מ (הסרת תבניות ישנות שאינן בשימוש)
(שלב שליחת התעודה לזכאים הועבר לתוך הליך מימוש הזכות)
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר}}
 
{{תקציר}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = אדם עם [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|מוגבלות שכלית]] זכאי, בהתאם לתנאים, לקבל שירות ציבורי ללא צורך להמתין בתור
+
| מידע  = אדם עם [[מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)|מוגבלות שכלית]] בעל תעודת נכה זכאי, בהתאם לתנאים, לקבל שירות ציבורי ללא צורך להמתין בתור
 
| מידע2= הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם אותו אדם  
 
| מידע2= הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם אותו אדם  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
שורה 24: שורה 24:
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
  
[http://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_865.htm#Seif13 תקנה 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות)] קובעת זכאות ל[[קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים לאדם עם מוגבלות|קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים]] למספר אוכלוסיות, ובהן ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית.
+
[http://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_865.htm#Seif13 תקנה 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות)] קובעת זכאות ל[[קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים לאדם עם מוגבלות|קבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים]] למספר אוכלוסיות, ובהן ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית בעלי תעודת נכה.
 
* הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם אותו אדם.  
 
* הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם אותו אדם.  
 
{{דוגמה| ילד עם מוגבלות שכלית ואמו המגיעים לסניף דואר אינם צריכים להמתין בתור לקבלת השירות.}}
 
{{דוגמה| ילד עם מוגבלות שכלית ואמו המגיעים לסניף דואר אינם צריכים להמתין בתור לקבלת השירות.}}
 
* בנוסף, ישנה זכאות ל[[פטור מתשלום במקומות ציבוריים למלווה של ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית]].
 
* בנוסף, ישנה זכאות ל[[פטור מתשלום במקומות ציבוריים למלווה של ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית]].
* לאוכלוסיות הזכאיות נשלחת תעודת נכה שרשום עליה: "פטור מהמתנה בתור ופטור מתשלום עבור מלווה", ללא פירוט של סוג המוגבלות או היקפה (ראו בסימון האדום):
 
[[קובץ:תעודת נכה עם פטור.jpg|220px]]
 
  
 
== מקרים שבהם אין זכאות לקבל שירות ללא המתנה בתור ==  
 
== מקרים שבהם אין זכאות לקבל שירות ללא המתנה בתור ==  

גרסה מ־23:54, 1 במרץ 2018

הקדמה:

אדם עם מוגבלות שכלית בעל תעודת נכה זכאי, בהתאם לתנאים, לקבל שירות ציבורי ללא צורך להמתין בתור
הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם אותו אדם
הזכאות אינה תקפה אם ההמתנה בתור נעשית בתוך רכב או כאשר נקבעו נהלים שונים לגבי שירותים מסויימים (כגון נוהל בחדרי מיון שעל פיו יש לתת קדימות בתור למי שמצבו הרפואי מחייב טיפול דחוף)
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

תקנה 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) קובעת זכאות לקבלת שירות ללא תור במקומות ציבוריים למספר אוכלוסיות, ובהן ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית בעלי תעודת נכה.

  • הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם אותו אדם.
דוגמה
ילד עם מוגבלות שכלית ואמו המגיעים לסניף דואר אינם צריכים להמתין בתור לקבלת השירות.

מקרים שבהם אין זכאות לקבל שירות ללא המתנה בתור

מי זכאי?

מהו שירות ציבורי?

תהליך מימוש הזכות

  • לזכאים נשלחת תעודה שכתוב עליה "פטור מהמתנה בתור".
  • כאשר מגיעים למקום עם תור, הזכאים או מי שמלווה אותם צריכים לגשת לאחראי על התור ולבקש לקבל את השירות בלי להמתין.
  • האחראי על התור רשאי לבקש לראות את התעודה כדי לוודא שיש זכאות לקבל את השירות בלי להמתין.
  • אם הזכאים הם מעל גיל 16 האחראי רשאי לבקש גם תעודה מזהה שלהם עם תמונה (כגון תעודת זהות).
  • לאחראי על התור אסור לשאול את הזכאים (או את מי שמלווה אותם) איזו מוגבלות יש להם.
  • נותן השירות רשאי לקבוע נהלים שיאפשרו את מימוש הזכאות באופן מכבד. נותני שירות שקבעו נהלים יפרסמו וינגישו אותם כפי שמפורט בתקנה 34 (כולל פרסום באתר של נותן השירות- אם קיים).
טיפ
  • לפי פסיקת בית המשפט, נותן השירות הציבורי מחויב לספק לפחות עמדה אחת או קופה אחת (עמדת תשלום) שבה ניתן שירות ללא המתנה בתור לאנשים עם מוגבלות.
  • נותן שירות ציבורי שמספק קופה אחת בלבד עם שירות ללא המתנה בתור חייב להציב שילוט מתאים, גדול וברור שמפנה לקופה זו.
  • לקריאת פסק הדין בנושא זה.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים