הקדמה:

תלמידים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי זכאים ללמוד במסגרות חינוכיות מסוגים שונים
ניתן לאתר מסגרות הפועלות באזורים שונים בארץ באתר אלו"ט
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

במסגרת חוק חינוך מיוחד, זכאים ילדים אוטיסטים בגיל בית ספר למספר אפשרויות שיבוץ בהתאם לתפקודם.

בית ספר לאוטיסטים/P.D.D

  • הבית ספר לחינוך מיוחד המיועד לתלמידים המאובחנים עם אוטיזם/P.D.D, מכיל לפחות 4 כיתות, כשבכל כיתה לומדים 5-8 תלמידים.
  • צוות הכיתה מורכב ממורה לחינוך מיוחד וסייעת.
  • חלק מבתי הספר מיועדים לתלמידים מגיל 6 ועד 21 וחלקם לתלמידי יסודי או תיכון.
  • שנת הלימודים בבית הספר נמשכת עד ה- 15/8 ומונהג בו יום לימודים ארוך (עד השעה 16:45).
  • התלמידים זכאים לקבלת ארוחות, הסעות עם ליווי, טיפולים פרא- רפואיים בהיקף של כ- 2.9 ש"ש (שעות שבועיות) ממשרד החינוך ועוד.
  • תלמיד יכול להשתבץ בבית הספר רק לאחר שוועדת השמה קבעה כי הוא זכאי למסגרת של חינוך מיוחד.

בית ספר לחינוך מיוחד

כיתת תקשורת

  • כיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל המיועדת לתלמידים המאובחנים עם אוטיזם/P.D.D, בכיתה לומדים 5-8 תלמידים.
  • הצוות החינוכי מורכב ממורה לחינוך מיוחד וסייעת.
  • שנת הלימודים בכיתות התקשורת נמשכת עד ה- 15/8 (למעט בחטיבות הביניים ובתיכונים שם הלימודים נמשכים עד ה- 5/8) ומונהג בכיתות יום לימודים ארוך (עד השעה 16:45).
  • התלמידים זכאים לקבלת ארוחות, הסעות עם ליווי, טיפולים פרא- רפואיים בהיקף של כ- 2.9 ש"ש ממשרד החינוך ועוד.
  • לכל תלמיד בכיתת תקשורת נבנית תכנית לימודים אישית בתחילת השנה.
  • כדי לשלב את הילד בכיתת התקשורת יש לפנות למשרד החינוך ברשות המקומית ולזמן ועדת השמה.

שילוב יחידני בבית ספר רגיל

  • ישנם תלמידים המשולבים יחידנית בכיתה רגילה.
  • בנוסף למחנכת הכיתה, ישנה גם משלבת האחראית על שילוב התלמיד בכיתה ומלווה אותו בין 7 ל- 30 ש"ש, בהתאם לדרגת תפקודו.
  • בנוסף זכאי כל ילד משולב לסל שילוב, הכולל הוראה מתקנת, טיפול ביצירה והבעה, טיפולים פרא- רפואיים, הדרכת הצוות המטפל ועוד.
  • כדי לשלב את הילד יש לפנות למנהל/ת בית הספר לאחר רישום הילד, ולבקש לקיים דיון בוועדת שילוב.
  • ראו המלצות להורים משלבים בדף המידע של אלו"ט.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים