מ (החלפת טקסט – "מוגבלות שכלית (פיגור)" ב־"מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)")
מ (החלפת טקסט – "האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי" ב־"האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)")
שורה 20: שורה 20:
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות [http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/  המחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ובאישור [[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי|האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי בקהילה]] במשרד הרווחה.
+
*ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות [http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/  המחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ובאישור [[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) בקהילה]] במשרד הרווחה.
 
*משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2014%20-%20%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9D%20%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A8/taarif14_12a.pdf בטבלה זו]. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
 
*משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2014%20-%20%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9D%20%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A8/taarif14_12a.pdf בטבלה זו]. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
  
שורה 33: שורה 33:
 
-->
 
-->
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי]]
+
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)]]
  
 
== חוקים ותקנות ==
 
== חוקים ותקנות ==

גרסה מ־23:54, 30 ביולי 2012

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים בחינוך המיוחד
למידע נוסף ראו במשרד הרווחה

תבנית:זכות/סיום הקדמה

  • יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים הלומדים בחינוך המיוחד אשר גרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.
  • המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך, ומתקיימות בה פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
  • ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • המסגרת פועלת חמישה ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות שבמסגרות החינוך המיוחד בהן לומדים הילדים.

מי זכאי?

  • לתלמידים הלומדים בחינוך המיוחד, אשר גרים בבית הוריהם, והם ברמות תפקוד סיעודי, טיפולי או בעיות התנהגות קשות - המסגרות פועלות מהשעה 14:30 עד השעה 18:30.
  • לתלמידים בעלי פיגור שכלי קל ובינוני - המסגרות פועלות מהשעה 13:30 עד השעה 16:00.

תהליך מימוש הזכות

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים

מקורות

endarticle

תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי

תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי