מ (החלפת טקסט – "http://www.nevo.co.il" ב־"https://www.nevo.co.il")
שורה 51: שורה 51:
 
[[קטגוריה:בריאות ומחלות]]
 
[[קטגוריה:בריאות ומחלות]]
 
[[קטגוריה:בית חולים]]
 
[[קטגוריה:בית חולים]]
 +
 +
[[ar:تجديد الإستحقاق لمخصصات التمريض بعد التسريح من مستشفى أو مؤسسة تمريضية]]

גרסה מ־02:12, 8 במרץ 2018

הקדמה:

מבוטחים שזכאותם לגמלת סיעוד הופסקה בגין אשפוז בבית חולים או במוסד סיעודי, ישובו להיות זכאים לגמלה לאחר שחרורם מהאשפוז
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

אחד מתנאי הזכאות לגמלת סיעוד קובע כי יש להתגורר בבית או בדיור מוגן במחלקות עצמאיות.

  • בהתאם לכך, זכאי לגמלת סיעוד שאושפז בבית חולים כללי מעל 30 ימים, או אושפז במוסד סיעודי, יופסקו לו שירותי הגמלה.
  • על-פי חוזר המוסד לביטוח לאומי, הזכאות שנקבעה למבוטח לפני האשפוז תחודש מיד עם שחרורו, ללא התניה בפרק הזמן ששהה בבית החולים או במוסד הסיעודי.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

שלבי ההליך

  • לאחר שיתקבל במוסד לביטוח לאומי המידע לגבי השחרור מהאשפוז, יישלח למבוטח טופס שבו יתבקש להצהיר על מצבו המשפחתי ומקום מגוריו.
  • על-פי הצהרת המבוטח, ייקבע אם יש צורך במבחן הכנסות מחדש (בהתאם למפורט בתנאי הזכאות לגמלה).
  • כמו כן, למי שזכאותו טרם האשפוז לא היתה מירבית, תוצע האפשרות לבדיקה מחדש של שיעור הזכאות.
  • התהליך הכללי לקבלת הגמלה מתואר בתרשים הבא:
חישוב הניקוד
על-ידי פקיד התביעות
אישור גמלה זמנית או
גמלה קבועה באחת מרמות גמלת הסיעוד
או
דחיית התביעה
אם הוחמר מצבו של מקבל גמלה ברמות 1-5 (או ברמות א' ו- ב' לפי החוק הישן)
ניתן לבקש בדיקה מחדש


פסקי דין

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי אתר אינטרנט זכויות ותחומי אחריות
מוקד 6050* - המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל, המצב הכלכלי ויכולת התפקוד
מוקד 9696* - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם
מוקד 8840* לפניות הציבור אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי הזכויות.
יחידת סגולה - מוקד מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים בבתי חולים אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד זכויות בריאותיות לאזרחים ותיקים, לסיוע לאזרחים ותיקים ובני משפחותיהם בבירור זכויות המאושפז, במהלך תקופת האשפוז בבית החולים
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח - מוקד טלפוני: 118

אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים שונים
משרד הבריאות

קול הבריאות - מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות 5400*

הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל
משרד הבינוי והשיכון - מוקד טלפוני בנושא דיור 5442* אתר משרד הבינוי והשיכון סיוע בדיור ומתן פתרונות דיור לקשישים


חקיקה ונהלים