מ (החלפת טקסט – "[[קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים לאדם עם מוגבלות" ב־"[[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם")
מ (החלפת טקסט – "([א-ת]-) ([0-9])" ב־"$1$2")
שורה 1: שורה 1:
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|פסק דין}}
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>}}{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>|פסק דין}}
{{תקציר |תוכן=
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>|תוכן=
{{דגשים
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>| מידע  = בית המשפט קבע, כי נותן שירות ציבורי חייב לספק לפחות קופה (עמדה) אחת לצורך [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם|מתן שירות, ללא המתנה בתור, לאנשים עם מוגבלויות]]   
| מידע  = בית המשפט קבע, כי נותן שירות ציבורי חייב לספק לפחות קופה (עמדה) אחת לצורך [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם|מתן שירות, ללא המתנה בתור, לאנשים עם מוגבלויות]]   
 
 
| מידע2=עוד נקבע, כי נותן [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם#מהו שירות ציבורי?|שירות ציבורי]] שמספק קופה (עמדה) אחת בלבד לקבלת שירות ללא המתנה בתור, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו
 
| מידע2=עוד נקבע, כי נותן [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם#מהו שירות ציבורי?|שירות ציבורי]] שמספק קופה (עמדה) אחת בלבד לקבלת שירות ללא המתנה בתור, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו
 
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
 
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
שורה 11: שורה 10:
  
 
}}
 
}}
{{ראו גם
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>| [[אנשים עם מוגבלויות]]
| [[אנשים עם מוגבלויות]]
 
 
| [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם]]
 
| [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם]]
 
|[[פטור מתשלום למלווה של אדם עם מוגבלות במקומות ציבוריים]]
 
|[[פטור מתשלום למלווה של אדם עם מוגבלות במקומות ציבוריים]]
 
}}
 
}}
  
{{עצם העניין/סיום}}
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>}}
{{פסק דין/תיבת מידע
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>|ערכאה= בית משפט לתביעות קטנות בירושלים
|ערכאה= בית משפט לתביעות קטנות בירושלים
 
 
|תיק= ת"ק 63321-07-17
 
|תיק= ת"ק 63321-07-17
 
|תאריך= 11.03.2018  
 
|תאריך= 11.03.2018  
 
|קישור= [https://www.nevo.co.il/psika_html/shalom/SH-S-17-07-63321-135.htm לקריאת פסק הדין]
 
|קישור= [https://www.nevo.co.il/psika_html/shalom/SH-S-17-07-63321-135.htm לקריאת פסק הדין]
 
}}
 
}}
{{תבנית:אזהרה/בית משפט השלום}}
+
{{<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>}}
 
לבית המשפט הוגשה תביעה במסגרתה בית המשפט נדרש לענות על שתי שאלות עיקריות:  
 
לבית המשפט הוגשה תביעה במסגרתה בית המשפט נדרש לענות על שתי שאלות עיקריות:  
 
# האם נותן שירות ציבורי חייב לספק ל[[אנשים עם מוגבלויות|אדם עם מוגבלות]] שירות בלא המתנה בתור, בכל הקופות שברשותו, או די בקופה אחת בלבד?  
 
# האם נותן שירות ציבורי חייב לספק ל[[אנשים עם מוגבלויות|אדם עם מוגבלות]] שירות בלא המתנה בתור, בכל הקופות שברשותו, או די בקופה אחת בלבד?  
 
#אם נותן השירות הציבורי מספק קופה אחת בלבד- האם חובה עליו להציב שילוט מתאים המכווין לקופה המונגשת שבה יינתן שירות ללא המתנה בתור?
 
#אם נותן השירות הציבורי מספק קופה אחת בלבד- האם חובה עליו להציב שילוט מתאים המכווין לקופה המונגשת שבה יינתן שירות ללא המתנה בתור?
==הרקע העובדתי==
+
<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>
 
* התובע, אדם עם מוגבלות בעל [[תעודת נכה]], עליה כתוב "פטור מהמתנה בתור", ערך קניות בסופרמרקט.
 
* התובע, אדם עם מוגבלות בעל [[תעודת נכה]], עליה כתוב "פטור מהמתנה בתור", ערך קניות בסופרמרקט.
 
*'''התובע טען''', כי ניגש לאחת הקופות (מס' 7) וביקש לממש את זכותו לשלם מבלי להמתין בתור והציג את תעודת הנכה בפני הקופאית.  
 
*'''התובע טען''', כי ניגש לאחת הקופות (מס' 7) וביקש לממש את זכותו לשלם מבלי להמתין בתור והציג את תעודת הנכה בפני הקופאית.  
*לטענתו, הקופאית סירבה לתת לו שירות ללא המתנה בתור והוא נאלץ לנהל שיחה קולנית עם מנהל הסניף שעמד בקופה הראשית, כ- 15 מטר ממנו שאמר לו להגיע לקופה מס' 1 שהיא הקופה היחידה שניתן בה שירות ללא המתנה בתור לזכאים.  
+
*לטענתו, הקופאית סירבה לתת לו שירות ללא המתנה בתור והוא נאלץ לנהל שיחה קולנית עם מנהל הסניף שעמד בקופה הראשית, כ-15 מטר ממנו שאמר לו להגיע לקופה מס' 1 שהיא הקופה היחידה שניתן בה שירות ללא המתנה בתור לזכאים.  
 
* טענותיו העיקריות של התובע היו כי הנתבעת הפרה את [[חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]] בכך שהיא:  
 
* טענותיו העיקריות של התובע היו כי הנתבעת הפרה את [[חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]] בכך שהיא:  
 
**סיפקה את השירות רק בקופה אחת ולא בכולן.  
 
**סיפקה את השירות רק בקופה אחת ולא בכולן.  
 
** לא הציבה שילוט מכווין לקופה המאפשרת קבלת שירות ללא המתנה בתור.
 
** לא הציבה שילוט מכווין לקופה המאפשרת קבלת שירות ללא המתנה בתור.
  
==פסק הדין==
+
<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>
 
*בית המשפט קיבל את התביעה בחלקה וקבע כי:  
 
*בית המשפט קיבל את התביעה בחלקה וקבע כי:  
 
** נותן שירות ציבורי לא חייב לספק שירות ללא המתנה בתור בכל הקופות (עמדות) ומספיק כי בקופה (עמדה) אחת לפחות יינתן השירות לזכאים.  
 
** נותן שירות ציבורי לא חייב לספק שירות ללא המתנה בתור בכל הקופות (עמדות) ומספיק כי בקופה (עמדה) אחת לפחות יינתן השירות לזכאים.  
שורה 42: שורה 39:
 
** הנתבעת סיפקה קופה אחת המעניקה שירות ללא המתנה בתור, אך לא היה שילוט מתאים המפנה לקופה זו ולכן נפסק לתובע פיצוי בגין כך.
 
** הנתבעת סיפקה קופה אחת המעניקה שירות ללא המתנה בתור, אך לא היה שילוט מתאים המפנה לקופה זו ולכן נפסק לתובע פיצוי בגין כך.
  
== משמעות ==
+
<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>
 
* נותן [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם#מהו שירות ציבורי?|שירות ציבורי]] מחויב לספק '''לפחות קופה אחת''' (עמדת תשלום) שבה ניתן [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם|שירות ללא המתנה בתור]] לאנשים עם מוגבלויות.
 
* נותן [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם#מהו שירות ציבורי?|שירות ציבורי]] מחויב לספק '''לפחות קופה אחת''' (עמדת תשלום) שבה ניתן [[פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם|שירות ללא המתנה בתור]] לאנשים עם מוגבלויות.
 
* נותן שירות ציבורי שמספק '''קופה אחת בלבד''' לצורך מתן שירות זה, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו.
 
* נותן שירות ציבורי שמספק '''קופה אחת בלבד''' לצורך מתן שירות זה, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו.
  
== חקיקה ונהלים ==
+
<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>
 
*[[חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]]
 
*[[חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]]
 
<!--== הרחבות ופרסומים ==-->
 
<!--== הרחבות ופרסומים ==-->
== תודות ==
+
<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>
 
* נוסח פסק הדין באדיבות אתר "נבו".  
 
* נוסח פסק הדין באדיבות אתר "נבו".  
  
==Metadata==
+
<span class="error">Expansion depth limit exceeded</span>
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה: פסקי דין]]
 
[[קטגוריה: פסקי דין]]

גרסה מ־16:55, 16 באוגוסט 2019

{{Expansion depth limit exceeded}}{{Expansion depth limit exceeded|פסק דין}} {{Expansion depth limit exceeded|תוכן= {{Expansion depth limit exceeded| מידע = בית המשפט קבע, כי נותן שירות ציבורי חייב לספק לפחות קופה (עמדה) אחת לצורך מתן שירות, ללא המתנה בתור, לאנשים עם מוגבלויות | מידע2=עוד נקבע, כי נותן שירות ציבורי שמספק קופה (עמדה) אחת בלבד לקבלת שירות ללא המתנה בתור, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו | חשוב = | פיצוי = | שאלה = | ממשל = }}

}} {{Expansion depth limit exceeded| אנשים עם מוגבלויות | פטור מהמתנה בתור במקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות נפשית, מוגבלות שכלית או אוטיזם |פטור מתשלום למלווה של אדם עם מוגבלות במקומות ציבוריים }}

{{Expansion depth limit exceeded}} {{Expansion depth limit exceeded|ערכאה= בית משפט לתביעות קטנות בירושלים |תיק= ת"ק 63321-07-17 |תאריך= 11.03.2018 |קישור= לקריאת פסק הדין }} {{Expansion depth limit exceeded}} לבית המשפט הוגשה תביעה במסגרתה בית המשפט נדרש לענות על שתי שאלות עיקריות:

  1. האם נותן שירות ציבורי חייב לספק לאדם עם מוגבלות שירות בלא המתנה בתור, בכל הקופות שברשותו, או די בקופה אחת בלבד?
  2. אם נותן השירות הציבורי מספק קופה אחת בלבד- האם חובה עליו להציב שילוט מתאים המכווין לקופה המונגשת שבה יינתן שירות ללא המתנה בתור?

Expansion depth limit exceeded

  • התובע, אדם עם מוגבלות בעל תעודת נכה, עליה כתוב "פטור מהמתנה בתור", ערך קניות בסופרמרקט.
  • התובע טען, כי ניגש לאחת הקופות (מס' 7) וביקש לממש את זכותו לשלם מבלי להמתין בתור והציג את תעודת הנכה בפני הקופאית.
  • לטענתו, הקופאית סירבה לתת לו שירות ללא המתנה בתור והוא נאלץ לנהל שיחה קולנית עם מנהל הסניף שעמד בקופה הראשית, כ-15 מטר ממנו שאמר לו להגיע לקופה מס' 1 שהיא הקופה היחידה שניתן בה שירות ללא המתנה בתור לזכאים.
  • טענותיו העיקריות של התובע היו כי הנתבעת הפרה את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בכך שהיא:
    • סיפקה את השירות רק בקופה אחת ולא בכולן.
    • לא הציבה שילוט מכווין לקופה המאפשרת קבלת שירות ללא המתנה בתור.

Expansion depth limit exceeded

  • בית המשפט קיבל את התביעה בחלקה וקבע כי:
    • נותן שירות ציבורי לא חייב לספק שירות ללא המתנה בתור בכל הקופות (עמדות) ומספיק כי בקופה (עמדה) אחת לפחות יינתן השירות לזכאים.
    • אם נותן השירות הציבורי החליט לספק קופה אחת לצורך מתן שירות ללא המתנה בתור, אז חובה עליו להציב שילוט מכווין, גדול וברור לקופה המונגשת.
    • הנתבעת סיפקה קופה אחת המעניקה שירות ללא המתנה בתור, אך לא היה שילוט מתאים המפנה לקופה זו ולכן נפסק לתובע פיצוי בגין כך.

Expansion depth limit exceeded

  • נותן שירות ציבורי מחויב לספק לפחות קופה אחת (עמדת תשלום) שבה ניתן שירות ללא המתנה בתור לאנשים עם מוגבלויות.
  • נותן שירות ציבורי שמספק קופה אחת בלבד לצורך מתן שירות זה, מחויב להציב שילוט מתאים, גדול וברור המפנה לקופה זו.

Expansion depth limit exceeded

Expansion depth limit exceeded

  • נוסח פסק הדין באדיבות אתר "נבו".

Expansion depth limit exceeded