הקדמה:


במקרה שנדרש ביקור של טכנאי או נציג אחר של נותן שירות, על נותן השירות לתאם את המועד ואת שעת הביקור עם הצרכן.

  • החובה לתאם את מועד הביקור חלה על מי שמחוייב לתת את השירותים הבאים:
    • שירותים במסגרת אחריות על מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, כולל מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, בתנאי שמחיר המוצר הוא מעל 150 ש"ח.
    • שירותים בהתאם לחוזה למתן שירות, שבו השירות מותנה בתקינות המוצר.
      דוגמה
      חוזה של חברת כבלים למתן שירותי טלוויזיה מותנה בתקינות ממיר הטלוויזיה. במקרה שיש צורך בביקור טכנאי לתיקון הממיר - יש לתאם את הביקור עם הלקוח
    • התקנה או הסרה של מוצר.
    • בדיקות תקופתיות במתקני גז ביתיים.
    • הובלה של מוצר שמכר לצרכן (לא רק מוצרי חשמל).
    • שירותים בהתאם לחוזה למתן שירות מתמשך לתיקון מוצרים תמורת תשלום.
      הערת עריכה
      דוגמה?
      הערה מאת הדר יוהס פלד (שיחה) 11:02, 13 בפברואר 2019 (IST)
  • זמן ההמתנה לנותן שירות לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה.
דוגמה
חברת גז תיאמה ביקור טכנאי אצל הצרכן בשעה 13:00. טכנאי הגז יכול להגיע לביתו של הצרכן בין השעות 13:00 ל-15:00, מבלי שזה ייחשב לאיחור
  • נותן השירות יכול להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית, במקום לתאם את מועד הביקור מראש, בתנאי שהתקיימו 2 התנאים הבאים:
    1. זמן ההמתנה של הצרכן בביתו ממועד הקריאה הטלפונית ועד להגעת איש השירות לא יעלה על שעתיים.
    2. הובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה אם אין בה כדי להקל עליו.

פיצוי בגין איחור נותן השירות

  • אם תואם מועד ביקור, וחלפו שעתיים מעבר לזמן ההמתנה - הצרכן יהיה זכאי לפיצוי בסכום של 300 ש"ח, מבלי שיצטרך להוכיח שנגרם לו נזק בשל האיחור.
  • אם חלפו 3 שעות מעבר לזמן ההמתנה - הצרכן יהיה זכאי לפיצוי בסכום של 600 ש"ח, מבלי שיצטרך להוכיח שנגרם לו נזק בשל האיחור.
  • במקרה של ביקור על-פי קריאה טלפונית (כתחליף לתיאום ביקור) יהיה הצרכן זכאי לפיצוי של 300 ש"ח, מבלי שיצטרך להוכיח שנגרם לו נזק בשל האיחור, במקרים הבאים:
    • אם חלפו למעלה משעתיים ממועד הקריאה.
    • אם לא הובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום הביקור.

מי זכאי?

  • צרכן העונה על התנאים הבאים:
    • תיאם ביקור של איש שירות לצורך אחד או יותר מהשירותים הבאים:
      • שירותים במסגרת אחריות על מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, כולל מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, בתנאי שמחיר המוצר הוא מעל 150 ש"ח.
      • שירותים בהתאם לחוזה למתן שירות, שבו השירות מותנה בתקינות המוצר.
      • התקנה או הסרה של מוצר.
      • בדיקות תקופתיות במתקני גז ביתיים.
      • הובלה של מוצר שמכר לצרכן.
      • שירותים בהתאם לחוזה למתן שירות מתמשך לתיקון מוצרים תמורת תשלום.
    • במקרה של תיאום מועד הביקור מראש: אם חלפו שעתיים ומעלה מזמן ההמתנה
      דוגמה
      אם הביקור תואם לשעה 13:00, וזמן ההמתנה הוא עד 15:00, הצרכן יהיה זכאי לפיצוי אם הטכנאי הגיע לאחר השעה 17:00
      .
    • במקרה של המתנה לקריאה טלפונית, יהיה הצרכן זכאי לפיצוי במקרים הבאים:
      • אם חלפו למעלה משעתיים ממועד הקריאה.
      • אם לא הובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום הביקור.

תהליך מימוש הזכות

חשוב לדעת

  • ניתן לתאם את מועד הביקור של נותן השירות בין השעות 8:00 בבוקר ל-19:00 בימי חול, ובין השעות 8:00 ו-13:00 בימי שישי וערבי חג.
    • תיאום מועד הובלה או מועד ביקור לפי חוזה למתן שירות מתמשך לתיקון מוצרים - אינו מוגבל לשעות אלו, וניתן לקבוע שירותים אלה גם במועדים אחרים.
  • נותן השירות רשאי להודיע לצרכן על דחיית הביקור עד השעה 20:00 בערב הקודם למועד הביקור שתואם, ולתאם עמו מועד ושעה חדשים. נותן השירות רשאי לדחות את מועד הביקור בתנאי שאין בכך כדי לדחות את מתן השירות מעבר למותר על פי החוק.
    דוגמה
  • נותן השירות רשאי להציע לצרכן פיצוי בשווה כסף - במוצר או בשירות - וזאת בתנאי שהוא הודיע לצרכן שהוא רשאי לבחור בין הפיצוי הכספי לפיצוי בשווה כסף, והצרכן הסכים לכך.
  • אם האיחור נבע מסיבות שנותן השירות לא ידע עליהן כאשר נקבע מועד הביקור, ולא יכול היה לדעת ולמנוע אותן - הצרכן לא יהיה זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק.
  • אין צורך להוכיח שנגרם נזק בשל האיחור כדי לקבל בגינו פיצוי. אם נגרם לצרכן נזק בשל האיחור הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי נוסף.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

פסקי דין

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות