מ (טיפול בהטמעת כותרת שכוללת שתופסת בטעות גם את תבנית "הצגת מוקדי שירות")
שורה 61: שורה 61:
 
* במקרה של שיחת טלפון מוקלטת, זכות העיון כוללת בדרך כלל גם קבלת עותק של ההקלטה, ולא רק השמעה שלה.   
 
* במקרה של שיחת טלפון מוקלטת, זכות העיון כוללת בדרך כלל גם קבלת עותק של ההקלטה, ולא רק השמעה שלה.   
 
* המידע יימסר לאדם עצמו או למי שמורשה לקבל בשמו. זיהוי מבקש המידע ייעשה כפי שמזהים לקוח בעת יצירת התקשרות עמו (למשל, באמצעות סיסמה).
 
* המידע יימסר לאדם עצמו או למי שמורשה לקבל בשמו. זיהוי מבקש המידע ייעשה כפי שמזהים לקוח בעת יצירת התקשרות עמו (למשל, באמצעות סיסמה).
{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}
+
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
<!--== ארגוני סיוע ==
 
<!--== ארגוני סיוע ==

גרסה מ־07:02, 20 בפברואר 2019

הקדמה:

לכל אדם זכות לעיין במידע אודותיו, שמוחזק במאגר מידע. זכות זו חלה גם על מידע שנשמר דיגיטלית, בכל פורמט, ובכלל זה תכתובות, הקלטות קוליות של שיחות טלפון וצילומי וידאו
החובה חלה על מידע שיש בו נתונים על אישיותו של אדם, מעמדו האישי, צנעת אישותו, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, הכשרתו המקצועית, דעותיו ואמונתו
למידע נוסף ראו באתר הרשות להגנת הפרטיות

בית עסק או גוף אחר הנותן שירות לציבור ומקליט או שומר בדרך אחרת שיחות עם פונים - חייב לאפשר לאדם לשמוע או לעיין בשיחות שנעשו עמו - אם מדובר במידע פרטי.

הקלטות שחובה על מוקדי השירות לתת ללקוח

  • זכות העיון חלה על מידע שיש בו נתונים על אישיותו של אדם, מעמדו האישי, צנעת אישותו, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, הכשרתו המקצועית, דעותיו ואמונתו.
  • אם פרטי המידע כשלעצמם אינם עונים להגדרה, אך ניתן להצליב אותם עם מידע נוסף באופן שהופך את המידע לאישי, המידע ייחשב לכזה שזכות העיון חלה עליו.
  • זכות העיון חלה על כל סוג של מידע, כולל מידע שנשמר דיגיטלית, בכל פורמט, ובכלל זה תכתובות, הקלטות קוליות של שיחות טלפון וצילומי וידאו.
דוגמה
חברת ביטוח שמקליטה שיחה עם לקוח שבה הלקוח נותן פרטים עם מצבו הבריאותי, חייבת לאפשר ללקוח לשמוע את ההקלטה

הקלטות שאין חובה לתת ללקוח

  • זכות העיון אינה חלה על הקלטות שכוללות מידע אינפורמטיבי, שאין בו מידע על האדם עצמו.
דוגמה
מידע שזכות העיון אינה חלה עליו:
  • שיחה לבירור קווי אוטובוס
  • שיחה לבירור מחיר של מוצר

מי זכאי?

  • אדם המעוניין לקבל מידע אודותיו, אשר נשמר במאגר מידע.

תהליך מימוש הזכות

  • אדם המעוניין לעיין במידע אודותיו, צריך להגיש בקשה בכתב לבעל מאגר המידע או למי שמחזיק במאגר המידע.
  • הבקשה צריכה לכלול את הפרטים שמופיעים בטופס בקשה לעיון במידע.
  • אם האדם שמבקש לעיין במידע נתון להשגחת אפוטרופוס (קטין, למשל) - האפוטרופוס יגיש את הבקשה בשמו.
  • בעל מאגר המידע או מי שמחזיק במאגר המידע צריך לאפשר למבקש לעיין במידע בתוך 30 ימים ממועד הגשת הבקשה. במקרים מסויימים יכול רשם מאגרי המידע להאריך את המועד ב-15 ימים נוספים (ובסה"כ עד 45 ימים ממועד הגשת הבקשה).
  • אם בעל מאגר המידע או המחזיק בו מסרב לאפשר עיון במידע, עליו להודיע זאת למבקש תוך 21 ימים מיום קבלת הבקשה. במקרים מסויימים יכול רשם מאגרי המידע להאריך את המועד ב-15 ימים נוספים (ובסה"כ 36 ימים מיום הגשת הבקשה).

ערעור על סירוב לאפשר עיון במידע

  • ניתן לערער על הסירוב לאפשר עיון במידע.
  • את הערעור ניתן להגיש לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצא המאגר, בתוך 30 ימים מיום הודעת הסירוב.
  • בנוסף, במקרה שלא ניתנה זכות עיון במידע, ניתן להעביר לרשות להגנת הפרטיות את בקשת העיון שהוגשה ואת התשובה שניתנה (אם ניתנה). ניתן לפנות באמצעים הבאים:
    • טופס פנייה או תלונה לרשות להגנת הפרטיות (באמצעות דפדפן אקספלורר).
    • באמצעות דואר אלקטרוני לפניות או תלונות בנושא הגנת המידע ופרטיות: ppa@justice.gov.il​
    • פקס: 02-6467064
    • בדואר, לכתובת: הרשות להגנת הפרטיות, קרית הממשלה, ת.ד. 7360 תל אביב 6107202

אופן מתן זכות העיון

  • ככלל, ניתן לעיין במידע במקום הישוב שבו נמצא המאגר.
  • לפי הנחיות רשם מאגרי המידע, ראוי שזכות העיון תינתן באמצעות משלוח קובץ דיגיטלי הניתן לקריאה, שמיעה או צפייה, בהתאם לפורמט שבו נשמרה התקשורת במקור, ובאופן שניתן לעיון באמצעות תוכנות הזמינות לציבור הרחב.

חשוב לדעת

  • הזכות לעיין, לשמוע או לצפות בהקלטה חלה גם כאשר המידע איננו שמור מלכתחילה באופן שמקושר לזהות הלקוח, אולם ניתן לקשר בין המידע לבין אדם מסויים במאמץ סביר. למשל, זיהוי המבוסס על תאריך וטווח שעות שבהם נעשתה השיחה, עשוי להיחשב סביר.
  • בקשה לעיון במידע עשויה להיות כרוכה בתשלום אגרה בגובה 20 ש"ח.
    הערת עריכה
    בדף שאלות ותשובות כתוב שבעל המאגר לא יכול לדרוש תשלום עבור מתן זכות העיון. לכאורה זה סותר את התקנות - צריך לבדוק מול משרד המשפטים
    הערה מאת הדר יוהס פלד (שיחה) 13:44, 6 בפברואר 2019 (IST)
  • במקרה שלא ניתנה זכות העיון, ניתן להעביר לרשות להגנת הפרטיות את בקשת העיון שהוגשה ואת התשובה (אם ניתנה). המידע יישמר ברשות להגנת הפרטיות, ואם יימצא כשל רוחבי או מקרים נוספים, הנושא ייבחן על ידי גורמי האכיפה ברשות, בהתאם לשיקולי מדיניות ואכיפה של הרשות.
  • במקרה של שיחת טלפון מוקלטת, זכות העיון כוללת בדרך כלל גם קבלת עותק של ההקלטה, ולא רק השמעה שלה.
  • המידע יימסר לאדם עצמו או למי שמורשה לקבל בשמו. זיהוי מבקש המידע ייעשה כפי שמזהים לקוח בעת יצירת התקשרות עמו (למשל, באמצעות סיסמה).

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים