוטיסטי הלומדים בחינוך המיוחד#הרחבות ופרסומים}}
 
 
==Metadata==
 
==Metadata==
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
שורה 60: שורה 59:
 
[[קטגוריה:ילדים עם צרכים מיוחדים]]
 
[[קטגוריה:ילדים עם צרכים מיוחדים]]
 
[[קטגוריה:בחינות בגרות]]
 
[[קטגוריה:בחינות בגרות]]
 +
[[קטגוריה:פרסום לנוער]]
 +
[[AR:ملاءمات في امتحانات البجروت للطلاب ذوي الاضطرابات النفسية والسلوكية]]

גרסה אחרונה מ־13:34, 17 בנובמבר 2019

הקדמה:

תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד או משולבים בחינוך הרגיל זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
למידע נוסף ראו פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד באתר משרד החינוך


תלמידים לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד או משולבים בחינוך הרגיל זכאים להתאמות בבחינות הבגרות כדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.

ההתאמות הכלליות הניתנות לתלמידים עם מוגבלות

  • ההתאמות הבאות, בעוצמות תמיכה נמוכות שאינן משנות את מהות הבחינה, נקבעות בהחלטה של הצוות הרב-מקצועי בבית הספר וניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
    • הארכת זמן ואפשרות הרחבת תוספת זמן ל-50%
    • התעלמות משגיאות כתיב
    • שיעתוק
    • הגדלת שאלון הבחינה
    • דף נוסחאות מורחב במתמטיקה
    • הקראה, שיעתוק או הכתבה לבוחן נייטרלי באופן מתוקשב או על-ידי משגיח (התאמה של הקראה, שיעתוק או הכתבה באופן מתוקשב יכולה להינתן במקצועות שבהם מתקיימים מבחני בגרות עם התאמה זו באופן מתוקשב, בהתאם להנחיות של אגף הבחינות)
  • התאמות נוספות, בעוצמות תמיכה גבוהות יותר, נקבעות בהחלטה של הצוות הרב-מקצועי בבית הספר, בהתייעצות עם מומחה לתחום הלקות במתי"א:
    • מבחן מותאם או מבחן בעל-פה
    • אנגלית: ניתן להיבחן בעל-פה באמצעות בוחן או באופן מתוקשב, על-פי החלטת הצוות הרב-מקצועי
    • מבחן מותאם במקצוע עברית: הבנה, הבעה ולשון
    • במקרים חריגים בלבד - המרת מקצוע מתמטיקה במקצוע מדעי אחר לתלמידים המאובחנים עם דיסקלקוליה בדרגת קושי חמורה, שתפקודם במתמטיקה מעיד שאינם יכולים ללמוד את המקצוע בשל הלקות.

התאמות נוספות הספציפיות לתלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות

  • נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה, ומהווה מקור תמיכה רגשית עבור התלמיד. תפקידיו של איש הצוות:
    • להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה.
    • לסייע לתלמיד להתארגן לקראת המבחן, במהלכו ובהגשתו - ליווי לחדר הבחינה, התארגנות עם הציוד, הסבת תשומת לב התלמיד לזמן שנותר ולהערות המשגיחים.
הערת עריכה
יש חוסר התאמה בין המידע שמופיע במסמך של בסיס הדיווח בעמ' 98-99 לבין מה שמופיע בפורטל הורים. כאן מופיע המידע שבמסמך בסיס הדיווח. מוסתר הטקטס שמופיע בפורטל הורים
הערה מאת הדר יוהס פלד (שיחה) 14:22, 19 בפברואר 2019 (IST)
  • הפסקות מותאמות לצורך התרעננות וצבירת כוחות מחודשים, במסגרת תוספת הזמן הכללית.
  • באנגלית: אם יש צורך, כחלופה לבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם למאפייני הנגשת הכתיבה הייחודיים לתלמיד.
  • לתלמידים עם קשיים רגשיים או גרפו מוטוריים תורחב האפשרות של שימוש במעבד תמלילים (מחשב).

מי זכאי?

  • תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות, בכל אחד מהמקרים הבאים:

תהליך מימוש הזכות



גורמי ממשל

חקיקה ונהלים