מ (החלפת כותרת endarticle ב-Metadata)
(עדכון תבנית:תקציר לפורמט חדש)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = מרכזי יום סיעודיים מספקים תעסוקה טיפולית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וסיעודית
 
| מידע  = מרכזי יום סיעודיים מספקים תעסוקה טיפולית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וסיעודית
שורה 9: שורה 9:
 
| ממשל  =  למידע נוסף ראו [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/פרק%2014%20-%20טיפול%20באדם%20המפגר/14_26.pdf הוראת התע"ס - מרכז יום טיפולי/סיעודי לגיל 21+]  
 
| ממשל  =  למידע נוסף ראו [http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Regulations/SocialRegulations/Documents/פרק%2014%20-%20טיפול%20באדם%20המפגר/14_26.pdf הוראת התע"ס - מרכז יום טיפולי/סיעודי לגיל 21+]  
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 =  
 
| 1 =  

גרסה מ־22:13, 29 בנובמבר 2018

הקדמה:

מרכזי יום סיעודיים מספקים תעסוקה טיפולית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וסיעודית
החניכים זכאים להגיע בהסעות אל מרכז היום


מרכז יום טיפולי - אימוני (סיעודי) הוא מסגרת תעסוקתית - טיפולית המספקת תעסוקה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וסיעודית.

  • חלק מהמרכזים פועלים במבנה נפרד משלהם וחלקם ממוקמים בתוך מתחם של מע"ש.
  • התעסוקה מתבצעת בקבוצות קטנות בליווי מדריך צמוד.
  • שעות הפעילות של המרכז: בימים א' - ה' בין 16:00 - 08:00, בימי ו' וערבי חג בין 12:00 - 08:00.
  • בנוסף למאפיין התעסוקתי, המרכז מספק את השירותים הבאים:
    • תוכנית טיפולית אותה בונים נציגי הצוותים המטפלים בחניך
    • סל שירותים טיפוליים ופרה-רפואיים שנועדו להכשיר את החניך לתפקוד ברמה מינימלית נדרשת
    • ציוד ועזרים לאימון ולשיפור התפקוד האישי וחומרי מלאכה
    • ארוחות צהרים
  • ההורים משתתפים בתשלום עבור המרכז, בשיעור של 10% מסכום קצבת הנכות של ילדם.
  • החניכים זכאים להסעות למרכז היום, למידע נוסף, ראו הסעות למסגרות תעסוקה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

מי זכאי?

  • בוגרים מגיל 21 ומעלה העונים על כל אלה:
    • הם עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה, עמוקה או סיעודית.
    • יש להם יכולת תפקוד פיזי נמוכה ורמת עצמאות נמוכה.
    • הם סיימו את לימודיהם במסגרת החינוך המיוחד ושירותי הרווחה מצאו כי הם מתאימים לעבודה מוגנת.

תהליך מימוש הזכות

  • חצי שנה לפני סיום הלימודים בבית הספר, על ההורים לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית ולבקש השמה במסגרת תעסוקתית.
  • ההורים יקבלו הסבר מהעובד הסוציאלי, בנוגע לאפשרויות התעסוקה השונות הקיימות בקירבת מגוריהם ועל המסגרת המתאימה ליכולותיו של ילדם.
  • ההורים רשאים לבקר במסגרת היומית לפני שילדם ייקלט בה.
  • יש לצרף לבקשה לשילובו של החניך במסגרת מסוימת אישור של מפקח האגף לטיפול באדם המפגר במשרד הרווחה.
  • עם קבלת ההחלטה על השמת החניך במסגרת היומית, המחלקה לשירותים חברתיים מדווחת על כך לכל הגורמים. הטופס מאושר על ידי מנהל המחלקה, מנהל מסגרת היום והמפקח.
  • החניך יעבור תהליך קליטה הדרגתי, החל מהגעתו למסגרת היומית פעם בשבוע, עד לקליטתו המוחלטת עם סיום הלימודים.

חשוב לדעת

  • המדינה מחוייבת לסידור התעסוקתי על פי החלטת ועדת האבחון - ללא התניות. לא ניתן, לדוגמה, להשעות מועסק מהמסגרת היומית, רק משום שהוריו לא שילמו את דמי ההשתתפות במסגרת.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

  • אקימידע - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים