מ (שוחזר מעריכות של דרור שניר (שיחה) לעריכה האחרונה של רבקה ניר)
מ (החלפת טקסט – " ." ב־". ")
 
שורה 27: שורה 27:
 
* תלמידים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]], בעלי מגבלות מורכבות בתפקודים פיזיולוגיים, מנטליים, קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים.
 
* תלמידים הלומדים במסגרות [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]], בעלי מגבלות מורכבות בתפקודים פיזיולוגיים, מנטליים, קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים.
 
*בנוסף להתאמות הכלליות, אוכלוסיות תלמידים שונות זכאיות להתאמות על-פי צורכיהן הייחודיים:
 
*בנוסף להתאמות הכלליות, אוכלוסיות תלמידים שונות זכאיות להתאמות על-פי צורכיהן הייחודיים:
**[[התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו- .C.P הלומדים בחינוך המיוחד|התאמות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו- .C.P]]  
+
**[[התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-. C.P הלומדים בחינוך המיוחד|התאמות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-. C.P]]  
 
**[[התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עיוורים ולקויי ראיה הלומדים בחינוך המיוחד|התאמות לתלמידים עיוורים ולקויי ראיה]]
 
**[[התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עיוורים ולקויי ראיה הלומדים בחינוך המיוחד|התאמות לתלמידים עיוורים ולקויי ראיה]]
 
**[[התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים חירשים וכבדי שמיעה הלומדים בחינוך המיוחד|התאמות לתלמידים חירשים וכבדי שמיעה]]
 
**[[התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים חירשים וכבדי שמיעה הלומדים בחינוך המיוחד|התאמות לתלמידים חירשים וכבדי שמיעה]]

גרסה אחרונה מ־14:16, 16 בספטמבר 2019

הקדמה:

תלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
כיוון שבתהליך השמתו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד מוגשים לוועדת ההשמה מסמכים רשמיים וחוות דעת של מומחים שאיבחנו והעריכו את כישוריו, אין צורך באבחונים מחודשים לקביעת ההתאמות
למידע נוסף ראו פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד באתר משרד החינוך


תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד זכאים להתאמות בבחינות הבגרות בכדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.

  • ההתאמות הבאות, בעוצמות תמיכה נמוכות, אשר אינן משנות את מהות הבחינה, נקבעות בהחלטה של הצוות הרב-מקצועי בבית הספר, וניתנות עבור כלל מקצועות הלימוד:
    • הארכת זמן ואפשרות הרחבת תוספת זמן ל-50%
    • התעלמות משגיאות כתיב
    • שיעתוק
    • הגדלת שאלון הבחינה
    • דף נוסחאות מורחב במתמטיקה
    • שיעתוק או הכתבה לבוחן נייטרלי באופן מתוקשב או על-ידי משגיח (התאמה של שיעתוק או הכתבה באופן מתוקשב יכולה להינתן במקצועות שבהם מתקיימים מבחני בגרות עם התאמה זו באופן מתוקשב, בהתאם להנחיות של אגף הבחינות)
    • הקראה
  • התאמות נוספות, בעוצמות תמיכה גבוהות יותר, נקבעות בהחלטה של הצוות הרב-מקצועי בבית הספר, בהתייעצות עם מומחה לתחום הלקות במתי"א:
    • מבחן מותאם או מבחן בעל-פה
    • אנגלית: ניתן להיבחן בעל-פה באמצעות בוחן או באופן מתוקשב, על-פי החלטת הצוות הרב-מקצועי
    • מבחן מותאם במקצוע עברית: הבנה, הבעה ולשון
    • במקרים חריגים בלבד - המרת מקצוע מתמטיקה במקצוע מדעי אחר לתלמידים המאובחנים עם דיסקלקוליה בדרגת קושי חמורה, שתפקודם במתמטיקה מעיד שאינם יכולים ללמוד את המקצוע בשל הלקות.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

  • הצוות הרב-מקצועי בבית הספר קובע את ההתאמות הנדרשות לתלמיד תוך התייחסות לצרכיו ולרמת תפקודו על סמך המסמכים האלה:
    1. מסמכים קבילים שעמדו לרשות ועדת השילוב או ועדת ההשמה בעת מתן הזכאות, תכנית חינוכית יחידנית (תח"י) מפורטת או תכנית לימודים אישית (תל"א)
    2. דו"ח המתאר את תפקודי הלמידה במקצועות בהם ניגש התלמיד למבחני הבגרות באותה שנה. בדו"ח יוצגו המלצות אודות ההתאמות בדרכי ההיבחנות הנחוצות לתלמיד והסבר לגבי השפעתן על הישגי התלמיד.



גורמי ממשל

חקיקה ונהלים