(חלופה למעונות יום שיקומיים)
(הרחבות ופרסומים)
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 129: שורה 129:
 
| 054-7123930
 
| 054-7123930
 
|-
 
|-
| המועצה הישראלית לצרכנות
+
| עמותת עלה
|  [https://www.consumers.org.il/category/corona_crisis קו חם לשירות הצרכנים]
+
| [https://www.facebook.com/child.aleh/photos/a.140840806043171/2660834330710460/?type=3&theater  קו חם למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות]
| 1-700-727-888
+
| 1-800-201-077
 +
|-
 +
|  אקים
 +
| [https://akim.org.il/tackle-together/ קו סיוע הורים למען הורים]
 +
| 1-800-399-333
 +
|-
 +
ארגון נכי צה”ל ונט”ל
 +
| [https://www.inz.org.il/blog/קו-סיוע-לתמיכה-וסיוע-נפשי/  קו לתמיכה וסיוע נפשי לנכי צה”ל]
 +
| 1-800-363-363
 
|-
 
|-
 
|  קופות החולים  
 
|  קופות החולים  
שורה 157: שורה 165:
 
* [https://www.gov.il/he/Departments/Guides/corona_accessible_info?chapterIndex=10 הנחיות תקשורת וסיוע נגישים לאנשים עם מוגבלות בעת חירום] באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
 
* [https://www.gov.il/he/Departments/Guides/corona_accessible_info?chapterIndex=10 הנחיות תקשורת וסיוע נגישים לאנשים עם מוגבלות בעת חירום] באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
 
* [https://www.gov.il/he/Departments/Guides/corona_accessible_info?chapterIndex=9 מידע בנושא הקורונה בפישוט לשוני]  באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
 
* [https://www.gov.il/he/Departments/Guides/corona_accessible_info?chapterIndex=9 מידע בנושא הקורונה בפישוט לשוני]  באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
 +
* [https://www.gov.il/he/departments/guides/guide-guardians-corona?chapterIndex=2 דגשים הנוגעים לאדם אשר מוניתם כאפוטרופסים עליו ועל ענייניו (בתקופת הקורונה)] באתר משרד המשפטים- האפוטרופוס הכללי
 +
 
==Metadata==
 
==Metadata==
  

גרסה מ־19:55, 26 במרץ 2020

הקדמה:

דף זה מרכז עדכונים הרלוונטיים לאנשים עם מוגבלות (ילדים ובוגרים) ובני משפחתם בתקופת התפשטות הקורונה
בנוסף, תוכלו למצוא כאן רשימת מוקדים ייעודיים הפועלים בתקופה זו, שניתן לפנות אליהם לקבלת סיוע
אם יש לכם רשיון להעסיק עובד זר בסיעוד, ראו מידע חשוב בנושא העסקת עובד זר בסיעוד בתקופת משבר הקורונה


ועדות רפואיות וקצבאות נכות של המוסד לביטוח לאומי

חלופה למעונות יום שיקומיים

  • היות שמעונות היום השיקומיים אינם פועלים בתקופה זו, מפעילי המעונות יספקו למשפחות את השירותים הבאים:
    • קשר מרחוק בין צוות המעון לבין המשפחה, שייעשה באמצעות הטלפון או באמצעים דיגיטליים, בהתאם לתכנית הטיפול האישית של כל פעוט.
    • בהתאם לצורך, סייעת בבית המשפחה בהיקף של שעה עד 3 שעות ביום, שייקבע על פי הקריטריונים הבאים:
      • מצבו הרפואי והתפקודי של הפעוט, ואם הוא מחייב השגחה צמודה וטיפול למשך זמן ארוך.
      • מצב התפקוד הכללי של ההורים, ביטחונם התעסוקתי, מצבם הרפואי, הנפשי והרגשי.
      • מספר הילדים בבית, גילם ואופן תפקודם.
  • ככל שהדבר יתאפשר, הסייעת תהיה מי שטיפלה בפעוט במעון ומכירה אותו.
  • השירותים יינתנו עד ל-31.03.2020 או עד לעדכון חדש של הנחיות משרד הרווחה.

ועדות זכאות ואפיון לשירותי חינוך מיוחדים

  • למי שעברו בעבר ועדת זכאות ואפיון או ועדת השמה וצריכים לעבור ועדה נוספת לחידוש זכאותם, יו"ר הוועדה ייצור עימם קשר כדי לברר באיזה סוג מסגרת הם בוחרים ואם הם מאשרים שתתקבל החלטה ללא נוכחותם.
  • הוועדות ידונו במקרים הבאים, שבהם ההורים בוחרים שילדם ימשיך ללמוד באותו סוג מסגרת:
    • תלמידים הלומדים בכיתה רגילה ומקבלים תמיכה מסל אישי.
    • תלמידים הלומדים במסגרת לחינוך מיוחד (בית ספר לחינוך מיוחד או כיתה לחינוך מיוחד בבית ספר לחינוך רגיל).
    • תלמידים במסגרת לחינוך מיוחד שהוריהם מעוניינים לעבור למסגרת אחרת של חינוך מיוחד (למשל מעבר מבית ספר של חינוך מיוחד לכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל).
    • תלמידי גן עם מוגבלות בשכיחות נמוכה, שלומדים בגן רגיל ומקבלים סל אישי, והוריהם מעוניינים שיעברו לכיתה א' רגילה/כיתת חינוך מיוחד/בית ספר לחינוך מיוחד.
    • תלמידים בגן לחינוך מיוחד שהוריהם מעוניינים שיעברו לכיתת חינוך מיוחד או לבית ספר לחינוך מיוחד.
  • אם ההורים מעוניינים שהוועדה תתקיים בנוכחותם, עליהם לבקש דחיה של הוועדה למועד שייקבע בעתיד.
  • למידע נוסף ועדכונים על שאר המקרים ראו באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

הקלות בהגבלת התנועה

אישור למעבר של מטפל אישי באדם עם מוגבלות

  • מי שזקוקים לאישור מעבר למטפל האישי, יציידו את המטפל באישור תנועה בשל עבודה המוגדרת כחיונית.
    • אם המטפל מועסק על ידי חברת כוח אדם, על המעסיק לתת לו את המכתב.
    • משפחה שמעסיקה מטפל באופן פרטי (ללא קשר להיקף השעות) תכין בעצמה מכתב שמציין את שם המטפל ושהוא מטפל באדם עם מוגבלות.
    • המשפחה יכולה לבקש לקבל מהעו"ס במחלקה לשירותים חברתיים מכתב שמאשר כי בן המשפחה מוכר כבעל מוגבלות.

יציאה למרחק של מעבר ל-100 מטר

  • בהתאם לסיכום בין נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד הבריאות ומשרד המשפטים:
    • במקרים חיוניים הנדרשים כדי לשמור על בריאות האדם או מצבו הנפשי, ניתן לאפשר לאנשים על הרצף האוטיסטי, אנשים עם מוגבלות נפשית או מוגבלויות דומות להן, לצאת יחד עם מלווה אחד, גם מעבר למרחק של 100 מטר.
    • היציאה תיעשה באופן מידתי בהתאם למינימום הזמן והמרחק האפשריים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות (מרחק של 2 מטר בין אנשים וכו').
    • רצוי לצאת עם אישורים מתאימים כגון תעודת נכה, תעודה המאפשרת פטור מהמתנה בתור או מסמך של איש מקצוע (עו"ס, פסיכיאטר וכו').
  • למידע נוסף ראו הודעת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

היעדרות מהעבודה של הורה לילד/בוגר עם מוגבלות

  • הורה לילד או בוגר עם מוגבלות שעבד שנה לפחות באותו מקום עבודה ונאלץ להיעדר מהעבודה כדי לתת סיוע אישי לילדו, זכאי לזקוף את ימי ההיעדרות על חשבון ימי המחלה או החופשה הצבורים שלו (בהתאם לבחירתו).
  • על ימי המחלה העובד זכאי לדמי מחלה בשיעור של 100% משכרו, החל מהיום הראשון להיעדרות.
  • למידע נוסף על תנאי הזכאות הכלליים, ראו ימי מחלה לצורך סיוע אישי של הורה לאדם עם מוגבלות.
  • בנוסף לתנאי הזכאות שנקבעו בחוק, בתקופת משבר הקורונה ההורה יהיה זכאי להיעדר מהעבודה על חשבון ימי המחלה/החופשה שלו אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    • הילד אינו שוהה בתקופה זו במסגרת כלשהי (חינוכית או אחרת).
    • הילד זקוק להשגחה, טיפול, או סיוע בשל מוגבלותו.
    • ההורה לא הוצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת).
    • ההורה הוא אינו עובד במגזר הציבורי שהוצא לחופשה כפויה בתשלום בשל התפשטות נגיף הקורונה (עובד במגזר הציבורי שמוגדר כלא חיוני והוצא לחופשה כפויה בתקופה שבין ה-22.03.2020 ל-16.04.2020 אינו זכאי לדווח על ימי מחלה לצורך "סיוע אישי" לילדו).
  • למידע נוסף ראו באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

תרופות ושירותי רפואה אונליין

טיפ
לפני שיוצאים להביא תרופה מומלץ לבדוק אם בית המרקחת מבצע משלוח תרופות עד הבית


מוקדי סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי מוקד טלפוני פנייה מקוונת
נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מוקד פניות הציבור 6763*
המוסד לביטוח לאומי מוקד 6050* טופס שאלות כלליות
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ושי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) מוקד 118
רשות האוכלוסין וההגירה מרכז שירות ומידע ארצי 3450* פנייה של מעסיקי עובדים זרים בנושא נגיף הקורונה
משרד הבריאות מוקד קול הבריאות 5400*
פיקוד העורף מוקד חירום לבעיות אזרחיות (לא רפואיות) 104

ארגונים וגופים נוספים

ארגון פרטים על המוקד וקישור למידע באתר מספר המוקד
איחוד הצלה, החברה למתנ"סים וארגון לב אחד מוקד חירום לסיוע הומניטרי בתקופת הקורונה 1221 (ללא כוכבית)
יד שרה אספקת ציוד רפואי עד הבית 02-6444639
עמותת לב אחד סיוע בקניות, איסוף תרופות וכו' 02-6762044
חברים לרפואה תרופות למרותקי בית 054-7123930
עמותת עלה קו חם למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות 1-800-201-077
אקים קו סיוע הורים למען הורים 1-800-399-333
ארגון נכי צה”ל ונט”ל קו לתמיכה וסיוע נפשי לנכי צה”ל 1-800-363-363
קופות החולים מוקד מיוחד לתמיכה נפשית ב"כללית"

קו חם לתמיכה נפשית ב"מכבי"

2700*

3555*

ער"ן והקואליציה הישראלית לטראומה קו סיוע לסובלים מחרדה בעקבות משבר הקורונה 1201 שלוחה 6
עמותת תמר, ער"ן והקואליציה הישראלית לטראומה קו סיוע לסובלים מחרדה בעקבות משבר הקורונה- מענה בשפה הערבית 1201 שלוחה 2

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים