מ (תיקון קישורים שבורים)
מ (החלפת טקסט – "[http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/Blindness/Documents/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A%D7%A1%D7%A4%D7%98%D7%9E%D7%91%D7%A82010.doc" ב־"[http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/Blindness/Rights/Documents/מדריך%20זכויות%202016.pdf")
שורה 42: שורה 42:
  
 
==מקורות==
 
==מקורות==
* המידע המקורי בנושא עיוורים ולקויי ראיה, נסמך בעיקר על [http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/Blindness/Documents/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A%D7%A1%D7%A4%D7%98%D7%9E%D7%91%D7%A82010.doc מדריך זכויות ושירותים לעיוורים בישראל] של [[השירות לעיוור - אגף השיקום - משרד הרווחה]], והועלה לאתר על ידי מילגאים בתמיכת [[השירות לעיוור - אגף השיקום - משרד הרווחה|השירות לעיוור]].
+
* המידע המקורי בנושא עיוורים ולקויי ראיה, נסמך בעיקר על [http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/Blindness/Rights/Documents/מדריך%20זכויות%202016.pdf מדריך זכויות ושירותים לעיוורים בישראל] של [[השירות לעיוור - אגף השיקום - משרד הרווחה]], והועלה לאתר על ידי מילגאים בתמיכת [[השירות לעיוור - אגף השיקום - משרד הרווחה|השירות לעיוור]].
  
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]

גרסה מ־12:43, 19 באפריל 2016

הקדמה:

עיוורים ולקויי ראיה זכאים לנסיעות חינם ברכבת ישראל
בנוסף, ישנה זכאות למקום שמור ברכבת ללא תשלום (בתנאי שנמסרה הודעה מוקדמת של 12 שעות)
אדם המלווה את העיוור זכאי להנחה בשיעור של 50%
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

עיוורים ולקויי ראיה זכאים לנסיעות חינם ברכבת ישראל.

  • בנוסף, הם זכאים למקום שמור ללא תשלום, בתנאי שנמסרה הודעה מוקדמת על כך 12 שעות לפחות לפני הנסיעה.
  • ההטבה תקפה באותם התנאים גם לכלבי נחיה ולכלבי נחיה בהכשרה.

מי זכאי?

הנחה למלווה של אדם עיוור

  • אדם המלווה את העיוור זכאי להנחה בשיעור של 50% ממחיר הנסיעה.

תהליך מימוש הזכות

  • יש להגיע עם תעודת זהות ותעודת עיוור/לקוי ראיה לתחנת רכבת שיש בה עמדת הנפקה לכרטיס רב קו - לרשימת התחנות ושעות הפעילות של העמדות.
  • לאחר הצגת התעודות המזהות, יונפק כרטיס רב קו שיעודכן בו הפרופיל לזכאים. הכרטיס, שהוא אישי וקבוע, מאפשר נסיעה בחינם בקווי הרכבת.
  • כרטיס נסיעה במחצית המחיר עבור המלווה יש לרכוש בקופה.
  • לבירורים נוספים ניתן לפנות לפניות הציבור בדוא"ל pniyot@rail.co.il, או למוקד הרכבת בטלפון 5770*.

הרחבות ופרסומים

מקורות