אוטומטון החלפות טקסט (שיחה | תרומות)
מ (החלפת טקסט – "[https://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/" ב־"[https://www.gov.il/he/Departments/dynamiccollectors/molsa-social-departmentsd-list?skip=0")
 
(13 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
 
| מידע  = משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
שורה 7: שורה 7:
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף, ראו  ב[http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/Education/EducationTypeAdjusting/SpecialEducation/Pages/LongerSchoolDay.aspx אתר משרד הרווחה]
+
| ממשל  = למידע נוסף, ראו  ב[https://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/Education/EducationTypeAdjusting/SpecialEducation/Pages/LongerSchoolDay.aspx אתר משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים]
 +
}}
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
 
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  
שורה 18: שורה 18:
 
| [[מוגבלות שכלית התפתחותית]]
 
| [[מוגבלות שכלית התפתחותית]]
 
| [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך]]
 
| [[חינוך מיוחד ושילוב בחינוך]]
 +
|[[קייטנת קיץ לילדים ובני נוער עם מוגבלות שכלית התפתחותית]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
שורה 25: שורה 26:
 
*ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
 
*ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
 
*המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
 
*המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
* התלמידים זכאים ל[[הסעות לתלמידים בחינוך המיוחד|הסעות לביתם]] (ובמקרים מסויימים ל[[ליווי בהסעות לתלמידים עם צרכים מיוחדים|מלווה בהסעה]]) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).
+
* התלמידים זכאים ל[[הסעות לתלמידים הלומדים בחינוך המיוחד או משולבים בחינוך הרגיל|הסעות לביתם]] (ובמקרים מסויימים ל[[ליווי בהסעות לתלמידים עם צרכים מיוחדים|מלווה בהסעה]]) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
שורה 31: שורה 32:
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות [http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/  המחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ובאישור [[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית|האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) בקהילה]] במשרד הרווחה.
+
*ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות [https://www.gov.il/he/Departments/dynamiccollectors/molsa-social-departmentsd-list?skip=0 המחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ובאישור [[משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - מינהל מוגבלויות]].
*משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/פרק%2014%20-%20טיפול%20באדם%20המפגר/taarif14_12a.pdf בטבלה זו]. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
+
*משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט [https://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/פרק%2010-%20טיפול%20באוטיסטים/taarif%2010.2%20ג2.pdf בטבלה זו]. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
  
 
<!--== חשוב לדעת ==
 
<!--== חשוב לדעת ==
שורה 41: שורה 42:
 
<!--== ארגוני סיוע ==
 
<!--== ארגוני סיוע ==
 
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
 
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל-זכות
+
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל זכות
 
-->
 
-->
 +
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית]]
+
*[[משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - מינהל מוגבלויות]]
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
*הוראה 14.24 בתע"ס: [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/פרק%2014%20-%20טיפול%20באדם%20המפגר/14_24.pdf מסגרת לגילאי 3-21 - יום שהות ארוך]  
+
*הוראה 14.24 בתע"ס: [https://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/פרק%2014%20-%20טיפול%20באדם%20המפגר/14_24.pdf מסגרת לגילאי 3-21 - יום שהות ארוך]  
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
שורה 53: שורה 55:
  
 
== תודות ==
 
== תודות ==
*המידע המקורי בערך זה מבוסס על [http://akim.org.il/~akim13/index.php/rights-guide אקימידע] - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים  ועל [http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/Education/EducationTypeAdjusting/SpecialEducation/Pages/LongerSchoolDay.aspx אתר משרד הרווחה]
+
*המידע המקורי בערך זה מבוסס על מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים  ועל [https://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/MentalRetardation/Education/EducationTypeAdjusting/SpecialEducation/Pages/LongerSchoolDay.aspx אתר משרד הרווחה]
  
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
+
==Metadata==
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:אנשים עם מוגבלויות]]
 
[[קטגוריה:אנשים עם מוגבלויות]]
[[קטגוריה:מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) ]]
+
[[קטגוריה:מוגבלות שכלית התפתחותית ]]
 
[[קטגוריה:חינוך מיוחד]]
 
[[קטגוריה:חינוך מיוחד]]
 
[[ar:يوم مكوث طويل للطلاب ذوي الإعاقات العقلية التطورية (التخلف العقلي)]]
 
[[ar:يوم مكوث طويل للطلاب ذوي الإعاقات العقلية التطورية (التخلف العقلي)]]

גרסה אחרונה מ־10:18, 19 באפריל 2021

הקדמה:

משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד


יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים עם מוגבלות שכלית ברמה סיעודית או טיפולית או עם בעיות התנהגות קשות, הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.

  • המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך - מהשעה 14:30 עד השעה 19:00.
  • במסגרת מתקיימות פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
  • ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
  • התלמידים זכאים להסעות לביתם (ובמקרים מסויימים למלווה בהסעה) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות


גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים ועל אתר משרד הרווחה