מ (בוט: החלפת טקסט אוטומטית (-{{סוג ערך\|(.*?)}}\n{{עצם העניין}} +{{עצם העניין}}{{סוג ערך|\1}}))
מ (החלפת טקסט – "[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)" ב־"[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפ�)
שורה 31: שורה 31:
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות [http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/  המחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ובאישור [[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) בקהילה]] במשרד הרווחה.
+
*ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות [http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/  המחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ובאישור [[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית|האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) בקהילה]] במשרד הרווחה.
 
*משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2014%20-%20%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9D%20%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A8/taarif14_12a.pdf בטבלה זו]. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
 
*משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2014%20-%20%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9D%20%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A8/taarif14_12a.pdf בטבלה זו]. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
  
שורה 44: שורה 44:
 
-->
 
-->
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)]]
+
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית]]
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==

גרסה מ־11:04, 11 בנובמבר 2015

הקדמה:

משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים בחינוך המיוחד
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.
  • יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים בחינוך המיוחד אשר גרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.
  • המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
  • ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • המסגרת פועלת חמישה ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות שבמסגרות החינוך המיוחד בהן לומדים הילדים.

מי זכאי?

  • לתלמידים הלומדים בחינוך המיוחד, אשר גרים בבית הוריהם, והם ברמות תפקוד סיעודי, טיפולי או בעיות התנהגות קשות - המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.
  • לתלמידים בעלי פיגור שכלי קל ובינוני - המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 16:00.

תהליך מימוש הזכות

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

מקורות