מ (טיפול בהטמעת כותרת שכוללת שתופסת בטעות גם את תבנית "הצגת מוקדי שירות")
 
(12 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
| מידע  = על התלמידים להגיע לבית הספר בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעורים מיד בתום ההפסקה
+
| מידע  = על התלמידים להגיע לבית הספר בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעורים מיד בתום ההפסקה. על התלמידים להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת רשות
| מידע2 = על התלמידים להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת רשות
 
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| חשוב  = חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע טווח של תגובות אפשריות במקרה של הפרת ההוראות בנושא נוכחות ועמידה בזמנים
 
| חשוב  = חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע טווח של תגובות אפשריות במקרה של הפרת ההוראות בנושא נוכחות ועמידה בזמנים
| חשוב2 = בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות מהווה מרכיב מהציון. למידע נוסף ראו [[חדש:הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת הישגים בחינוך העל יסודי]]
+
| חשוב2 = בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות מהווה מרכיב מהציון. למידע נוסף ראו [[חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים]]
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו [http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/1154F6BE-86AD-4262-8745-A9B84F7E57A4/201826/1.pdf חוזר מנכ"ל תשעה/8(ב) מיום 01.04.2015] - אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו [http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/1154F6BE-86AD-4262-8745-A9B84F7E57A4/201826/1.pdf חוזר מנכ"ל תשעה/8(ב) מיום 01.04.2015] - אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  
שורה 26: שורה 25:
 
* על התלמידים להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת אישור.
 
* על התלמידים להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת אישור.
 
* חובה על בית הספר לכלול בתקנון הבית-ספרי הוראות בנושא איחורים והיעדרויות.  
 
* חובה על בית הספר לכלול בתקנון הבית-ספרי הוראות בנושא איחורים והיעדרויות.  
* בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון. למידע נוסף ראו [[חדש:הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת הישגים בחינוך העל יסודי]]
+
* בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון. למידע נוסף ראו [[חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים]].
 
 
{{הערת עריכה|הערה=בבתי ספר על-יסודיים - חוזרי מנכ"ל בנושא הנוכחות כמרכיב בהערכת הישגים|חתימה=[[משתמש:הדר יוהס פלד|הדר יוהס פלד]] ([[שיחת משתמש:הדר יוהס פלד|שיחה]]) 15:53, 8 בפברואר 2018 (IST)}}
 
  
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
* מוסדות חינוך ותלמידים במערכת החינוך.
 
* מוסדות חינוך ותלמידים במערכת החינוך.
 
+
* על בית הספר לקבוע בתקנון הבית-ספרי הוראות בנוגע לאיחורים והיעדרויות. 
 +
* במקרה של הפרה של הוראות התקנון בנושא איחורים והיעדרויות על בית הספר לבחור בתגובה באופן הדרגתי, בהתאם להישנות ההפרה ובהתאם לגיל התלמיד.
 
==טווח התגובות במקרה של הפרת הוראות התקנון בנושא נוכחות ועמידה בזמנים==
 
==טווח התגובות במקרה של הפרת הוראות התקנון בנושא נוכחות ועמידה בזמנים==
במקרה של הפרה של הוראות תקנון בנושא נוכחות ועמידה בזמנים, יבחר בית הספר תגובות באופן הדרגתי, מטווח התגובות האפשריות המפורטות בחוזר המנכ"ל:
+
*במקרה של הפרה של הוראות התקנון בנושא נוכחות ועמידה בזמנים, יבחר בית הספר תגובות באופן הדרגתי, מטווח התגובות האפשריות המפורטות בחוזר המנכ"ל:
* תיעוד נוכחות
+
** תיעוד נוכחות.
* קיום שיחת בירור עם התלמיד
+
** קיום שיחת בירור עם התלמיד.
* יידוע ההורים
+
** יידוע ההורים.
* גיבוש תכנית עם התלמיד לחיזוק אחריותו בנושא הנוכחות
+
** גיבוש תכנית עם התלמיד לחיזוק אחריותו בנושא הנוכחות.
* הזמנת ההורים לשיחה עם מחנך הכיתה לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים והיעדרויות משיעורים
+
** הזמנת ההורים לשיחה עם מחנך הכיתה לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים והיעדרויות מהשיעורים.
* דרישה להשלמת שעות היעדרות בפעילות למען בית הספר או להשלמת חומר הלימודים
+
** דרישה להשלמת שעות היעדרות בפעילות למען בית הספר או להשלמת חומר הלימודים.
* עירוב גורמים נוספים בבית הספר: רכז שכבה, יועץ, מנהל
+
** עירוב גורמים נוספים בבית הספר: רכז שכבה, יועץ, מנהל.
* עריכת ביקור בית
+
** עריכת ביקור בית.
* במקרים חוזרים - ביטוי בתעודה בסעיף "נוכחות"
+
** במקרים חוזרים - ביטוי בתעודה בסעיף "נוכחות".
* פנייה לקצין ביקור סדיר
+
** פנייה לקצין ביקור סדיר.
 
+
* בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון. מספר ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שנרשמו לתלמיד במהלך תקופת לימוד כפי שהיא מוגדרת בבית הספר (מחצית, שליש וכד') משוקלל לציון נוכחות על-פי אחד המפתחות המפורטים ב[http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Applications/Mankal/EtsMedorim/6/6-6/HoraotKeva/K-2008-8a-6-6-2.htm חוזר מנכ"ל תשסח/8(א) מיום 01.04.2008] - הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת ההישגים בחינוך העל-יסודי. למידע נוסף ראו [[חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים]].
  
 
<!--==למי ואיך פונים==-->
 
<!--==למי ואיך פונים==-->
שורה 51: שורה 49:
  
 
==למי לפנות במקרה שננקטו דרכי ענישה אסורות?==
 
==למי לפנות במקרה שננקטו דרכי ענישה אסורות?==
* במקרה של נקיטה בדרכי תגובה אסורות ניתן לפנות לאגף א' לפניות ותלונות הציבור במשרד החינוך:
+
{{הטמעת כותרת|חדש:דרכי תגובה אסורות בעת הפרת כללי משמעת#תהליך מימוש הזכות}}
** כתובת האגף: רח' דבורה הנביאה 2 ירושלים – 91911
 
** מס' הפקס: 02-5602390
 
** מוקד שירות חינוך: 1-800-25-00-25
 
** קו פתוח לתלמידים: 1-800-25-00-25
 
** דואר אלקטרוני לפניות ובקשות למידע: info@education.gov.il
 
** דואר אלקטרוני להגשת תלונות: tluna@education.gov.il
 
  
 
<!--==ערעור==-->
 
<!--==ערעור==-->
שורה 64: שורה 56:
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
 
* חוזר מנכ"ל משרד החינוך מפרט דרכי תגובה שאסור לנקוט בהן במקרה של הפרת משמעת. למידע נוסף ראו [[חדש:דרכי תגובה אסורות בעת הפרת כללי משמעת]].
 
* חוזר מנכ"ל משרד החינוך מפרט דרכי תגובה שאסור לנקוט בהן במקרה של הפרת משמעת. למידע נוסף ראו [[חדש:דרכי תגובה אסורות בעת הפרת כללי משמעת]].
* בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון - מספר ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שנרשמו לתלמיד במהלך תקופת לימוד כפי שמוגדרת בבית הספר (מחצית, שליש וכד') משוקלל לציון נוכחות. למידע נוסף ראו [[חדש:הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת הישגים בחינוך העל יסודי]].
+
* בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון - מספר ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שנרשמו לתלמיד במהלך תקופת לימוד כפי שמוגדרת בבית הספר (מחצית, שליש וכד') משוקלל לציון נוכחות. למידע נוסף ראו [[חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים]].
 +
 
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
== פסקי דין ==
 
== פסקי דין ==
שורה 71: שורה 65:
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
 
* [http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/1154F6BE-86AD-4262-8745-A9B84F7E57A4/201826/1.pdf חוזר מנכ"ל תשעה/8(ב) מיום 01.04.2015] - אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון.
 
* [http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/1154F6BE-86AD-4262-8745-A9B84F7E57A4/201826/1.pdf חוזר מנכ"ל תשעה/8(ב) מיום 01.04.2015] - אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון.
* [http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Applications/Mankal/EtsMedorim/6/6-6/HoraotKeva/K-2008-8a-6-6-2.htm חוזר מנכ"ל תשסח/8(א) 01.04.2008] - הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת ההישגים בחינוך העל-יסודי.
+
* [http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Applications/Mankal/EtsMedorim/6/6-6/HoraotKeva/K-2008-8a-6-6-2.htm חוזר מנכ"ל תשסח/8(א) מיום 01.04.2008] - הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת ההישגים בחינוך העל-יסודי.
 
* [http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc/sb5ak4_3_16.htm חוזר מנכ"ל תשסב/5(א) מיום 14.01.2002] - ציון בית ספרי (ציון מגן/מסכם).
 
* [http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc/sb5ak4_3_16.htm חוזר מנכ"ל תשסב/5(א) מיום 14.01.2002] - ציון בית ספרי (ציון מגן/מסכם).
  
שורה 81: שורה 75:
  
  
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
+
==Metadata==
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
 
 
 
 
 
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 +
[[קטגוריה:חינוך]]
 +
[[קטגוריה:תלמידים]]
 +
[[קטגוריה:בית ספר]]

גרסה אחרונה מ־06:29, 20 בפברואר 2019

הקדמה:

על התלמידים להגיע לבית הספר בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעורים מיד בתום ההפסקה. על התלמידים להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת רשות
חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע טווח של תגובות אפשריות במקרה של הפרת ההוראות בנושא נוכחות ועמידה בזמנים
בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות מהווה מרכיב מהציון. למידע נוסף ראו חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים
למידע נוסף ראו חוזר מנכ"ל תשעה/8(ב) מיום 01.04.2015 - אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון


  • על התלמידים להגיע בזמן לבית הספר ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה.
  • על התלמידים להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת אישור.
  • חובה על בית הספר לכלול בתקנון הבית-ספרי הוראות בנושא איחורים והיעדרויות.
  • בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון. למידע נוסף ראו חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • מוסדות חינוך ותלמידים במערכת החינוך.
  • על בית הספר לקבוע בתקנון הבית-ספרי הוראות בנוגע לאיחורים והיעדרויות.
  • במקרה של הפרה של הוראות התקנון בנושא איחורים והיעדרויות על בית הספר לבחור בתגובה באופן הדרגתי, בהתאם להישנות ההפרה ובהתאם לגיל התלמיד.

טווח התגובות במקרה של הפרת הוראות התקנון בנושא נוכחות ועמידה בזמנים

  • במקרה של הפרה של הוראות התקנון בנושא נוכחות ועמידה בזמנים, יבחר בית הספר תגובות באופן הדרגתי, מטווח התגובות האפשריות המפורטות בחוזר המנכ"ל:
    • תיעוד נוכחות.
    • קיום שיחת בירור עם התלמיד.
    • יידוע ההורים.
    • גיבוש תכנית עם התלמיד לחיזוק אחריותו בנושא הנוכחות.
    • הזמנת ההורים לשיחה עם מחנך הכיתה לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים והיעדרויות מהשיעורים.
    • דרישה להשלמת שעות היעדרות בפעילות למען בית הספר או להשלמת חומר הלימודים.
    • עירוב גורמים נוספים בבית הספר: רכז שכבה, יועץ, מנהל.
    • עריכת ביקור בית.
    • במקרים חוזרים - ביטוי בתעודה בסעיף "נוכחות".
    • פנייה לקצין ביקור סדיר.
  • בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון. מספר ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שנרשמו לתלמיד במהלך תקופת לימוד כפי שהיא מוגדרת בבית הספר (מחצית, שליש וכד') משוקלל לציון נוכחות על-פי אחד המפתחות המפורטים בחוזר מנכ"ל תשסח/8(א) מיום 01.04.2008 - הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת ההישגים בחינוך העל-יסודי. למידע נוסף ראו חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים.


למי לפנות במקרה שננקטו דרכי ענישה אסורות?

חדש:דרכי תגובה אסורות בעת הפרת כללי משמעתחדש:דרכי תגובה אסורות בעת הפרת כללי משמעת


חשוב לדעת

  • חוזר מנכ"ל משרד החינוך מפרט דרכי תגובה שאסור לנקוט בהן במקרה של הפרת משמעת. למידע נוסף ראו חדש:דרכי תגובה אסורות בעת הפרת כללי משמעת.
  • בבתי הספר העל-יסודיים הנוכחות בשיעורים מהווה מרכיב מהציון - מספר ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שנרשמו לתלמיד במהלך תקופת לימוד כפי שמוגדרת בבית הספר (מחצית, שליש וכד') משוקלל לציון נוכחות. למידע נוסף ראו חדש:הפחתה בציון בעקבות היעדרויות משיעורים.

פסקי דין

  • לערך מורחב בנושא פסקי דין בחינוך לחצו כאן.

חקיקה ונהלים