מ (רבקה ניר העביר את הדף ועדה מקומית מקצועית לקביעת שירותי גמלת סיעוד לשם קביעת ההרכב של שירותי גמלת סיעוד: ועדה מקומית מקצועית לא קיימת...)
מ (החלפת טקסט – "([א-ת]-) ([0-9])" ב־"$1$2")
 
(11 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| חשוב =  החל מה-01.06.2019 בוטלו הוועדות המקומיות לענייני סיעוד, והטיפול בהרכב [[שירותים הניתנים במסגרת גמלת סיעוד|שירותי הסיעוד]] שיינתנו למבוטח הועבר למוסד לביטוח לאומי
+
| חשוב =  החל מה-01.06.2019, הרכב שירותי הסיעוד שיינתנו למבוטח בהתאם לצרכיו נקבע על-ידי המוסד לביטוח לאומי (הוועדות המקומיות לענייני סיעוד אינן פועלות יותר)
| מידע = לבדיקת השירותים שמבוטח יוכל לקבל במסגרת הגמלה שאושרה לו, ניתן להיעזר ב[https://www.btl.gov.il/Simulators/SiudCalculators/Pages/siudprogram.aspx מחשבון המוסד לביטוח לאומי]
+
| מידע = לבדיקת הרכב השירותים האפשרי במסגרת הגמלה שאושרה למבוטח, ניתן להיעזר ב[https://www.btl.gov.il/Simulators/SiudCalculators/Pages/siudprogram.aspx מחשבון המוסד לביטוח לאומי]
 
| ממשל= למידע נוסף ראו ב[https://www.btl.gov.il/About/news/Pages/siud062019.aspx אתר המוסד לביטוח לאומי]
 
| ממשל= למידע נוסף ראו ב[https://www.btl.gov.il/About/news/Pages/siud062019.aspx אתר המוסד לביטוח לאומי]
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
| 1 =  
+
| 1 = [https://www.btl.gov.il/About/contact_us/KesherPniyot/Pages/PniyotZacay.aspx?nid=15B פנייה מקוונת של זכאי לקצבת סיעוד]
 
| 2 =  
 
| 2 =  
 
| 3 =  
 
| 3 =  
שורה 20: שורה 20:
 
<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
החל מה-01.06.2019 בוטלו הוועדות המקומיות לענייני סיעוד, והטיפול בכל ענייני גמלת הסיעוד הועבר למוסד לביטוח לאומי.
 
החל מה-01.06.2019 בוטלו הוועדות המקומיות לענייני סיעוד, והטיפול בכל ענייני גמלת הסיעוד הועבר למוסד לביטוח לאומי.
* במקום פנייה לעובד הסוציאלי ברשות המקומית, יש לפנות כעת רק לביטוח הלאומי לגבי קביעה או שינוי של הרכב [[שירותים הניתנים במסגרת גמלת סיעוד|שירותי הסיעוד]] (טיפול אישי בבית, ביקורים במרכזי יום לקשיש, הזמנת מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה וקבלת הגמלה בכסף).
+
* במקום פנייה לעובד הסוציאלי ברשות המקומית, יש לפנות כעת רק לביטוח הלאומי לגבי קביעה או שינוי של הרכב שירותי הסיעוד (טיפול אישי בבית, ביקורים במרכזי יום לקשיש, הזמנת מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה וקבלת הגמלה בכסף).
 
* כלל התהליך לקבלת הגמלה מתואר בתרשים הבא:  
 
* כלל התהליך לקבלת הגמלה מתואר בתרשים הבא:  
 
{{תרשים זרימה/גמלת סיעוד}}
 
{{תרשים זרימה/גמלת סיעוד}}
שורה 26: שורה 26:
 
* מי ש[[הגשת תביעה לגמלת סיעוד|הגישו תביעה לגמלת סיעוד]] ונקבע כי הם זכאים לגמלה.
 
* מי ש[[הגשת תביעה לגמלת סיעוד|הגישו תביעה לגמלת סיעוד]] ונקבע כי הם זכאים לגמלה.
  
==שלבי ההליך==
+
==שלבי ההליך== <!-- מועתק עם התאמות לערכים של גמלת סיעוד ברמות 1-6 ו"קבלת גמלת סיעוד בכסף"  -->
* לאחר שאושרה הגמלה, ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי באחת מהדרכים הבאות:
+
* לאחר שאושרה הגמלה ויודעים כמה נקודות תלות נקבעו לזכאי (הפרטים מופיעים במכתב שנשלח אליו, וניתן גם לברר אותם במוקד הטלפוני 2637*), יש לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לקבוע את הרכב השירותים המתאים.
** להתקשר למוקד הטלפוני - 2637* בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00 עד 17:00.
+
* את הבחירה בהרכב הגמלה (קצבה כספית, שירותי סיעוד, או שילוב של שניהם) ניתן לבצע באחת מהדרכים הבאות:
** למלא באופו מקוון [https://www.btl.gov.il/About/contact_us/KesherPniyot/Pages/PniyotZacay.aspx?nid=15B טופס פנייה של זכאי לקצבת סיעוד] ועובד סוציאלי של הביטוח הלאומי יחזור אל הפונה.
+
*# להתקשר למוקד טלפוני 2637*, בימים א' עד ה' בין השעות 8:00 עד 17:00.
* בהתאם לשיעור הגמלה שנקבע וחוות הדעת של העובד הסוציאלי יותאם הרכב השירותים למבוטח.
+
*# לסמן את השירותים שמעוניינים בהם ב[https://www.btl.gov.il/Simulators/SiudCalculators/Pages/siudprogram.aspx מחשבון בחירת סל שירותים בסיעוד] ולהדפיס את טופס הבחירה.
 +
*# להוריד, להדפיס ולמלא באופן ידני את טופס הבחירה, בהתאם לרמת הגמלה שנקבעה לזכאי:
 +
*#* [https://www.btl.gov.il/טפסים%20ואישורים/Documents/t2672.pdf טופס בחירת שירותי סיעוד לזכאי ברמה 1]
 +
*#* [https://www.btl.gov.il/טפסים%20ואישורים/Documents/t2673.pdf טופס בחירת שירותי סיעוד לזכאים ברמות 2 עד 6]
 +
** ניתן לשלוח את טופס הבחירה המודפס והמלא [https://b2b.btl.gov.il/BTL.ILG.Payments/DocumentsInfo.aspx באופן מקוון] או להגיש אותו ל[https://www.btl.gov.il/snifim/Pages/default.aspx סניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב].
 +
* לאחר שהפנייה תתקבל, עובד סוציאלי של הביטוח הלאומי יחזור אל הפונה.
 +
* הרכב השירותים יותאם למבוטח בהתאם לצרכיו ולחוות הדעת של העובד הסוציאלי.
 
{{דוגמה| גבר שנמצא זכאי לגמלת סיעוד ב[[גמלת סיעוד רמה 2|רמה 2]], מרגיש בודד בבית, זקוק לעזרה במקלחת ובנוסף מתקשה בשליטה על הסוגרים בשעות הלילה.<br />
 
{{דוגמה| גבר שנמצא זכאי לגמלת סיעוד ב[[גמלת סיעוד רמה 2|רמה 2]], מרגיש בודד בבית, זקוק לעזרה במקלחת ובנוסף מתקשה בשליטה על הסוגרים בשעות הלילה.<br />
 
הוא ביקש להגיע למרכז יום פעמיים בשבוע. בנוסף, נקבע כי יומיים בשבוע יגיע לביתו מטפל כדי לעזור לו במקלחת ובניהול משק הבית, הוא יקבל מוצרי ספיגה ללילה וירכיבו לו משדר מצוקה.}}
 
הוא ביקש להגיע למרכז יום פעמיים בשבוע. בנוסף, נקבע כי יומיים בשבוע יגיע לביתו מטפל כדי לעזור לו במקלחת ובניהול משק הבית, הוא יקבל מוצרי ספיגה ללילה וירכיבו לו משדר מצוקה.}}
שורה 36: שורה 42:
 
* ניתן לבחור בנותן שירותים (אחד או יותר) מתוך [http://www.btl.gov.il/Simulators/SiudCalculators/Pages/IturNotneySherutim.aspx רשימת חברות הסיעוד] הפועלות באזור מגוריו של המבוטח ולהתקשר עמו.  
 
* ניתן לבחור בנותן שירותים (אחד או יותר) מתוך [http://www.btl.gov.il/Simulators/SiudCalculators/Pages/IturNotneySherutim.aspx רשימת חברות הסיעוד] הפועלות באזור מגוריו של המבוטח ולהתקשר עמו.  
 
* אם מעוניינים בהוספה או שינוי של שירותים או במעבר לנותן שירותים אחר, יש לפנות באותו אופן.
 
* אם מעוניינים בהוספה או שינוי של שירותים או במעבר לנותן שירותים אחר, יש לפנות באותו אופן.
 +
* מי שבחר בגמלה כספית, הגמלה תועבר לחשבון הבנק שלו בחודש שלאחר ביצוע הבחירה. הגמלה משולמת עד ל-28 בכל חודש, בגין אותו חודש.
  
 +
== השירותים הניתנים במסגרת גמלת סיעוד ==
 +
{{הטמעת כותרת|שירותים הניתנים במסגרת גמלת סיעוד#רשימת השירותים}}
 
== ערעור (השגה) ==  
 
== ערעור (השגה) ==  
 
* אם מעוניינים לערער (להשיג) על קביעת המוסד לביטוח לאומי בנושא הרכב השירותים, ההשגה תועבר למנהל תחום הגמלאות במוסד, שיחליט לגביה בתוך 21 ימים.
 
* אם מעוניינים לערער (להשיג) על קביעת המוסד לביטוח לאומי בנושא הרכב השירותים, ההשגה תועבר למנהל תחום הגמלאות במוסד, שיחליט לגביה בתוך 21 ימים.

גרסה אחרונה מ־15:57, 16 באוגוסט 2019

הקדמה:

החל מה-01.06.2019, הרכב שירותי הסיעוד שיינתנו למבוטח בהתאם לצרכיו נקבע על-ידי המוסד לביטוח לאומי (הוועדות המקומיות לענייני סיעוד אינן פועלות יותר)
לבדיקת הרכב השירותים האפשרי במסגרת הגמלה שאושרה למבוטח, ניתן להיעזר במחשבון המוסד לביטוח לאומי
למידע נוסף ראו באתר המוסד לביטוח לאומי

החל מה-01.06.2019 בוטלו הוועדות המקומיות לענייני סיעוד, והטיפול בכל ענייני גמלת הסיעוד הועבר למוסד לביטוח לאומי.

  • במקום פנייה לעובד הסוציאלי ברשות המקומית, יש לפנות כעת רק לביטוח הלאומי לגבי קביעה או שינוי של הרכב שירותי הסיעוד (טיפול אישי בבית, ביקורים במרכזי יום לקשיש, הזמנת מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה וקבלת הגמלה בכסף).
  • כלל התהליך לקבלת הגמלה מתואר בתרשים הבא:
חישוב הניקוד
על-ידי פקיד התביעות
אישור גמלה זמנית או
גמלה קבועה באחת מרמות גמלת הסיעוד
או
דחיית התביעה
אם הוחמר מצבו של מקבל גמלה ברמות 1-5 (או ברמות א' ו- ב' לפי החוק הישן)
ניתן לבקש בדיקה מחדש


אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

שלבי ההליך

  • לאחר שאושרה הגמלה ויודעים כמה נקודות תלות נקבעו לזכאי (הפרטים מופיעים במכתב שנשלח אליו, וניתן גם לברר אותם במוקד הטלפוני 2637*), יש לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לקבוע את הרכב השירותים המתאים.
  • את הבחירה בהרכב הגמלה (קצבה כספית, שירותי סיעוד, או שילוב של שניהם) ניתן לבצע באחת מהדרכים הבאות:
    1. להתקשר למוקד טלפוני 2637*, בימים א' עד ה' בין השעות 8:00 עד 17:00.
    2. לסמן את השירותים שמעוניינים בהם במחשבון בחירת סל שירותים בסיעוד ולהדפיס את טופס הבחירה.
    3. להוריד, להדפיס ולמלא באופן ידני את טופס הבחירה, בהתאם לרמת הגמלה שנקבעה לזכאי:
  • לאחר שהפנייה תתקבל, עובד סוציאלי של הביטוח הלאומי יחזור אל הפונה.
  • הרכב השירותים יותאם למבוטח בהתאם לצרכיו ולחוות הדעת של העובד הסוציאלי.
דוגמה
גבר שנמצא זכאי לגמלת סיעוד ברמה 2, מרגיש בודד בבית, זקוק לעזרה במקלחת ובנוסף מתקשה בשליטה על הסוגרים בשעות הלילה.
הוא ביקש להגיע למרכז יום פעמיים בשבוע. בנוסף, נקבע כי יומיים בשבוע יגיע לביתו מטפל כדי לעזור לו במקלחת ובניהול משק הבית, הוא יקבל מוצרי ספיגה ללילה וירכיבו לו משדר מצוקה.
  • את השירותים יספקו למבוטח חברות הסיעוד המורשות לספק את שירותי הסיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי.
  • ניתן לבחור בנותן שירותים (אחד או יותר) מתוך רשימת חברות הסיעוד הפועלות באזור מגוריו של המבוטח ולהתקשר עמו.
  • אם מעוניינים בהוספה או שינוי של שירותים או במעבר לנותן שירותים אחר, יש לפנות באותו אופן.
  • מי שבחר בגמלה כספית, הגמלה תועבר לחשבון הבנק שלו בחודש שלאחר ביצוע הבחירה. הגמלה משולמת עד ל-28 בכל חודש, בגין אותו חודש.

השירותים הניתנים במסגרת גמלת סיעוד

  • השירותים, שניתן לקבל אותם בשילובים שונים, כוללים:
    1. עזרה של מטפל אישי (ישראלי או עובד זר) - בהתלבשות, אכילה, רחצה, החלפת מוצרי ספיגה ומצעים, ניידות בבית ומחוצה לו, וכן השגחה למניעת סכנה למטופל ולסביבתו ועזרה בניהול משק הבית. למידע נוסף ראו באתר המוסד לביטוח לאומי.
    2. ביקור במרכזי יום לקשיש (כרוך בתשלום של 15 ש"ח ליום). ביקור יומי במרכז מחליף יחידות שירות (שעות טיפול), בהתאם לרמת הזכאות:
      • 2 יחידות שירות לזכאים לגמלה ברמה 1, 2 או 3 (וכן לזכאים לגמלה ברמה א' או ב' שזכאותם לגמלה נקבעה לפני נובמבר 2018).
      • 2.45 יחידות שירות לזכאים לגמלה ברמה 4, 5 או 6 (וכן לזכאים לגמלה ברמה ג' שזכאותם לגמלה נקבעה לפני נובמבר 2018).
    3. אספקת מוצרי ספיגה חד-פעמיים (ניתן להזמין את המוצרים באופן עצמאי). למידע נוסף ראו באתר המוסד לביטוח לאומי).
    4. לחצן מצוקה - משדר המותקן בבית ומעביר ישירות למוקד מאויש קריאות לעזרה של מי שנקלעו למצוקה (שווה ל-0.25 יחידת שירות). למידע נוסף ראו באתר המוסד לביטוח לאומי.
    5. שירותי כביסה (כביסה של 5 ק"ג פעם בחודש שווה ל-0.25 יחידת שירות). למידע נוסף ראו באתר המוסד לביטוח לאומי.
  • ניתן למצוא את רשימת נותני השירותים במקום מגוריו של המבוטח ופרטיהם, באמצעות המערכת המקוונת לאיתור נותני שירותים באתר המוסד לביטוח לאומי.

קבלת גמלה כספית

  • יש אפשרות להחליף חלק מיחידות השירות בגמלה כספית, בהתאם לרמת הגמלה הרלוונטית (אם מדובר ברמה 1, ניתן גם לבחור בגמלה כספית במקום כל יחידות השירות). למידע נוסף ראו קבלת גמלת סיעוד בכסף.
  • בנוסף, מי שמעסיקים מטפל צמוד 12 שעות ביממה לפחות 6 ימים בשבוע, יכולים לבחור אם לקבל את כל גמלת הסיעוד בתשלום כספי במקום לקבל את שירותי הגמלה (או לשלב גמלה כספית עם שירותים אחרים). למידע נוסף ראו גמלת סיעוד בכסף לצורך העסקת מטפל צמוד.

ערעור (השגה)

  • אם מעוניינים לערער (להשיג) על קביעת המוסד לביטוח לאומי בנושא הרכב השירותים, ההשגה תועבר למנהל תחום הגמלאות במוסד, שיחליט לגביה בתוך 21 ימים.

מעבר ליישוב אחר