מ (נואל גולדנברג העביר את הדף חדש:נושה בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לשם נושה בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)...)
מ (החלפת תחום התוכן הראשי ל"חובות")
שורה 48: שורה 48:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:מושגים]]
 
[[קטגוריה:מושגים]]
 +
[[קטגוריה:חובות]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]
 
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]

גרסה מ־22:03, 19 בינואר 2020

הקדמה:

נושה (אדם פרטי או עוסק מורשה או עוסק פטור או תאגיד) הוא מי שחייבים לו כסף או רכוש (או חוב עתידי)
כאשר חייב מבקש לפתוח בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), על הנושה להגיש תביעת חוב לנאמן כדי לקבל את חובו חזרה
דרך נוספת בה הנושה יוכל לקבל את חובו חזרה, היא לבקש כי ייפתחו נגד החייב הליכי חדלות פירעון
למידע נוסף ראו מושגים מרכזיים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
אזהרה
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019
למידע על הליכים שנפתחו לפני 15.09.2019 ראו פשיטת רגל וחדלות פירעון.
שימו לב! בשלב זה, המידע בדף זה הינו חלקי, מתעדכן באופן שוטף ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

נושה הוא מי שחייבים לו כסף או רכוש (גם במקרה שמדובר בחוב עתידי).

  • נושה יכול להיות אדם פרטי או עוסק מורשה או עוסק פטור או תאגיד.
  • נושה בדין קדימה - הוא נושה שהחוק קובע כי החוב שלו קודם לחובות אחרים.
  • נושה מובטח - הוא נושה שיש לו בטוחה (שעבוד) כדי להבטיח שיקבל את חובו בחזרה.
שימו לב
ישנן מספר דרכים שבהן נושה יוכל לקבל את חובו בחזרה:

חשוב לדעת

  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לחובות מעל 150,000 ש"ח ולנושים) מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.
  • רשות האכיפה והגבייה (חובות מתחת ל-150,000 ש"ח) מפעילה מרכז מידע טלפוני בטלפון ‎35592*, בימים א'- ה' בין 8:00 - 18:00 ובערבי חג בין 8:00 – 12:30.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים