(יצירת דף עם התוכן "{{מושג/תחילת טור ימני}} {{דגשים | מידע = <!-- תבנית זו מיועדת להכנסת דגשים עיקריים בנוגע למושג.-...")
 
שורה 1: שורה 1:
 
{{מושג/תחילת טור ימני}}
 
{{מושג/תחילת טור ימני}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = <!-- תבנית זו מיועדת להכנסת דגשים עיקריים בנוגע למושג.-->
+
| מידע  = עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
+
| איסור = לא ניתן לבטל עסקה לרכישת מוצר העשוי להתקלקל במהירות, כגון מוצרי מזון
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
+
| חשוב  = חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה ברכלות לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
+
| פיצוי =
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = <!-- קישור לגורם ממשל אחראי -->
+
| ממשל  = למידע נוסף ניתן לפנות ל[http://www.moit.gov.il/NR/exeres/17432196-ECEA-4619-87A9-791B6374DC1F.htm ממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת]
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
  
 
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
 
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
 
עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק. כך למשל עסקאות הנעשות בבית הלקוח, במקום עבודתו של הלקוח, ברחוב או בתערוכה המתקיימת מספר ימים בשנה הן עסקאות ברוכלות. בנוסף, עסקה ברוכלות הינה עסקה הנעשית ביוזמתו של הרוכל (האדם) המגיע אל הלקוח ומציע לו את המוצר או השירות שלו.
 
עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק. כך למשל עסקאות הנעשות בבית הלקוח, במקום עבודתו של הלקוח, ברחוב או בתערוכה המתקיימת מספר ימים בשנה הן עסקאות ברוכלות. בנוסף, עסקה ברוכלות הינה עסקה הנעשית ביוזמתו של הרוכל (האדם) המגיע אל הלקוח ומציע לו את המוצר או השירות שלו.
{{דוגמה | בעת שעברה בתחנת הרכבת, רכשה נטע מיואב חבילת נופש לבית מלון באילת. מדובר בעסקה ברוכלת}}
+
{{דוגמה | בעת שעברה בתחנת הרכבת, רכשה נטע מיואב מכשיר טלפון סלולארי. מדובר בעסקה ברוכלות}}
  
 
<!--
 
<!--
שורה 27: שורה 27:
 
** מידע בדבר אחריות לנכס.
 
** מידע בדבר אחריות לנכס.
 
** מידע בדבר זכותו של הצרכן לבטל את העסקה בהתאם לחוק.
 
** מידע בדבר זכותו של הצרכן לבטל את העסקה בהתאם לחוק.
* במקרה של שירות מתמשך, כדוגמת שירותי תקשורת (טלפוניה, טלויזיה רב ערוצית, אינטרנט):
+
 
** ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות כל עוד הביטול נעשה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.
 
** בית העסק אינו יכול לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש תשלם בעבור השירות שסופק עד למועד בו נמסרה הבקשה לביטול העסקה.
 
** במקרה שהותקן ציוד בבית הלקוח, בית העסק יכול לדרוש תשלום בעבור ההתקנה עד לסך של 100 ₪.
 
*
 
בתבאותם תנאי זמן, בית העסק אינו יכול לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש בעבור השירות שסופק יש לשלם לבית העסק בעד השירות שניתן עד למועד בו נמסרה הבקשה לביטול העסקה, אם הותקן ציוד בבית הלקוח בית העסק יכול לדרוש תשלום בעבור ההתקנה עד ל 100 ₪. הודעת הביטול לא חייבת להיות בכתב, הודעה טלפונית או בפקס תקפה אך אין עליה הוכחה  מצד בית העסק לקבלת הביטול, במצב כזה יהיה על הצרכן להוכיח כי הודיע לבית העסק על ביטול.
 
 
== תקדימים משפטיים ==
 
== תקדימים משפטיים ==
 
<!--
 
<!--
שורה 44: שורה 39:
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
<!--
+
* [http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/8C8A6B27-33AA-42E8-A192-BAD1608A36CD,frameless.htm עלון עסקה ברוכלות של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה]
* רשימת הרחבות בנושא, למי שמעוניין לקרוא מעבר
+
* [http://www.consumers.org.il/category/peddling המועצה הישראלית לצרכנות - מדריך בנושא עסקאות ברוכלות]
-->
 
  
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==
<!--
+
הערך נכתב על-ידי [[משתמש:ליטל סואט|ליטל סואט]]
* בסעיף זה יש להכניס רשימת מקורות לטקסט לצורך סימוכין ומתן קרדיט
 
-->
 
  
  
שורה 59: שורה 51:
 
{{סטטוס | בעבודה}}
 
{{סטטוס | בעבודה}}
 
{{מושג/ראו גם  
 
{{מושג/ראו גם  
| החלף בפורטל האב של המושג
+
| צרכנות
| זכות/הליך הקשורים למושג
+
| ביטול עסקה ברוכלות
| ערכים נוספים הקשורים למושג, כל אחד בשורה נפרדת
+
|  
 
}}
 
}}
  
שורה 69: שורה 61:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:מושגים]]
 
[[קטגוריה:מושגים]]
 +
[[קטגוריה:צרכנות]]

גרסה מ־12:28, 27 בדצמבר 2011

תבנית:מושג/תחילת טור ימני

עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק
לא ניתן לבטל עסקה לרכישת מוצר העשוי להתקלקל במהירות, כגון מוצרי מזון
חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה ברכלות לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם
למידע נוסף ניתן לפנות לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת

עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק. כך למשל עסקאות הנעשות בבית הלקוח, במקום עבודתו של הלקוח, ברחוב או בתערוכה המתקיימת מספר ימים בשנה הן עסקאות ברוכלות. בנוסף, עסקה ברוכלות הינה עסקה הנעשית ביוזמתו של הרוכל (האדם) המגיע אל הלקוח ומציע לו את המוצר או השירות שלו.

דוגמה
בעת שעברה בתחנת הרכבת, רכשה נטע מיואב מכשיר טלפון סלולארי. מדובר בעסקה ברוכלות

תבנית:מושג/סיום הקדמה

  • חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה ברוכלות לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם. למידע נוסף ראו ביטול עסקה ברוכלות.
  • בית העסק או הרוכל אינו יכול לדרוש דמי ביטול.
  • על בית העסק למסור לצרכן חוזה בכתב בו יפורטו הפרטים הבאים, בצמוד אחד לשני, בהבלטה מיוחדת ובאותיות ברורות וקריאות:
    • שם העוסק או העסק, מספר הזהות שלו (מספר עוסק מורשה או מספר חברה) וכתובתו.
    • התכונות העיקריות של הנכס או השירות.
    • מחירו הכולל של הנכס או השירות ותנאי התשלום.
    • מועד מסירת הנכס או השירות אם הם לא ניתנים במועד עשיית העסקה.
    • מידע בדבר אחריות לנכס.
    • מידע בדבר זכותו של הצרכן לבטל את העסקה בהתאם לחוק.

תקדימים משפטיים

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים

מקורות

הערך נכתב על-ידי ליטל סואט


תבנית:מושג/סיום טור ימני תבנית:מושג/תחילת טור שמאלי תבנית:סטטוס תבנית:מושג/ראו גם

תבנית:מושג/סיום טור שמאלי