מ (הוצאת {{תב|הצגת מוקדי שירות}} מתוך הערות)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 52: שורה 52:
 
* לפני קבלת הדירה, החברה המאכלסת בודקת שאין נתונים שעשויים לבטל את הזכאות ושתעודת הזכאות בתוקף.
 
* לפני קבלת הדירה, החברה המאכלסת בודקת שאין נתונים שעשויים לבטל את הזכאות ושתעודת הזכאות בתוקף.
 
* החברה המאכלסת מחוייבת לספק לשוכרי הדיור הציבורי [[דיווח, מתן מענה ומסירת מידע לדיירים בדיור הציבורי|מידע ומענה]] בנושאים שונים הנוגעים להם.
 
* החברה המאכלסת מחוייבת לספק לשוכרי הדיור הציבורי [[דיווח, מתן מענה ומסירת מידע לדיירים בדיור הציבורי|מידע ומענה]] בנושאים שונים הנוגעים להם.
{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}
+
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
<!--
 
 
 
== פסקי דין ==
 
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
-->
+
{{הטמעת כותרת|דיור ציבורי#הרחבות ופרסומים}}
 
== תודות ==
 
== תודות ==
 
* המידע המקורי בערך זה נכתב בסיוע הקליניקה לזכויות חברתיות במכללת ספיר.
 
* המידע המקורי בערך זה נכתב בסיוע הקליניקה לזכויות חברתיות במכללת ספיר.
שורה 66: שורה 63:
 
[[קטגוריה:דיור ושיכון]]
 
[[קטגוריה:דיור ושיכון]]
 
[[קטגוריה:דיור ציבורי]]
 
[[קטגוריה:דיור ציבורי]]
[[קטגוריה:עוני ואנשים במצוקה כלכלית]]
+
[[קטגוריה:הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[ar:الحصول على شقة في السكن الشعبي]]
 
[[ar:الحصول على شقة في السكن الشعبي]]

גרסה אחרונה מ־12:02, 2 ביולי 2019

הקדמה:

כאשר מתפנה דירה בדיור הציבורי, החברה המאכלסת מציעה אותה לזכאים שהגיע תורם ברשימת הממתינים
לאחר שראו את הדירה המוצעת, ניתן לזכאים פרק זמן של 4 ימי עבודה בכדי להשיב על ההצעה
למידע נוסף ראו באתר משרד הבינוי והשיכון


לצורך קבלת דירה בדיור הציבורי יש לעבור תהליך הכולל מספר שלבים:

המתנה לדירה בדיור הציבורי
תיתכן אפשרות לקבל סיוע מוגדל בשכר דירה עבור דירה ששוכרים בזמן ההמתנה
במהלך מגוריהם בדיור הציבורי הדיירים זכאים לתיקון ליקויים שונים בדירה
  • ערך זה עוסק בשלב קבלת הדירה.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

שלבי ההליך

  • לאחר שהבקשה לסיוע בדיור מאושרת ומונפקת לפונים תעודת זכאות לדיור ציבורי, מועברת הודעה על כך לחברה המאכלסת, והזכאים מצורפים לרשימת הממתינים לדירות הציבוריות.
  • כאשר מתפנה דירה, החברה המאכלסת מזמנת את הזכאים לפי הסדר שבדוח הקדימויות, לראות ולהתרשם מהדירה המוצעת.
  • לזכאים יינתן פרק זמן של 4 ימי עבודה (לא כולל יום שישי) בכדי להשיב על ההצעה לאחר שראו את הדירה המוצעת.
  • זכאי שמסכים להצעה יוחתם על-ידי החברה המאכלסת על חוזה לשכירות הדירה.
  • לפני החתימה על החוזה וקבלת הדירה יש לוודא כי הדירה תקינה.
    • על החברה המאכלסת לבצע את התיקונים הדרושים לשם תקינות הדירה במהלך 60 ימים ממועד החתימה על חוזה השכירות או ממועד תחילת השכירות (המועד המוקדם מבין השניים).
    • לפרטים נוספים ראו קבלת דירה תקינה בדיור ציבורי.
  • אם בתוך 4 ימים הזכאי לא השיב בחיוב להצעה, או שהוא דחה אותה, הדירה תועבר לזכאים הבאים בתור הממתינים.
  • זכאים הממתינים בתור לדירה יותר מ-4 שנים וזכאותם חודשה יטופלו באופן הבא:
    • יוצעו להם שתי הצעות נוספות, במקרה שיתפנו דירות מתאימות ובהגיע תורם.
    • משך זמן ההמתנה לקביעת סדר הקדימויות ייחשב החל מקבלת הזכאות לראשונה.

סירוב של זכאי לקבלת דירה

  • במקרה שהוצעה לזכאי דירה והוא מסרב להצעה, הוא יוחתם על ידי החברה המאכלסת על סירוב. אם הוא מסרב לחתום על סירוב יירשם פרוטוקול סירוב.
  • זכאי שסירב ל-2 הצעות לדירות תקניות (שמתאימות לו לפי זכאותו) לא יהיה זכאי להצעות נוספות עד סוף תקופת זכאותו.
  • סירוב לדירה פנויה ביישוב אחר יירשם, אך לא ייחשב כסירוב.
  • זכאים שסירבו לשתי הצעות בתוך תקופת הזכאות ונתוניהם האישיים הקובעים את תנאי הדיור שהם זכאים להם שונו, יהיו זכאים לשתי הצעות נוספות בהתאם לנתוניהם המעודכנים.

חשוב לדעת

  • לפני קבלת הדירה, החברה המאכלסת בודקת שאין נתונים שעשויים לבטל את הזכאות ושתעודת הזכאות בתוקף.
  • החברה המאכלסת מחוייבת לספק לשוכרי הדיור הציבורי מידע ומענה בנושאים שונים הנוגעים להם.

הרחבות ופרסומים

תודות

  • המידע המקורי בערך זה נכתב בסיוע הקליניקה לזכויות חברתיות במכללת ספיר.