(עדכון לפי פרטים באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וקישור אליו מדגש ממשל)
שורה 5: שורה 5:
 
| מידע2= הזכאות תקפה גם למלווה של אותו אדם, בתנאי שהוא נמצא בתור יחד איתו ולמענו  
 
| מידע2= הזכאות תקפה גם למלווה של אותו אדם, בתנאי שהוא נמצא בתור יחד איתו ולמענו  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
| חשוב  = הזכאות אינה תקפה לגבי שירותי חינוך, שירותי בריאות ושירותי תחבורה ציבורית, או כאשר ההמתנה בתור נעשית בתוך רכב
+
| חשוב  = הזכאות אינה תקפה אם ההמתנה בתור נעשית בתוך רכב או כאשר נקבעו נהלים שונים לגבי שירותים מסויימים (כגון נוהל בחדרי מיון שעל פיו יש לתת קדימות בתור למי שמצבו הרפואי מחייב טיפול דחוף)
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = ראו [[מדיה:מכתב נציבות שוויון לגבי עמידה בתור.docx|דף מידע מטעם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]]
+
| ממשל  = למידע נוסף, ראו ב[http://www.justice.gov.il/Units/NetzivutShivyon/MercazHameidaLenegishut/NegishutSherutZiburi/SherutFrontaliNagish/Pages/PtorMtorVtashlumAlMelaveh.aspx אתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]
 
}}
 
}}
 
{{תקציר/סיום}}
 
{{תקציר/סיום}}
שורה 25: שורה 25:
 
[http://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_865.htm#Seif13 תקנה 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות)] קובעת זכאות ל[[קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים לאדם עם מוגבלות|קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים]] למספר אוכלוסיות, ובהן ילדים ובוגרים הנמצאים על הרצף האוטיסטי.
 
[http://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_865.htm#Seif13 תקנה 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות)] קובעת זכאות ל[[קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים לאדם עם מוגבלות|קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים]] למספר אוכלוסיות, ובהן ילדים ובוגרים הנמצאים על הרצף האוטיסטי.
 
* הזכאות תקפה גם למלווה של אותו אדם, בתנאי שהוא נמצא בתור יחד איתו ולמענו.  
 
* הזכאות תקפה גם למלווה של אותו אדם, בתנאי שהוא נמצא בתור יחד איתו ולמענו.  
{{דוגמה| ילד הנמצא על הרצף האוטיסטי ואמו מגיעים לסניף דואר ואינם צריכים להמתין בתור לקבלת השירות.}}
+
{{דוגמה| ילד הנמצא על הרצף האוטיסטי ואמו מגיעים לסניף דואר ואינם צריכים להמתין בתור הארוך לקבלת השירות.}}
 
* בנוסף, ישנה זכאות ל[[פטור מתשלום במקומות ציבוריים למלווה של ילד או בוגר על הספקטרום האוטיסטי]].
 
* בנוסף, ישנה זכאות ל[[פטור מתשלום במקומות ציבוריים למלווה של ילד או בוגר על הספקטרום האוטיסטי]].
 
* לאוכלוסיות הזכאיות נשלחת תעודת נכה שרשום עליה: "פטור מהמתנה בתור ופטור מתשלום עבור מלווה", ללא פירוט של סוג המוגבלות או היקפה (ראו בסימון האדום):
 
* לאוכלוסיות הזכאיות נשלחת תעודת נכה שרשום עליה: "פטור מהמתנה בתור ופטור מתשלום עבור מלווה", ללא פירוט של סוג המוגבלות או היקפה (ראו בסימון האדום):

גרסה מ־11:33, 27 באוקטובר 2016

הקדמה:

אדם הנמצא על הספקטרום האוטיסטי זכאי, בהתאם לתנאים, לקבל שירות ציבורי ללא צורך להמתין בתור
הזכאות תקפה גם למלווה של אותו אדם, בתנאי שהוא נמצא בתור יחד איתו ולמענו
הזכאות אינה תקפה אם ההמתנה בתור נעשית בתוך רכב או כאשר נקבעו נהלים שונים לגבי שירותים מסויימים (כגון נוהל בחדרי מיון שעל פיו יש לתת קדימות בתור למי שמצבו הרפואי מחייב טיפול דחוף)
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

תקנה 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) קובעת זכאות לקבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים למספר אוכלוסיות, ובהן ילדים ובוגרים הנמצאים על הרצף האוטיסטי.

  • הזכאות תקפה גם למלווה של אותו אדם, בתנאי שהוא נמצא בתור יחד איתו ולמענו.
דוגמה
ילד הנמצא על הרצף האוטיסטי ואמו מגיעים לסניף דואר ואינם צריכים להמתין בתור הארוך לקבלת השירות.

תעודת נכה עם פטור.jpg

מקרים שבהם אין זכאות לקבל שירות ללא המתנה בתור

מי זכאי?

מהו שירות ציבורי?

תהליך מימוש הזכות

  • לזכאים נשלחת תעודה שכתוב עליה "פטור מהמתנה בתור".
  • כאשר מגיעים למקום עם תור, הזכאים או מי שמלווה אותם צריכים לגשת לאחראי על התור ולבקש לקבל את השירות בלי להמתין.
  • האחראי על התור רשאי לבקש לראות את התעודה כדי לוודא שיש זכאות לקבל את השירות בלי להמתין.
  • אם הזכאים הם מעל גיל 16 האחראי רשאי לבקש גם תעודה מזהה שלהם עם תמונה (כגון תעודת זהות).
  • לאחראי על התור אסור לשאול את הזכאים (או את מי שמלווה אותם) איזו מוגבלות יש להם.
  • נותן השירות רשאי לקבוע נהלים שיאפשרו את מימוש הזכאות באופן מכבד. נותני שירות שקבעו נהלים יפרסמו וינגישו אותם כפי שמפורט בתקנה 34 (כולל פרסום באתר של נותן השירות- אם קיים).
טיפ
  • לפי פסיקת בית המשפט, נותן השירות הציבורי מחויב לספק לפחות עמדה אחת או קופה אחת (עמדת תשלום) שבה ניתן שירות ללא המתנה בתור לאנשים עם מוגבלות.
  • נותן שירות ציבורי שמספק קופה אחת בלבד עם שירות ללא המתנה בתור חייב להציב שילוט מתאים, גדול וברור שמפנה לקופה זו.
  • לקריאת פסק הדין בנושא זה.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים


תבנית:זכות/חדשות