מ (החלפת טקסט – "[[מצב חירום" ב־"[[מצב חירום ומצב מיוחד בעורף")
שורה 3: שורה 3:
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = בעקבות המצב הבטחוני, קופות החולים החלו להפעיל קווי סיוע ומוקדי ייעוץ טלפונים למתן תמיכה נפשית-רגשית
+
| מידע  = בעקבות המצב הבטחוני, קופות החולים מפעילות קווי סיוע ומוקדי ייעוץ טלפונים למתן תמיכה נפשית-רגשית
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
| חשוב  =  בנוסף, החלו לפעול בבתי חולים [[מרכזים לתמיכה נפשית לנפגעי טראומה וחרדה |מרכזים לתמיכה נפשית]]   
+
| חשוב  =  בנוסף, פועלים בבתי חולים [[מרכזים לתמיכה נפשית לנפגעי טראומה וחרדה |מרכזים לתמיכה נפשית]]   
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף, ראו ב[http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/13102015_1.aspx אתר משרד הבריאות]
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/13102015_1.aspx אתר משרד הבריאות]
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
שורה 20: שורה 20:
 
| [[נפגעי פעולות איבה]]
 
| [[נפגעי פעולות איבה]]
 
| [[טיפול נפשי לנפגעי חרדה עקב פעולת איבה]]
 
| [[טיפול נפשי לנפגעי חרדה עקב פעולת איבה]]
| [[מרכזים לתמיכה נפשית לנפגעי טראומה וחרדה]]
+
| [[מרכזים לתמיכה נפשית לנפגעי טראומ ה וחרדה]]
 
}}
 
}}
  
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
  
בעקבות המצב הבטחוני, החל מיום 13.10.2015 מפעילות קופות החולים קווי סיוע ומוקדי ייעוץ טלפונים.  
+
בעקבות המצב הבטחוני, קופות החולים מפעילות קווי סיוע ומוקדי ייעוץ טלפונים.  
 
* קווי הסיוע מספקים תמיכה נפשית-רגשית לפונים אליהם בכל שעות היממה.
 
* קווי הסיוע מספקים תמיכה נפשית-רגשית לפונים אליהם בכל שעות היממה.
  
שורה 49: שורה 49:
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
* [https://www.nevo.co.il/ancayot/%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93%20%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA/%D7%A0%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9D%20%D7%95%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D/2018/%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%94%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%94%20%D7%A0%D7%A4%D7%A9%D7%99%20%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%94%20%D7%91%D7%A9%D7%A2%D7%AA%20%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9D.pdf חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מס' 7/2018 מיום 20.02.2018] -  הפעלה של מענה נפשי לאוכלוסיה בשעת חירום
+
* [https://www.nevo.co.il/ancayot/משרד%20הבריאות/נהלים%20וחוזרים/2018/הפעלה%20של%20מענה%20נפשי%20לאוכלוסיה%20בשעת%20חירום.pdf חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מס' 7/2018 מיום 20.02.2018] -  הפעלה של מענה נפשי לאוכלוסיה בשעת חירום
 
<!--
 
<!--
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==

גרסה מ־10:50, 17 בנובמבר 2019

הקדמה:

בעקבות המצב הבטחוני, קופות החולים מפעילות קווי סיוע ומוקדי ייעוץ טלפונים למתן תמיכה נפשית-רגשית
בנוסף, פועלים בבתי חולים מרכזים לתמיכה נפשית
למידע נוסף ראו באתר משרד הבריאות


בעקבות המצב הבטחוני, קופות החולים מפעילות קווי סיוע ומוקדי ייעוץ טלפונים.

  • קווי הסיוע מספקים תמיכה נפשית-רגשית לפונים אליהם בכל שעות היממה.

מי זכאי?

  • מבוטחי קופות החולים הזקוקים לתמיכה נפשית בעקבות המצב הבטחוני.

תהליך מימוש הזכות

  • ניתן להתקשר 24 שעות ביממה למוקדים אלה:
    • כללית: 2700 *
    • מכבי: 3555 *
    • לאומית: 507 *
    • מאוחדת: 3833 *

גורמי ממשל

חשוב לדעת

  • נפגעי חרדה עקב אירוע איבה זכאים לטיפול נפשי מטעם המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות, גם אם אינם מוכרים כנפגעי פעולת איבה.
  • בנוסף, נפגעי טראומה וחרדה עקב המצב הביטחוני יכולים לפנות למרכזים לתמיכה נפשית לנפגעי טראומה וחרדה הפועלים בבתי החולים שערי צדק בירושלים וסורוקה בבאר שבע.

חקיקה ונהלים