מ (החלפת טקסט – "[http://www.akim.org.il/ak800/controls/hypera_file.aspx?LocalPath=אקימידע+2016+-+גירסה+לאינטרנט.pdf אקימידע (2016)]" ב־"[http://www.akim.org.il/index.php/rights-guide אקימידע]")
שורה 20: שורה 20:
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
'''יום שהות ארוך''' הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים במסגרות של [[חינוך מיוחד|החינוך המיוחד]] וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.  
+
'''יום שהות ארוך''' הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות מוגבלות שכלית|רמה סיעודית או טיפולית]] או עם בעיות התנהגות קשות, הלומדים במסגרות של [[חינוך מיוחד|החינוך המיוחד]] וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.  
*המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
+
*המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך - מהשעה 14:30 עד השעה 19:00.
 +
* במסגרת מתקיימות פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
 
*ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
 
*ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
 
*המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
 
*המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
שורה 27: שורה 28:
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
* תלמיד הלומד במסגרת של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] וגר בבית הוריו:
+
* תלמיד עם מוגבלות שכלית ב[[רמות מוגבלות שכלית|רמה סיעודית או טיפולית]] או עם בעיות התנהגות קשות, הלומד במסגרת של [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך|החינוך המיוחד]] וגר בבית הוריו.
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות מוגבלות שכלית|רמה קלה או בינונית]], המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 16:00.
 
** לתלמידים עם מוגבלות שכלית ב[[רמות מוגבלות שכלית|רמה סיעודית או טיפולית]] או עם בעיות התנהגות קשות, המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.  
 
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==

גרסה מ־11:39, 8 במאי 2017

הקדמה:

משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
למידע נוסף, ראו באתר משרד הרווחה
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים עם מוגבלות שכלית ברמה סיעודית או טיפולית או עם בעיות התנהגות קשות, הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.

  • המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך - מהשעה 14:30 עד השעה 19:00.
  • במסגרת מתקיימות פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
  • ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
  • התלמידים זכאים להסעות לביתם (ובמקרים מסויימים למלווה בהסעה) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

מקורות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על אקימידע - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים ועל אתר משרד הרווחה