הקדמה:

מוקד טלפוני מספק סיוע ותמיכה נפשית לעולים על רקע משבר הקורונה
המוקד פועל בימים א'-ה' משעה 16:00 עד 21:00, בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית
למידע נוסף ראו באתר משרד העלייה והקליטה


פרטים

זמין בשפות:
אמהרית רוסית אנגלית צרפתית ספרדית
עלות:
חינם
תחום ראשי:

מוקד טלפוני מספק ייעוץ ותמיכה רגשית לעולים על רקע משבר הקורונה.

  • המוקד פועל בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית.
  • המענה הטיפולי ניתן על-ידי כוננים, אנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש (בעלי תואר שני טיפולי) שהתמחו בתחום ומקבלים ליווי מקצועי.
  • הפונים יכולים לקבל מענה תהליכי של עד 5 מפגשים (בתיאום עם הכונן/ת המטפל/ת).

תחומי הפעילות של המוקד

  • סיוע נפשי מותאם לעולים חדשים החווים מצוקה על רקע תהליכי קליטה ומגפת הקורונה.
  • תמיכה וחיזוק החוסן האישי והמשפחתי.
  • מתן כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ודחק ברמת המשפחה ושיפור יכולת ההתמודדות עם תהליכי קליטה במהלך תקופת משבר הקורונה.
  • איתור עולים שנקלעו למצבי דחק ומשבר, מתן מענה ותמיכה ראשוניים ועידוד פנייה להמשך קבלת עזרה מקצועית.
  • הפנייה לגורמי טיפול וליווי מקצועי, בהתאם לצורך.

נותני השירות

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • עולים מגיל 18 ומעלה (אין התניה או הגבלה בתנאי הזכאות כגון מספר השנים בארץ).

אופן קבלת השירות

  • המוקד זמין במספרים הבאים:
  • שעות הפעילות של המוקד: ימים א'-ה' משעה 16:00 עד 21:00 (לא כולל חגים וערבי חג),
  • בשעות שבהן המוקד לא מאויש מגיעים למענה אוטומטי בשפת המוקד שבו ניתן להשאיר הודעה, ויחזרו אל הפונה בשעות הפעילות.

עלות השירות

  • השירות ניתן ללא תשלום.

חשוב לדעת

  • כל הפניות לקו נחשבות "שירות טיפולי" וחל עליהן חיסיון טיפולי מלא (הפניות יתועדו במערכת תיעוד טיפול העומדת בכל כללי החיסיון הנדרשים).