מ (הסרת תבניות עיצוב ישנות)
מ (החלפת טקסט – "== *חוקים ותקנות *==" ב־"== חקיקה ונהלים ==")
שורה 60: שורה 60:
 
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)]]
 
*[[משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)]]
  
== חוקים ותקנות ==
+
== חקיקה ונהלים ==
 
* הוראה 14.26 בתע"ס: [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2014%20-%20%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9D%20%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A8/14_26.pdf מרכז יום טיפולי/סיעודי לגיל 21+]  
 
* הוראה 14.26 בתע"ס: [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2014%20-%20%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%90%D7%93%D7%9D%20%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A8/14_26.pdf מרכז יום טיפולי/סיעודי לגיל 21+]  
 
<!--== הרחבות ופרסומים ==-->
 
<!--== הרחבות ופרסומים ==-->

גרסה מ־02:15, 2 באפריל 2014

הקדמה:

מרכזי יום סיעודיים מספקים תעסוקה טיפולית לאנשים עם פיגור קשה וסיעודי
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.
  • מרכז יום טיפולי - אימוני (סיעודי) הוא מסגרת תעסוקתית - טיפולית המספקת תעסוקה לאנשים עם פיגור קשה וסיעודי.
  • חלק מהמרכזים פועלים במבנה נפרד משלהם וחלקם ממוקמים בתוך מתחם של מע"ש.
  • התעסוקה מתבצעת בקבוצות קטנות בליווי מדריך צמוד.
  • שעות הפעילות של המרכז: בימים א' - ה' בין 16:00 - 08:00, בימי ו' וערבי חג בין 12:00 - 08:00.
  • בנוסף למאפיין התעסוקתי, המרכז מספק את השירותים הבאים:
    • תוכנית טיפולית אותה בונים נציגי הצוותים המטפלים בחניך
    • סל שירותים טיפוליים ופרה-רפואיים שנועדו להכשיר את החניך לתפקוד ברמה מינימלית נדרשת
    • ציוד ועזרים לאימון ולשיפור התפקוד האישי וחומרי מלאכה
    • ארוחות צהרים
  • ההורים משתתפים בתשלום עבור המרכז, בשיעור של 10% מסכום קצבת הנכות של ילדם.
  • למידע בנושא הנסיעות למרכז היום, ראו: הסעות למסגרות תעסוקה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי).

מי זכאי?

  • בוגרים מגיל 21 ומעלה, ברמת פיגור קשה, עמוק או סיעודי, עם יכולת תפקוד פיזי נמוכה ורמת עצמאות נמוכה, אשר סיימו את לימודיהם במסגרת החינוך המיוחד ושירותי הרווחה מצאו כי הם מתאימים לעבודה מוגנת.

תהליך מימוש הזכות

  • חצי שנה לפני סיום הלימודים בבית הספר, על ההורים לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית ולבקש השמה במסגרת תעסוקתית.
  • ההורים יקבלו הסבר מהעובד הסוציאלי, בנוגע לאפשרויות התעסוקה השונות הקיימות בקירבת מגוריהם ועל המסגרת המתאימה ליכולותיו של ילדם.
  • ההורים רשאים לבקר במסגרת היומית לפני שילדם ייקלט בה.
  • יש לצרף לבקשה לשילובו של החניך במסגרת מסוימת אישור של מפקח האגף לטיפול באדם המפגר במשרד הרווחה.
  • עם קבלת ההחלטה על השמת החניך במסגרת היומית, המחלקה לשירותים חברתיים מדווחת על כך לכל הגורמים. הטופס מאושר על ידי מנהל המחלקה, מנהל מסגרת היום והמפקח.
  • החניך יעבור תהליך קליטה הדרגתי, החל מהגעתו למסגרת היומית פעם בשבוע, עד לקליטתו המוחלטת עם סיום הלימודים.

חשוב לדעת

  • המדינה מחוייבת לסידור התעסוקתי על פי החלטת ועדת האבחון - ללא התניות. לא ניתן, לדוגמה, להשעות מועסק מהמסגרת היומית, רק משום שהוריו לא שילמו את דמי ההשתתפות במסגרת.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

מקורות