(יצירת דף עם התוכן "{{זכות/תחילת טור ימני}} {{דגשים |מידע= תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרו...") |
|||
שורה 21: | שורה 21: | ||
*תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים: | *תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים: | ||
**נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה. | **נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה. | ||
− | **הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית. | + | **הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%. |
== מי זכאי? == | == מי זכאי? == |
גרסה מ־14:08, 28 באוגוסט 2012
תבנית:זכות/תחילת טור ימני
תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
- תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שיוויון הזדמנויות בהיבחנם.
- ההתאמות הבאות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, ניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
- תוספת זמן של 50%
- הרחבת אפשרויות הבחירה (בתיאום עם המפקח במשרד החינוך המרכז את לימודי המקצוע)
- התעלמות משגיאות כתיב
- התאמות נוספות הניתנות על פי מקצועות הלימוד הספציפיים:
- לשון: היבחנות בשאלון המותאם לתלמידים עם לקויות למידה
- אנגלית: שימוש במילונית או מילון ממוחשב
- מתמטיקה: שימוש במחשבון ובדף נוסחאות מורחב
- תלמידים הלומדים במסגרות חינוך המתמחות בהפרעות נפשיות והתנהגותיות חריגות, יהיו זכאים גם להתאמות הבאות, אם לדעת אנשי הצוות הבין מקצועי הן עשויות להשפיע במידה מובהקת על הישגי הנבחנים:
- נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר אשר אינו מלמד את מקצוע הבחינה.
- הפסקות לצורך התרעננות וגיוס כוחות מחודשים, אשר יאושרו במסגרת תוספת הזמן הכללית של 50%.
מי זכאי?
- תלמידים עם לקויות נפשיות והתנהגותיות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד
תהליך מימוש הזכות
- כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות.
- הצוות החינוכי המלווה את התלמיד ובונה לו תכנית לימודים אישית (תל"א), ימליץ לגבי סוגי ההתאמות הדידקטיות והמקצועיות המיטביות עבורו.
גורמי ממשל
חוקים ותקנות
הרחבות ופרסומים
- האגף לחינוך מיוחד - מסמך למנהלי בתי"ס חנ"מ מיום 05.03.2007: התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים במסגרות החינוך המיוחד
תבנית:זכות/סיום טור ימני תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי תבנית:זכות/ראו גם
תבנית:זכות/טפסים
תבנית:זכות/סיום טור שמאלי