צבי דביר (שיחה | תרומות)
(קישור לחוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות)
 
שורה 93: שורה 93:
 
* [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p192k1_006.htm תקנות הפיקוח על מעונות (אחזקת ילדים במעון רגיל), תשכ"ו-1965]
 
* [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p192k1_006.htm תקנות הפיקוח על מעונות (אחזקת ילדים במעון רגיל), תשכ"ו-1965]
 
* [[חוק פעוטות בסיכון (הזכות למעון יום)]]
 
* [[חוק פעוטות בסיכון (הזכות למעון יום)]]
 +
* [[ויקיטקסט:חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות|חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018]]
 
* [https://www.nevo.co.il/law_html/Law06/TAK-5878.pdf#page=4 תקנות משפחות חד-הוריות (התחשבות בהכנסת הורה יחיד בחישוב דמי אחזקת ילד במעון יום), התשנ"ח-1998]
 
* [https://www.nevo.co.il/law_html/Law06/TAK-5878.pdf#page=4 תקנות משפחות חד-הוריות (התחשבות בהכנסת הורה יחיד בחישוב דמי אחזקת ילד במעון יום), התשנ"ח-1998]
 
* [[חוק מעונות יום שיקומיים]]
 
* [[חוק מעונות יום שיקומיים]]

גרסה אחרונה מ־13:58, 10 ביוני 2019

פורטל מעונות יום מרכז מידע לגבי סוגי מעונות שונים ואפיקי סיוע למימון המעונות.

על-פי חוק לימוד חובה, המדינה מחויבת לספק חינוך חינם לכל ילד מגיל שלוש ומעלה. עבור תינוקות ופעוטות שטרם מלאו להם שלוש שנים, לא קיימת חובה כזו.
כדי לתת מענה לנשים עובדות שהן אמהות לילדים בגיל הרך, ארגוני נשים פעלו במהלך השנים להקמת מעונות יום. כיום, המעונות מופעלים על-ידי עמותות, מלכ"רים (מוסד ללא כוונת רווח), חברות ורשויות מקומיות.
הפיקוח על מסגרות הטיפול והחינוך לילדים בגיל הרך נמצא באחריות משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. סמכויות המשרד מוגדרות בחוק הפיקוח על המעונות ובתקנות. הורים העונים על קריטריונים שונים, עשויים להיות זכאים להשתתפות של המשרד בתשלום עבור מעונות יום ומשפחתונים הנמצאים בפיקוחו.
פעוטות עם צרכים מיוחדים עשויים להשתלב במעונות היום שבפיקוח באמצעות המחלקות לשירותים חברתיים. עבור מי שאינם מתאימים לשילוב, ישנם מעונות יום שיקומיים.

סיוע במימון להורים עצמאיים (הורים יחידים)

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים