מ (החלפת טקסט – "\{\{(.*)סיום טור ימני\}\}" ב־"==endarticle== <!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!--> {{$1סיום טור ימני}}")
מ (החלפת טקסט – "==endarticle== <!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->" ב־"<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!--> ==endarticle== <!--כותרת דמה עבור הטמעת כות�)
שורה 20: שורה 20:
 
*המידע המקורי בערך זה באדיבות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים: [http://www.humanrights.org.il/main.asp?MainCategoryID=12 פורטל זכויות האדם]
 
*המידע המקורי בערך זה באדיבות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים: [http://www.humanrights.org.il/main.asp?MainCategoryID=12 פורטל זכויות האדם]
  
==endarticle== <!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
+
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 +
==endarticle==  
 +
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
{{תקדים משפטי/סיום טור ימני}}
 
{{תקדים משפטי/סיום טור ימני}}
  

גרסה מ־14:05, 20 במאי 2012

תבנית:תקדים משפטי/תחילת טור ימני

עירייה חוייבה לפצות תלמידה נכה ב- 25 אלף ₪ לאחר שלא דאגה להנגיש עבורה את בית הספר

תלמידה הנעזרת להתניידותה בקביים ולעיתים אף בכסא גלגלים, הגישה תביעה נגד העירייה בגין הסבל שנגרם לה כתוצאה מאי ההנגשה של בית ספרה עבורה.
לטענת הנתבעת, עיריית שפרעם, היות וביה"ס לא היה נגיש לתובעת בזמן ההרשמה, היה עליה להירשם לבי"ס אחר, שהיה נגיש. בית המשפט דחה את טענת העירייה וקבע שעקרון השוויון לאנשים עם מוגבלות כולל את זכותו של התלמיד המוגבל לבחור את ביה"ס המתאים לו, בדומה לזכות הבחירה העומדת לכלל התלמידים, ובהתחשב בחלוקת בתי הספר לפי אזורי רישום.
נקבע שעל הרשות היתה מוטלת החובה לדאוג לנגישות ביה"ס בו בחרה התובעת, וזאת גם אם קיים בי"ס חלופי נגיש. בית המשפט ביקר את התנהלות העירייה, אשר ניסתה לשכנע את התובעת לבחור בבי"ס אחר, במקום להזדרז ולפעול לקבלת התקציב הדרוש להנגשת ביה"ס.
לאור העיכובים בהנגשת ביה"ס לצרכי התובעת, הסבל שנגרם לה והפגיעה בכבודה ובפרטיותה, חוייבה העירייה לפצות אותה בסך 25 אלף ₪. תבנית:תקדים משפטי/סיום הקדמה

חוקים ותקנות


מקורות

endarticle

תבנית:תקדים משפטי/סיום טור ימני

תבנית:תקדים משפטי/תחילת טור שמאלי

תבנית:תקדים משפטי/ראו גם

תבנית:תקדים משפטי/תיבת מידע

תבנית:תקדים משפטי/סיום טור שמאלי