שורה 23: שורה 23:
 
|קישור= [https://www.nevo.co.il/psika_html/shalom/SH-S-17-07-63321-135.htm לחצו כאן לקריאת פסק הדין]
 
|קישור= [https://www.nevo.co.il/psika_html/shalom/SH-S-17-07-63321-135.htm לחצו כאן לקריאת פסק הדין]
 
}}
 
}}
==הרקע העובדתי==  
+
==הרקע העובדתי==
 +
===טענות התובע===
 +
* התובע, אדם עם מוגבלות המחזיק בתעודת נכה, עליה כתוב "פטור מהמתנה בתור", ערך קניות באחד מסניפי הנתבעת, חברת רמי לוי שיווק השקמה בע"מ.
 +
*בסיום ליקוט המוצרים, התובע ניגש לאחת הקופות וביקש לממש את זכותו לשלם בקופה מבלי להמתין בתור והציג תעודת נכה בפני הקופאית.
 +
*הקופאית סירבה לתת לתובע שירות ללא המתנה בתור והתובע נאלץ לנהל שיחה קולנית עם מנהל הסניף שעמד בקופה הראשית, כ- 15 מטר ממנו.
 +
* מנהל הסניף אמר לתובע להגיע לקופה מס' 1 והסביר לו שרק בקופה זו ניתן שירות ללא תור.
  
 
== משמעות ==
 
== משמעות ==

גרסה מ־18:01, 22 במאי 2018

הקדמה:

בית המשפט קבע, כי נותן שירות ציבורי חייב לספק לפחות קופה (עמדה) אחת לצורך מתן שירות, ללא המתנה בתור, לאנשים עם מוגבלויות
נותן שירות ציבורי שמייחד קופה (עמדה) אחת בלבד לקבלת שירות ללא המתנה בתור, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

פרטי פסק הדין

ערכאה:
בית משפט לתביעות קטנות בירושלים
מס' תיק:
ת"ק 63321-07-17
תאריך:
11.03.2018

הרקע העובדתי

טענות התובע

  • התובע, אדם עם מוגבלות המחזיק בתעודת נכה, עליה כתוב "פטור מהמתנה בתור", ערך קניות באחד מסניפי הנתבעת, חברת רמי לוי שיווק השקמה בע"מ.
  • בסיום ליקוט המוצרים, התובע ניגש לאחת הקופות וביקש לממש את זכותו לשלם בקופה מבלי להמתין בתור והציג תעודת נכה בפני הקופאית.
  • הקופאית סירבה לתת לתובע שירות ללא המתנה בתור והתובע נאלץ לנהל שיחה קולנית עם מנהל הסניף שעמד בקופה הראשית, כ- 15 מטר ממנו.
  • מנהל הסניף אמר לתובע להגיע לקופה מס' 1 והסביר לו שרק בקופה זו ניתן שירות ללא תור.

משמעות

חקיקה ונהלים

תודות

  • נוסח פסק הדין באדיבות אתר "נבו".