(חוקים ותקנות)
שורה 17: שורה 17:
 
**ציוד ועזרים לאימון ולשיפור התפקוד האישי וחומרי מלאכה
 
**ציוד ועזרים לאימון ולשיפור התפקוד האישי וחומרי מלאכה
 
**ארוחות צהרים
 
**ארוחות צהרים
*ההורים משתתפים בתשלום עבור המרכז, בסך 10% מגובה [[קצבת נכות כללית|קצבת הנכות]].
+
*ההורים משתתפים בתשלום עבור המרכז, בשיעור של 10% מסכום [[קצבת נכות כללית|קצבת הנכות]] של ילדם.
*למידע בנושא הנסיעות למרכז היום, ראו: [[הסעות למסגרות תעסוקה לאנשים עם פיגור שכלי]].  
+
*למידע בנושא הנסיעות למרכז היום, ראו: [[הסעות למסגרות תעסוקה לאנשים עם פיגור שכלי]].
 +
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
 
*בוגרים מגיל 21 ומעלה, ברמת פיגור קשה, עמוק או סיעודי, עם יכולת תפקוד פיזי נמוכה ורמת עצמאות נמוכה, אשר סיימו את לימודיהם במסגרת [[חינוך מיוחד|החינוך המיוחד]] ושירותי הרווחה מצאו כי הם מתאימים לעבודה מוגנת.
 
*בוגרים מגיל 21 ומעלה, ברמת פיגור קשה, עמוק או סיעודי, עם יכולת תפקוד פיזי נמוכה ורמת עצמאות נמוכה, אשר סיימו את לימודיהם במסגרת [[חינוך מיוחד|החינוך המיוחד]] ושירותי הרווחה מצאו כי הם מתאימים לעבודה מוגנת.
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*לפרטים על התהליך ראו:[[תעסוקת אנשים עם פיגור שכלי]]
+
*חצי שנה לפני סיום הלימודים בבית הספר, על ההורים לפנות [http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/Mahlakot/ למחלקה לשירותים חברתיים] ברשות המקומית ולבקש השמה במסגרת תעסוקתית.
 +
*ההורים יקבלו הסבר מהעובד הסוציאלי, בנוגע לאפשרויות התעסוקה השונות הקיימות בקירבת מגוריהם ועל המסגרת המתאימה ליכולותיו של ילדם.
 +
*ההורים רשאים לבקר במסגרת היומית לפני שילדם ייקלט בה.
 +
*יש לצרף לבקשה לשילובו של החניך במסגרת מסוימת אישור של מפקח האגף לטיפול באדם המפגר במשרד הרווחה.
 +
*עם קבלת ההחלטה על השמת החניך במסגרת היומית, המחלקה לשירותים חברתיים מדווחת על כך לכל הגורמים. הטופס מאושר על ידי מנהל המחלקה, מנהל מסגרת היום והמפקח.
 +
*החניך יעבור תהליך קליטה הדרגתי, החל מהגעתו למסגרת היומית פעם בשבוע, עד לקליטתו המוחלטת עם סיום הלימודים.
  
 
<!--== חשוב לדעת ==
 
<!--== חשוב לדעת ==

גרסה מ־14:37, 20 במרץ 2012

תבנית:זכות/תחילת טור ימני


תבנית:זכות/סיום הקדמה

  • מרכז יום טיפולי - אימוני (סיעודי) הוא מסגרת תעסוקתית - טיפולית, המספקת תעסוקה לאנשים עם פיגור קשה וסיעודי.
  • התעסוקה מתבצעת בקבוצות קטנות בליווי מדריך צמוד.
  • בנוסף למאפיין התעסוקתי, המרכז מספק את השירותים הבאים:
    • תוכנית טיפולית אותה בונים נציגי הצוותים המטפלים בחניך
    • סל שירותים טיפוליים ופרה-רפואיים שנועדו להכשיר את החניך לתפקוד ברמה מינימלית נדרשת
    • ציוד ועזרים לאימון ולשיפור התפקוד האישי וחומרי מלאכה
    • ארוחות צהרים
  • ההורים משתתפים בתשלום עבור המרכז, בשיעור של 10% מסכום קצבת הנכות של ילדם.
  • למידע בנושא הנסיעות למרכז היום, ראו: הסעות למסגרות תעסוקה לאנשים עם פיגור שכלי.

מי זכאי?

  • בוגרים מגיל 21 ומעלה, ברמת פיגור קשה, עמוק או סיעודי, עם יכולת תפקוד פיזי נמוכה ורמת עצמאות נמוכה, אשר סיימו את לימודיהם במסגרת החינוך המיוחד ושירותי הרווחה מצאו כי הם מתאימים לעבודה מוגנת.

תהליך מימוש הזכות

  • חצי שנה לפני סיום הלימודים בבית הספר, על ההורים לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית ולבקש השמה במסגרת תעסוקתית.
  • ההורים יקבלו הסבר מהעובד הסוציאלי, בנוגע לאפשרויות התעסוקה השונות הקיימות בקירבת מגוריהם ועל המסגרת המתאימה ליכולותיו של ילדם.
  • ההורים רשאים לבקר במסגרת היומית לפני שילדם ייקלט בה.
  • יש לצרף לבקשה לשילובו של החניך במסגרת מסוימת אישור של מפקח האגף לטיפול באדם המפגר במשרד הרווחה.
  • עם קבלת ההחלטה על השמת החניך במסגרת היומית, המחלקה לשירותים חברתיים מדווחת על כך לכל הגורמים. הטופס מאושר על ידי מנהל המחלקה, מנהל מסגרת היום והמפקח.
  • החניך יעבור תהליך קליטה הדרגתי, החל מהגעתו למסגרת היומית פעם בשבוע, עד לקליטתו המוחלטת עם סיום הלימודים.

גורמי ממשל

  • משרד הרווחה - האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי

חוקים ותקנות

מקורות

תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי

תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי