מ (הסרת תבניות ישנות שאינן בשימוש)
מ (החלפת טקסט – "[[רמות פיגור שכלי" ב־"[[רמות מוגבלות שכלית")
שורה 28: שורה 28:
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
 
* תלמיד הלומד במסגרת של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] וגר בבית הוריו:
 
* תלמיד הלומד במסגרת של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] וגר בבית הוריו:
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות פיגור שכלי|רמה קלה או בינונית]], המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 16:00.
+
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות מוגבלות שכלית|רמה קלה או בינונית]], המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 16:00.
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות פיגור שכלי|רמה סיעודית או טיפולית]] או עם בעיות התנהגות קשות, המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.  
+
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות מוגבלות שכלית|רמה סיעודית או טיפולית]] או עם בעיות התנהגות קשות, המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.  
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==

גרסה מ־10:25, 23 בפברואר 2017

הקדמה:

משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
למידע נוסף, ראו באתר משרד הרווחה
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.

  • המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
  • ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
  • התלמידים זכאים להסעות לביתם (ובמקרים מסויימים למלווה בהסעה) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

מקורות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על אקימידע (2016) - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים ועל אתר משרד הרווחה