מ (החלפת טקסט – "[http://www.akim.org.il/akiminfo/index.htm אקימידע - מדריך מידע, זכויות ושירותים של אקים]" ב־"[http://www.akim.org.il/ak800/controls/hypera_file.aspx?LocalPath=אקימידע+2016+-+גירסה+לאינטרנט.pdf אקימידע] - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מאת אקים ")
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר}}
 
{{תקציר}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  =  
+
| מידע  = משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים בחינוך המיוחד
 
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
 
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  =[http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/CommunityServices/Pages/TM_05_01_02.aspx#1.2 למידע נוסף באתר משרד הרווחה]
+
| ממשל  = למידע נוסף, ראו  ב[http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/Education/EducationTypeAdjusting/SpecialEducation/Pages/LongerSchoolDay.aspx אתר משרד הרווחה]
 
}}
 
}}
 
{{תקציר/סיום}}
 
{{תקציר/סיום}}
שורה 21: שורה 20:
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
*'''יום שהות ארוך''' הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים [[חינוך מיוחד|בחינוך המיוחד]] אשר גרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.  
+
'''יום שהות ארוך''' הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים במסגרות של [[חינוך מיוחד|החינוך המיוחד]] וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.  
 
*המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
 
*המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
 
*ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
 
*ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
*המסגרת פועלת חמישה ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות שבמסגרות החינוך המיוחד בהן לומדים הילדים.
+
*המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
 +
* התלמידים זכאים ל[[הסעות לתלמידים בחינוך המיוחד|הסעות לביתם]] (ובמקרים מסויימים ל[[ליווי בהסעות לתלמידים עם צרכים מיוחדים|מלווה בהסעה]]) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
* לתלמידים הלומדים [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|בחינוך המיוחד]], אשר גרים בבית הוריהם, והם ברמות תפקוד סיעודי, טיפולי או בעיות התנהגות קשות - המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.  
+
* תלמיד הלומד במסגרת של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] וגר בבית הוריו:
* לתלמידים בעלי פיגור שכלי [[רמות פיגור שכלי|קל ובינוני]] - המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 16:00.
+
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות פיגור שכלי|רמה קלה או בינונית]], המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 16:00.
 +
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות פיגור שכלי|רמה סיעודית או טיפולית]] או עם בעיות התנהגות קשות, המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.  
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
שורה 52: שורה 53:
 
*מרכז המחקר והמידע של הכנסת: [http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02937.pdf שירות יום שהות ארוך והפעלתו במעון על"ה בירושלים]
 
*מרכז המחקר והמידע של הכנסת: [http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02937.pdf שירות יום שהות ארוך והפעלתו במעון על"ה בירושלים]
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==
*המידע המקורי בערך זה מבוסס על [http://www.akim.org.il/ak800/controls/hypera_file.aspx?LocalPath=אקימידע+2016+-+גירסה+לאינטרנט.pdf אקימידע] - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מאת אקים
+
*המידע המקורי בערך זה מבוסס על [http://www.akim.org.il/ak800/controls/hypera_file.aspx?LocalPath=אקימידע+2016+-+גירסה+לאינטרנט.pdf אקימידע (2016)] - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים  ועל [http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/Education/EducationTypeAdjusting/SpecialEducation/Pages/LongerSchoolDay.aspx אתר משרד הרווחה]
  ועל [http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/CommunityServices/Pages/TM_05_01_02.aspx אתר משרד הרווחה]
 
  
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!

גרסה מ־21:21, 13 ביוני 2016

הקדמה:

משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
למידע נוסף, ראו באתר משרד הרווחה
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.

  • המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
  • ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
  • התלמידים זכאים להסעות לביתם (ובמקרים מסויימים למלווה בהסעה) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

מקורות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על אקימידע (2016) - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים ועל אתר משרד הרווחה